جاباما
۷۷۴۷۴۰
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

ترفند‌هایی برای جلوگیری از وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی

کاربران زیادی را سراغ داریم که روزِ آن‌ها بدون حضور در شبکه‌های اجتماعی شب نمی‌شود و دائم سرشان در گوشی است و مشغول به گشت‌و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی هستند. خوشبختانه روش‌هایی را سراغ داریم که به کمک آن‌ها می‌توان جلوی وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی را گرفت، در ادامه با ما همراه باشید.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: کاربران زیادی را سراغ داریم که روزِ آن‌ها بدون حضور در شبکه‌های اجتماعی شب نمی‌شود و دائم سرشان در گوشی است و مشغول به گشت‌و‌گذار در شبکه‌‌های اجتماعی هستند.

انصافاً باید گفت شبکه‌های اجتماعی فایده‌های زیادی دارند و هیچ اشکالی ندارد اگر کاربر مدتی از وقت خود را به تعامل با شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهد اما افراط و تفریط در هر کاری پسندیده نیست و حضور زیاد کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوعی وابستگی را به‌دنبال دارد.

خوشبختانه روش‌هایی را سراغ داریم که به کمک آن‌ها می‌توان جلوی وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی را گرفت، در ادامه با ما همراه باشید.

۱. نوتیفیکیشن‌ها خاموش کنید

حتی اگر شما هم به‌دنبال شبکه‌های اجتماعی نباشید، شبکه‌های اجتماعی به‌دنبال شما هستند و با ارسال نوتیفیکیشن کاربران را به مراجعه به شبکه‌های اجتماعی وادار می‌کنند. به این ترتیب پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه در مقابل وسوسه حضور در شبکه‌های اجتماعی مقاومت بیشتری داشته باشید اعلان‌های مربوط به پست‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی را در گوشی خود خاموش کنید.

بدون شک وقتی اعلانی دریافت نکنید، کمتر وسوسه می‌شوید که به شبکه‌‌های کاربری سر بزنید.

ترفند‌هایی برای جلوگیری از وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی

۲. محدودیت‌هایی را برای خودتان مشخص کنید

شما از ما بهتر می‌دانید که یک نگاه کوچک به شبکه‌های اجتماعی همانا و گذشتن چند ساعت از وقت با‌ارزش شما همانا، در نتیجه به هر اندازه که برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی محدودیت قائل شوید به همان اندازه وقت کمتری در این شبکه‌ها سپری خواهید کرد.

برای مثال با خودتان قرار بگذارید روزی یک ساعت اجازه دارید در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنید. روزی یک ساعت زمان کمی نیست و روی هم هفته‌ای هفت ساعت زمان برای شبکه‌های اجتماعی در اختیار دارید. این مقدار کفایت می‌کند اما اجازه ندهید بیشتری از روزی یک ساعت، زمان ارزشمند خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری کنید.

۳. سرگرمی جدیدی پیدا کنید

شبکه‌های اجتماعی برای بسیاری از کاربران حکم سرگرمی را دارند، در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم قسمتی از وقت خود را به جای اینکه به حضور در شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید به انجام سرگرمی‌های دیگر بپردازید.

چه بسا سرگرمی جدیدی که پیدا می‌کنید به اندازه‌ای برای شما جذابیت داشته باشد که میزان زیادی از وقت فراغت خود را به آن اختصاص دهید و فرصتی برای وقت‌گذارنی در شبکه‌های اجتماعی پیدا نکنید. پیشنهاد می‌کنیم سرگرمی مفیدی پیدا کنید که انجام آن به لحاظ روحی و جسمی فایده‌های زیادی به دنبال داشته باشد.

ترفند‌هایی برای جلوگیری از وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی

۴. وقت بیشتری به خانواده و دوستان اختصاص دهید

شبکه‌های اجتماعی بستری را برای دور هم جمع شدن افراد در فضای مجازی مهیا کرده‌اند، به این ترتیب چه بهتر که به جای دور هم جمع شدن در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذارید و از نزدیک در کنار افراد خانواده و دوستان خود باشید.

بدون شک گپ زدن با اهل منزل و دوستان لذت بیشتری از حضور در شبکه‌های اجتماعی و تعامل با دوستان در فضای مجازی دارد.

۵. برای خودتان جایزه بگذارید

تجربه نشان داده است انسان‌ها به گرفتن جایزه و پاداش علاقه دارند و در نتیجه اگر توانستید برای مدتی در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا نکنید به خودتان جایزه بدهید و پس از چند روز، گشت‌ و گذاری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.

از این طریق درواقع خودتان را عادت می‌دهید که در ازای انجام کارهای سخت و دشوار، تفریح و سرگرمی در راه است و اشکالی ندارد اگر پس از اینکه چند روز پشت‌سر هم سخت کار کردید مدتی را برای استراحت و تفریح در شبکه‌های اجتماعی بگذرانید.

ترفند‌هایی برای جلوگیری از وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی

۶. حضور بیشتری در مکان‌های عمومی داشته باشید

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و باید با بقیه در ارتباط باشید، به همین دلیل است که شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی دارند، اما ارتباط در فضای مجازی کجا و ارتباط از فاصله نزدیک و مکان‌های عمومی.

بدون شک ارتباط حضوری تأثیر بیشتری روی روحیه افراد دارد، به این ترتیب به جای اینکه وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانید، از خانه بیرون بزنید و با حضور در مکان‌های عمومی ارتباط بیشتری با مردم برقرار کنید. مطمئن باشید با ادامه این رویه، پس از مدتی حضور کمتری در شبکه‌های اجتماعی خواهید داشت.

۷. برای یک بازه زمانی مشخص شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذارید

افراد زیادی را سراغ داریم که با هدف تجارت و کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند. از آنجایی که حضور آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی برایشان سودآوری به دنبال دارد مانعی نمی‌بینیم که در شبکه‌های اجتماعی نباشند. اما اگر سودی از شبکه‌های اجتماعی عاید شما نمی‌شود پیشنهاد می‌‌کنیم یک بازه زمانی را مشخص کنید و در این مدت قید شبکه‌های اجتماعی را بزنید.

برای نمونه با خودتان قرار بگذارید در یک بازه زمانی یک هفته‌ای در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا نکنید و وقت آزادی که از این طریق بدست آورده‌اید را به کارهای دیگر اختصاص دهید. این کار باعث می‌شود رفته‌رفته وسواس به چک کردن اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی گشت و گذار به این شبکه‌ها از بین برود.

ترفند‌هایی برای جلوگیری از وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی

۸. هدف خود از حضور در شبکه‌های اجتماعی را مشخص کنید

بیشتر کاربران بدون داشتن هیچ هدفی در شبکه‌های اجتماعی گشت‌و‌گذار می‌کنند. این امر باعث می‌شود وقت بیشتری در این شبکه‌ها از شما گرفته شود. در نتیجه بهتر دلایل حضور در شبکه‌های اجتماعی را برای خودتان تعریف کنید.

برای نمونه اگر به گل و گیاه علاقه دارید، هدف شما باید در صفحه‌های مربوط به این کار در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنید و افرادی که همانند شما اهل گل و گیاه هستند را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

۹. دسترسی به اینترنت را قطع کنید

انصافاً باید اعتراف کرد به همین راحتی نمی‌شود جلوی وسوسه حضور در شبکه‌های اجتماعی را گرفت، در نتیجه اگر احساس می‌کنید به این شبکه‌ها وابسته شده‌اید برای دسترسی گوشی یا کامپیوتر را به اینترنت قطع کنید.

به کمک این روش ساده دیگری خبری از شبکه‌‌های اجتماعی نخواهد بود به راحتی می‌توانید از فضای مجازی دل بکنید و وارد دنیای واقعی شوید. لازم به ذکر است اپلیکیشن‌هایی نیز برای محدود کردن استفاده کاربر از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که کاربر کمک می‌کند مدیریت کاملی در تعامل با شبکه‌‌های اجتماعی داشته باشد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم تجربه خوبی کنار گذاشتن شبکه‌های اجتماعی دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را از تجربه‌های مفید خود باخبر سازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت قیمت اینترنت و موبایل و لب تاب و کامپیوتر را بیشتر بالا ببره هیچ کسی غیر آقازاده هاشون در اینترنت نمی ماند

    • بدون نام

      چرا اخه تو ایران همون جوری دسترسی به کشکم نداریم چه برسه به شبکه اجتماعی برادر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج