آمار تلفات جاده‌ای در ایران، دو برابر کل اروپا
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
کتاب لند_1
لایکو_1
سمپاشی امحا_1
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_3
سمپاشی امحا_3
اپیلاسیون نانا 3
کتاب لند_3
اپیلاسیون نانا 4
کتاب لند_4
لایکو_4
سمپاشی امحا_4
سمپاشی امحا_2
اپیلاسیون نانا 2
کتاب لند_2
لایکو_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۷۰۴۷۵۴
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
۴۷۸۴
دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به آمار نگران کننده تلفات جاده ای در کشور گفت: بیش از دو برابر اروپا و میانگین جهانی تلفات جاده ای داریم.

خبرگزاری مهر: دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به آمار نگران کننده تلفات جاده ای در کشور گفت: بیش از دو برابر اروپا و میانگین جهانی تلفات جاده ای داریم.

سید محسن طباطبایی مزدآبادی با بیان اینکه براساس آمار، به طور تقریبی سالانه ۱.۳ میلیون نفر از مردم جهان در اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند گفت: اهمیت موضوع ایمنی جاده‌ای در دنیای امروز به حدی است که در بطن اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار سال ۲۰۱۵ قرار دارد که براساس آن به کاهش میزان تلفات تصادفات جاده ای به میزان نصف تا سال ۲۰۲۰ تاکید شده است.

وی ادامه داد: همچنین براساس اهداف توسعه پایدار بر توسعه سیستم حمل و نقل امن مقرون به صرفه قابل دسترس برای همگان بویژه گروه های آسیب پذیر مانند کودکان زنان و سالمندان تاکید شده است.
دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اعلام اینکه ۹۰ درصد تلفات جاده ای جهان در کشورهای کم درآمد و کمتر توسعه یافته اتفاق می افتد گفت: هزینه تصادفات جاده ای در اکثر این کشورها حدود ۵ درصد تولید ناخالص داخلی آنهاست و پیش بینی می شود سوانح جاده ای تا سال ۲۰۳۰ به هفتمین عامل مرگ و میر در جهان تبدیل شود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: آمارهای بین المللی اقتصاد بهداشت و سلامت درباره علل اصلی مرگ و میر در کشورها، حاکی از آن است که در کشور ما به نحو منحصر بفردی مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای بعد از بیماری‌های قلبی و مغزی به عنوان سومین عامل مرگ و میر و دومین عامل مرگ زودرس در کشور معرفی شده است.

وی افزود: در حالیکه این عامل در کشورهای پیشرفته جزو ده عامل اول نیست و حتی در کشورهایی مانند چین و برزیل و هند نیز عامل هشتم است.

به گفته این مدرس دانشگاه تهران، میانگین جهانی مرگ و میر در اثر تصادفات جاده ای حدود ۱۷ مورد به ازای صدهزار نفر جمعیت است این عدد برای کشورهای اروپایی حدود ۹ مورد به ازایی صدهزار نفر و در کشور ما حدود ۲۰ در صدهزار نفر است. یعنی بیشتر از دو برابر اروپا و میانگین جهانی تلفات جاده ای داریم.

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران ادامه داد: طبق آمارهای رسمی در سال ۱۳۹۵ حدود ۱۶هزار نفر در اثر تصادفات جاده ای در کشور جان خود را از دست داده اند و بیش از ۳۳۰ هزار نفر مصدوم شده اند و در مجموع بیش از ۱۰۰ هزار فقره تصادف جاده های خارج از شهرها داشته ایم.

وی متذکر شد: با این اعداد و ارقام نگران کننده برخلاف اینکه روند مرگ و میر در اثر تصادفات جاده ای در کشور کاهشی بوده است اما چون در کشور ما ۹۰ درصد جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود باید همچنان در این زمینه تلاش کنیم و راهکارهای دقیق تر و عملیاتی تری را جستجو کنیم.

طباطبایی با بیان اینکه در این زمینه، هوشمند سازی سیستم حمل و نقل جاده ای می تواند بسیار موثر و راهگشا باشد خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین و مقررات بویژه در زمینه سرعت و جرائم مربوط به آن می تواند راهبرد موثری باشد.

وی با بیان اینکه مطالعات نشان می دهد با اضافه شدن میانگین سرعت به میزان یک کیلومتر بر ساعت، تصادفات ۳ درصد افزایش می یابد اظهار داشت: موضوع مهم دیگر بالا بردن کیفیت خودروها و سطح ایمنی آنهاست. با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد مسافرتها و جابجاییها در سطح کشور مربوط به خودروهای شخصی است ایمنی خودروها و بالابردن استانداردهای آنها تاثیر چشمگیری بر کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای خواهد داشت.

دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به اینکه در مقیاس جهانی حدود نیمی از تلفات مربوط به رانندگان موتورسیکلت، دوچرخه ها و عابران پیاده است گفت: در این زمینه بکارگیری مقررات سختگیرانه برای عبور و مرور موتورسیکلت در برخی کشورها منجر به کاهش مرگ و میر به طور آشکار شده است از همین رو این گروه‌های آسیب پذیر بدون تردید نیازمند توجه و برنامه‌ریزی بهتری هستند.

به گفته طباطبایی بالابردن کیفیت جاده‌ها و شریانهای ارتباطی، تجهیز راه‌ها به سیستمهای نور و روشنایی، پایش دقیق نقاط حادثه خیز و رفع مسائل آنها از جمله راهکارهایی است که می توان برای کاهش تصادفات به کار گرفت.

برچسب ها:
انتشار یافته: 4
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
15:05 - 1397/01/29
سالاره ،دو كارخونه برتر فرغونسازي
Iran, Islamic Republic of
16:00 - 1397/01/29
جاده های ایران و اروپا را با هم مقایسه نکنید،مهندس های آنها با مهندس های ما ،زمین تا آسمان فرق می کنند.
Iran, Islamic Republic of
18:03 - 1397/01/29
ناراحت نباشین بهترین راه خدمت به دولت و حذف یارانه هادر کاهش جمعیت پیوستن به لقا الله درکالبد همین کارخانه هاست نون خشک بیار پراید ببر بعدش برویددیدارخدااااا
Iran, Islamic Republic of
19:24 - 1397/01/29
اشکال نداره مهم جیب اقازاده هاس که باید پر بشه جون مردمو بی خیال
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
بهمن پور_داخلی1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
استخدام_3
شیرآلات زمانی_3
بهمن پور_داخلی3
بهمن پور_داخلی4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
استخدام_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
بهمن پور_داخلی2
شیرآلات زمانی_2
فنی آتل_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
ایرانیان- فوتر موبایل222
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی ادیب_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت _فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
شفا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
کیان برنا_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو