اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۵۰۸۴۲
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

ریزش معاملات مسکن در تیر ماه

بررسی معاملات مسکن شهر تهران در تیرماه ۱۳۹۷ حاکی از آن است که پس از سه پرش متوالی قیمت از اردیبهشت ماه به بعد، معاملات در دو ماه اخیر ۲۲ و ۹.۲ درصد ریزش کرده است.

خبرگزاری ایسنا: بررسی معاملات مسکن شهر تهران در تیرماه ۱۳۹۷ حاکی از آن است که پس از سه پرش متوالی قیمت از اردیبهشت ماه به بعد، معاملات در دو ماه اخیر ۲۲ و ۹.۲ درصد ریزش کرده است.

امروز بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیرماه سال ۱۳۹۷ را ارایه کرد که نشان می‌دهد ۱۳.۵ هزار واحد مسکونی خرید و فروش شده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل، به ترتیب ۹.۲ و۷ درصد کاهش یافته است.

اما متوسط قیمت در تهران ۶.۹۷ میلیون تومان گزارش شده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل ۷.۱ و ۵۴.۲ درصد افزاش یافته است. تنها در ماه مورد گزارش، قیمت مسکن شهر تهران ۴۶۰ هزار تومان رشد را به ثبت رسانده است.

به دنبال پرش یکباره قیمت، معاملات پس از آن‌که در اردیبهشت ماه ۱۶.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت، در خردادماه و تیرماه به ترتیب ۳.۱ و ۷ درصد کاهش یافت. همچنین در خردادماه و تیرماه، خرید وفروش ۲۲ و ۹.۲ درصد تنزل کرد.

از سوی دیگر آمارها حاکی از آن است که روند تغییر مسیر خانوارهای با توان مالی متوسط و پایین به سمت واحدهای قدیمی‌ساز ادامه دارد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است با وجودی که واحدهای تا پنج سال ساخت با ۴۳.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند، سهم مذکور در مقایسه با تیرماه سال قبل ۲.۴ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بیش از ۱۵ سال، ۴.۲ درصد افزوده شده است.

بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه در منطقه ۵ انجام شده که ۱۳.۲ درصد از خرید و فروش‌ها را به خود اختصاص داده است.

بعد از آن مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با ۹ و ۷.۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع ۷۱ درصد از کل معاملات در تیرماه مربوط به ۱۰ منطقه‌ ۵، ۴، ۲، ۱۰، ۱۴، ۱، ۱۵، ۸، ۷ و ۱۱ بوده و در ۱۲ منطقه‌ باقی‌مانده ۲۹ درصد از کل قراردادها منعقد شده است.

بیشترین متوسط قیمت مربوط به منطقه ۱ با میانگین ۱۵.۱ میلیون تومان و کمترین میانگین قیمت با ۳.۱ میلیون تومان به منطقه ۱۸ تعلق دارد.

این ارقام نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۵۵.۲ و ۳۶.۵ درصد افزایش یافته است. بیشترین رشد متوسط قیمت را نیز منطقه ۵ با ۷۱.۸ درصد و کمترین میزان رشد را منطقه ۱۲ با ۱۴.۸ درصد تجربه کرده است.

به طور کلی در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۷ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۵۲.۶ هزار واحد مسکونی بالغ شده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این چهارماه متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی شهر تهران ۶.۲۵ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱.۳ درصد افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سامان

      بعد از هر افزایش قیمت تجربه نشان داده یک دوره رکود و عدم افزایش قیمت داریم که بین 3 تا 5 سال طول میکشه

    • رسول

      مطمعن باشيد وضع مسكن بزودى بدتر ميشود آخه مگه مردم چقدر درآمد دارند كه با اين قيمتهاى عجيب وغريب سمت خريد بروند بابا والا پول نيست بخدا مردم درآمد ندارند خدايا خودت فرجى كن جوونيمون الكى از دست رفت با اين وضع مملكت هيچى نفهميديم خدا...........

    • بدون نام

      باور کنید به زودی زود روزی خواهد رسید که قیمت مسکن چنان افت کند که در باور کسی نمیگنجد از بس قیمتها بالا رفته کی دیگه میتونه خونه بخره .فامیل ما دوسه واحد اپارتمان سالها گذاشته برا فروش از بس فروش نرفته از غصه سکته کرده و گوشه خونه افتاده

    • بدون نام

      دولت باید فکر مستاجر ها باشه ما که توان مالی مون پاین هستش باید بمیریم باور کنید در ماه یک کیلو گوشت هم نمی خوریم. چون باید کرایه خونه بدیم

    • بهزاد

      مالکین توهم ورشون داشته که تو این آشفته بازار ،سود کلان به جیب بزنن.ولی این آرزو رو به گور ببرن ایشالا.وضع همین جور پیش میره واونا مجبور میشن به قیمت واقعی ملکشونو بفروشن

    • بدون نام

      اگه بخواد جنگ‌بشه ،معادلات مالکین متوهم به هم میریزه ونصف قیمت هم نمیتونن ملکشونو بفروشن

    • حسین

      نخرید تو رو خدا بزارید راکد و ارزون شه

    • کارشناس

      سال 96 هشدارهای زیادی در مورد گذر از رکود به کما داده شد ولی توهم و رؤیا گوش شنوا را از مسئولانی که آمارهای کاذب رونق می دادند و مشاوران املاک کلاش و سازندگان و فروشندگان طماع که خواب پول باد آورده می دیدند گرفت! بعد از بالا بردن کاذب قیمت مسکن علت آنرا به هر چیزی ربط دادن الا واقعیت. برخی علت گرانی کاذب را ارز و سکه و برخی به بازارهای دیگر و برخی هم از سر ناچاری به افزایش قیمت مصالح ربط دادند که هیچکدام عامل گرانی کاذب نبود و افزایش قیمت مصالح نیز نمی توانست بیش از ده هزار تومان در هر متر قیمت مسکن را افزایش دهد! و با افزایش های کاذب میلیونی فاصله زیادی دارد!
      اینبار با دفعات پیش کاملاً فرق می کند و بجای اینکه بعد از 3 الی 5 سال رکود وارد دوره رونق بشویم از رکود به دوره کما وارد شدیم که سالها طول می کشد که دوباره وارد دوره کورد و سالیان بعد از آن وارد آستانه رونق شویم!!!!
      ریزش چند برابری قیمت مسکن حتمی است.

    • بدون نام

      ریزش شدید قیمت مسکن و اجاره بها در راه است.

    • بی نام

      وقتی مردم با هر قیمتی روی هر جنسی کنار میان و می‌خرن قیمت اون جنس به همون میزان تثبیت میشه. تقصیر خود مردم هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج