در آشپزخانه كيمياگري كنيد!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - f تبلت1111
دکتر نداف کرمانی 1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
فرش مرتضوی_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
فرش مرتضوی_3
دکتر نداف کرمانی 3
فرش مرتضوی_ 4
دکتر نداف کرمانی 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
فرش مرتضوی_2
دکتر نداف کرمانی 2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۷۶۰۵
۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲
۱۸۵۶۳
تركيبات ويژه غذايي ما براي شما
در دنياي پزشكي با كمك علم ژنتيك در كشاورزي، دانشمندان سعي دارند تغييراتي در مواد غذايي طبيعي ايجاد كنند كه خواص مفيد آن‌ها افزايش يافته و به همان ميزان موارد منفي و ناخوشايند آن‌ها هم كمتر شود.
برترین مجله اینترنتی ایران



در دنياي پزشكي با كمك علم ژنتيك در كشاورزي، دانشمندان سعي دارند تغييراتي در مواد غذايي طبيعي ايجاد كنند كه خواص مفيد آن‌ها افزايش يافته و به همان ميزان موارد منفي و ناخوشايند آن‌ها هم كمتر شود. اما آيا تابه‌حال فكر كرده‌ايد كه كارهاي پيچيده لابراتواري را مي‌توانيد در آشپزخانه هم انجام دهيد؟ اصلا چه اشكالي دارد اصول شيمي را خودتان در دست بگيريد؟ شما مي‌توانيد تركيباتي از غذاها تهيه كنيد كه مزاياي آن‌ها و هر وعده غذايي را 2 برابر كند. آشپزخانه لابراتوار شماست، شما هم دست كمي از يك دانشمند نداريد.



  9:00 صبحانه ورزشكاري بخوريد
  • تخم‌مرغ + زنجبيل= صبحانه بر ضد گرسنگي
  • (+عضله خالص)
پروتئين صبحانه كلاسيك ورزشكاران را به‌عنوان نمونه در نظر بگيريد. حالا به‌جاي فلفل يا سس‌هاي فلفلي از زنجبيل استفاده كنيد. با اين كار شما يك صبحانه فوق‌العاده خواهيد خورد كه بعد از 8 ساعت محروميت از غذا كه به آن خواب مي‌گويند پروتئين و انرژي را به‌سرعت به عضلات شما مي‌رساند. برمبناي مطالعه‌اي كه در ژورنال دستگاه گوارش و كبد اروپا به چاپ رسيده، آزمايش‌هاي اولتراسوند از مردان سالم نشان داده، زنجبيل انقباض عضلاني در شكم را تحريك كرده و به هضم سريع‌تر مواد مغذي تخم‌مرغ كمك مي‌كند. غذا از روده‌ها متعادل‌تر عبور كرده و زمان لازم را در اختيار بدن قرار مي‌دهد تا مواد مغذي را به عضلات رسانده و محروميت فيزيولوژيك از غذا را سريع‌تر برطرف كند.



  11:00 به جنگ سرطان برويد
  • پنير+ سيب‌زميني شيرين= هزار درصد توان مقابله با سرطان
  • (+ انرژي براي تمام روز)
سيب‌زميني شيرين حاوي مقادير زيادي بتاكاروتن و لوتئين است كه هر دو ضد سرطان هستند اما اگر با مقداري پنير به اندازه قوطي كبريت خورده شود يك ميان وعده بي‌نظير براي قبل از ظهر خواهد بود كه هم اثرات ضد سرطان دارد و هم انرژي‌زاست. محققان دانشگاه ايالتي اوهايو دريافتند اگر بتاكاروتن و لوتئين با مقداري اسيد چرب(مثلا در پنير چدار) مصرف شوند جذب كاروتنوئيدهاي ضد سرطان تا هزار درصد افزايش مي‌يابد. سيب‌زميني شيرين شاخص گلاسيميك كمتري نسبت به انواع سفيد و نشاسته‌دار دارد. اين بدين معني است كه نوع شيرين آهسته‌تر انرژي آزاد مي‌كند. بنابراين با خوردن اين ميان‌ وعده جدا از اينكه مدت طولاني‌تري احساس سيري خواهيد كرد، مي‌توانيد مبارزه شديدي با سرطان داشته باشيد.





  14:00 ناهار سالم بخوريد
  • ماهي تن+ليموترش= پروتئين براي عضله‌سازي
  • (+4 درصد تقويت سيستم ايمني)
ژنوم سالم ماهي تن تاكنون بارها و بارها ثابت شده است؛ پروتئين خالص براي بازسازي عضلات، امگا3 براي افزايش انعطاف‌پذيري مفاصل و چربي بسيار‌بسيار كم. افزودن آب ليمو ترش طبيعي عملكردي فراتر از بهبود طعم اين غذا دارد؛ با اين كار كيفيت غذايي ماهي تن به‌شدت به واسطه يك ماده مهم افزايش مي‌يابد.بنابر گفته محققان دانشگاه سوره‌، اسيد آسكوربيك موجود در خانواده سيتروس(مركبات) آهن را به شكلي كه قابليت جذب بيشتري دارد تغيير شكل داده و جذب اين ماده معدني حياتي را به اندازه 4/1 درصد افزايش مي‌دهد. هر چقدر آهن بيشتري وارد خون شود اكسيژني كه به عضلات و مغز مي‌رسد، افزايش يافته و گلبول‌هاي قرمز بيشتري هم ساخته مي‌شوند كه باعث تقويت سيستم ايمني خواهند شد.



  16:30 عصرانه را فراموش نكنيد
  • نان+كره بادام زميني= پروتئين كامل
  • (+05 درصد افزايش رشد عضلاني)
دانشمندان مي‌گويند، عضله‌سازي با خوردن پروتئين بيشتر در هر وعده به‌دست نمي‌آيد. شما نمي‌توانيد آجرهاي مورد علاقه خود براي ساخت عضلات را صرفا روي هم قرار دهيد. بدن شما گاهي به موادي ساده‌تر نياز دارد. به‌جاي اين كار بهتر است روي خوردن مكمل‌هاي پروتئيني متمركز شويد. محققان دانشگاه سين سيناتي دريافتند، ماليدن كره بادام زميني روي نان گندم يا جو باعث مي‌شود تركيبي از اسيدهاي آمينه مختلف ايجاد شود كه طيف كاملي از پروتئين را خواهند ساخت. اين تركيب راحت‌تر توسط عضلات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. از سوي ديگر با خوردن چنين تركيبي سنتز(ساخت) پروتئين تا 05 درصد افزايش مي‌يابد. همه اين‌ها بدون اين‌كه كالري اضافي وارد بدن شما شود اتفاق مي‌افتد.



  19:30 شام چربي‌سوز بخوريد
  • سالاد+چاي سبز= 4 درصد چربي‌سوزي موقع شب
  • (+ويتامين+مواد مغذي)
تجربه همزمان سرما و گرما باعث افزايش ميزان متابوليسم و رسيدن بيشتر ويتامين به بدن مي‌شود. يك سالاد با مقدار كربوهيدرات پايين باعث كاهش ذخيره شدن انرژي به فرم چربي موقع خواب مي‌شود. محققان دانشگاه جنوا ايتاليا دريافتند، تركيبات طبيعي موجود در چاي سبز در خلال 42 ساعت باعث 4 درصد افزايش سوختن كالري مي‌شود. طول عمر زياد چيني‌ها و ژاپني‌ها به سنت‌ آن‌ها در خوردن چاي سبز داغ و غذاهاي سرد باز مي‌گردد. با اين كار هضم غذا بهتر انجام شده و بدن مواد غذايي بيشتري را بعد از شام جذب خواهد كرد. بنابراين شما در حالت سيري و سلامت به رختخواب رفته و صبح لاغرتر، متناسب‌تر و قدرتمند‌تر از خواب بلند خواهيد شد آن‌هم به واسطه يك كيمياگري ساده در آشپزخانه!
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
فرش تارنگ_1
شیرآلات زمانی_1
فرش ریحان 1
اپیلاسیون نانا 1
فرش تارنگ_3
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
فرش ریحان 3
فرش ریحان 4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
فرش تارنگ_4
فرش ریحان 2
شیرآلات زمانی_2
فرش تارنگ_2
اپیلاسیون نانا 2
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
استیل رگال_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
کالابرد_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
بانک کتاب پایتخت_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
استیل رگال_فوتر
شفا_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
ایرانیان-فوتراصلی222
فنی آتل_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر