۷۸۵۵۳۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

این روبات با تقلید از مارها مثل آب خوردن از نردبان بالا می‌رود

محققان دانشگاه توکیو ژاپن به همراه محققانی از دانشگاه الکترو ارتباطات این کشور موفق شدند روباتی شبیه به مار بسازند که مثل آب خوردن از نردبان بالا می‌رود.

وب‌سایت یک پزشک: محققان دانشگاه توکیو ژاپن به همراه محققانی از دانشگاه الکترو ارتباطات این کشور موفق شدند روباتی شبیه به مار بسازند که مثل آب خوردن از نردبان بالا می‌رود.

این روبات آن‌قدر راحت و سریع پله‌های نردبان را بالا می‌رود که یک لحظه شما احساس ترس خواهید کرد و اگر خود مارها درک داشتند؛ احتمالا از دیدن چنین صحنه‌ای وحشت می‌کردند.

این روبات با تقلید از مارها مثل آب خوردن از نردبان بالا می‌رود

این اولین روبات ماری نیست که در دنیا ساخته شده ولی یک نمونه پرجنب‌وجوش و ترسناک از آن‌ها است که در کنفرانس بین‌المللی IEEE/RSJ امسال در معرض نمایش قرار داده شد.

این روبات فعلا تنها قادر به انجام یک کار و آن هم بالا رفتن از نردبان است. این روبات انتزاعی از یک طراحی ساده و متفاوت سود می‌برد که به او اجازه هرگونه انعطاف‌پذیری و پیچیدن دور نرده‌ها را می‌دهد.

هدف اولیه از طراحی این روبات، کنترل حرکت روبات و طی کردن نردبان به صورت مرحله‌ای است. روبات یک پله که بالاتر می‌رود؛ کمی مکث کرده و با بررسی مسیر دوباره تصمیم به حرکت می‌گیرد.
مار امدادگر

سطح بیرونی بدن مار صاف و بدون قطعات الکترونیکی یا قطعاتی است که مانع از حرکت پیچ و تابی آن شوند. قطعات درونی روبات به یکدیگر پیوند خوردند تا اجازه دهند این روبات سرعت عمل و انعطاف‌پذیر یک مار واقعی را داشته باشد.

این روبات با تقلید از مارها مثل آب خوردن از نردبان بالا می‌رود

اگرچه این روبات در نظر اول ترسناک به نظر می‌رسد ولی می‌تواند در فاجعه‌ها و حوادث طبیعی به تیم‌های امدادی کمک و به نقاطی دسترسی پیدا کند که برای انسان‌های غیرممکن است.

این روبات اگر به دوربین و تجهیزات ارتباطی و اکتشافی مجهز شود؛ می‌تواند در معادن، ساختمان‌های فروریخته و نقاط صعب‌العبور به دنبال بازماندگان و افراد زنده باشد و عامل نجات‌شان شود.

این روبات فعلا خنگ و وحشی است اما محققان امیدوار هستند در نمونه‌های بعدی بتوانند کارهای دیگری به او آموزش دهند. در ویدیوی زیر می‌توانید حرکات سریع این مار مصنوعی را مشاهده کنید:

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید
این روبات با تقلید از مارها مثل آب خوردن از نردبان بالا می‌رود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج