۸۰۲۳۸۸
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

توصیه‌های ابوترابی‌فرد به شهرداری تهران

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر ارتقاء بهره‌وری و عزتمندی مردم تصریح کرد: ما باید به فکر منبع درآمد شهرداری‌ باشیم، در کدام کشور شهردار عاقلی با فروش تراکم، شهر را مدیریت می‌کند، کدام قاعده می‌گوید که معماری شهر را تخریب کنید؟ درآمدزایی از فروش تراکم و عوارض و همچنین تغییر کاربری موجب تخریب محیط زیست شهری خواهد شد و مردم هم از این امر ناراحتند.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته تهران طی سخنانی با اشاره به ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) گفت: این ایام به نور خورشید پرفروغ هستی، پیامبر اکرم (ص) و تولد فرزند برومندشان حضرت امام صادق (ع) نورانی است.

وی در خطبه دوم خود به انتخابات شهردار تهران اشاره و بر ضرورت جایگاه وی در پایتخت کشور تأکید کرد و گفت: اولاً از شهردار منتخب تهران که دانش‌آموخته دانشگاه و در رشته معماری و شهرسازی صاحبنظر بوده و تجارب مدیریتی طولانی دارد انتظار می‌رود نظر رهبر معظم انقلاب در تکیه بر صاحبان فکر و دانش و علم و همچنین فراهم آوردن زمینه حضور دانشگاهیان در مدیریت شهری تهران را در نظر گیرد.

ابوترابی‌فرد در ادامه توصیه‌های خود به شهردار منتخب تهران عنوان کرد که ما نیازمند شهری هستیم که بر اساس دانش و علم نقشه آن طراحی شود و البته با دانش و علم هم تفکرات موردنظر اجرا شود. در واقع شما راه را برای مدیریت مبتنی بر دانش باید هموار کنید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه این مطلب بیان کرد: برای مدیریت کلان شهر تهران ما نیازمند حضور همه نهادهای مؤثر و نقش‌آفرین در این عرصه هستیم. در اصل مدیریتی موفق است که راه را برای اجماع و حضور شایسته مسئولان در نهادهای مختلف و مدیریت شایسته تهران هموار کند چرا که این هنر یک مدیر توانا است البته از دولت هم همین انتظار را داریم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: این رسالت دستگاه اجرایی است که با صرف وقت و استماع دغدغه و نقدها، زمینه مشارکت دلسوزان انقلاب و چهره‌های علمی و دانشگاهی را در مدیریت کشور فراهم کند چرا که این اصل و راه رسیدن به اقتدار و عزت کشور است.

ابوترابی‌فرد با تشریح وظایف شهردار و اصول مدیریت شهری عنوان کرد: باید ارتقاء و بهره‌وری همواره در دستور کار باشد و ضمن آن دولت، شهردار و همه نهادها قبل از آنکه افزایش درآمد کنند به فکر کاهش و موجودیت هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری باشند چرا که این راه‌حل اصلی معضل کشور است لذا باید هزینه‌های مدیریت شهری کاهش پیدا کند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر ارتقاء بهره‌وری و عزتمندی مردم تصریح کرد: ما باید به فکر منبع درآمد شهرداری‌ باشیم، در کدام کشور شهردار عاقلی با فروش تراکم، شهر را مدیریت می‌کند، کدام قاعده می‌گوید که معماری شهر را تخریب کنید؟ درآمدزایی از فروش تراکم و عوارض و همچنین تغییر کاربری موجب تخریب محیط زیست شهری خواهد شد و مردم هم از این امر ناراحتند. این مسأله باعث تضییع حقوق شهروندان و آسیب شهرنشینی مذهبی و دینی می‌شود.

وی در توضیح مطلب فوق، اضافه کرد: کدام نهاد تأیید کرده که تهران باید به صورت عمودی رشد کند؟ این ‌آسمان‌خراش‌های بی‌ضابطه در خیابان‌ها ساخته شده آن هم برای تأمین هزینه‌های شهر! در همین رابطه ما باید یک اتاق فکر تشکیل داده و راه را برای معماری شهری آن هم بر اساس رشد افقی شهر هموار کنیم. در واقع این رشد با تفکر دینی و مذهبی ما سازگار است.

ابوترابی‌فرد همچنین به امور انجام شده در حوزه حمل‌ونقل شهری هم اشاره کرد و گفت: در این حوزه کار بزرگی در کشور رخ داده است ما از متروسازی حداقل ۱۰۰ سال دور بودیم همه شهرهای مهم جهان مترو داشتند اما ما از آنها عقب بودیم چرا که مدیران نالایق ما را از این نعمت ارزشمند محروم کرده بودند اما جمهوری اسلامی با مدیریت اقتصادی امروز حدود ۳۰۰ کیلومتر خطوط مترو را در شهر تهران تأسیس و زمینه‌های رفت‌وآمد از این طریق را مهیا کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر روزانه ۳ میلیون نفر در مترو یادآور شد: این کار بزرگی است که امروز ما در کنار شهرهای بزرگ جهان هستیم که ۱۵۰ سال قبل مترو داشته و آن را به بهره‌برداری رسانده بودند.

وی با بیان اینکه در همه حوزه‌های مدیریتی کشور در ۴۰ سال گذشته کارهای بزرگی انجام شده است، افزود: ما منکر برخی نواقص‌ها نیستیم اما در طول سه دهه پس از جنگ ۳۰۰ کیلومتر مترو برای مردم آماده شده آن هم با ارزشی بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان، بنابراین از این به بعد هم باید در این حوزه به طور جدی بپردازیم.

ابوترابی‌فرد با انتقاد از ایجاد پسماندهای بسیار زیاد در شهر تهران، گفت: پسماند تهران در برابر شهرها و کلانشهرهای مشابه تهران خیلی زیاد است روزانه ۸ تا ۹ هزار تن پسماند تولید می‌شود بنابراین مسئولان خدمات شهری باید این پسماندها را جمع کنند. این موضوع باعث تأسف است.

امام جمعه موقت تهران در خاتمه سخنانش ضمن توصیه به مسئولان در حوزه مدیریت شهری گفت: ما می‌توانیم بحث پسماندها را مدیریت کنیم چرا که شایسته نیست در دوران تحریم دو برابر مصرف، پسماند داشته باشیم و در همین رابطه با هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی برای شهرمان هزینه ایجاد کنیم نسبت به این امر باید توجه ویژه‌ای انجام و مدیریت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم از دست شما هم ناراحت

    • بدون نام

      این تیکه از سخنانش دقیقا در شورای شهر قبلی و شهرداری خالیباف به اوج خودش رسیده بود :

       در کدام کشور شهردار عاقلی با فروش تراکم، شهر را مدیریت می‌کند، کدام قاعده می‌گوید که معماری شهر را تخریب کنید؟ درآمدزایی از فروش تراکم و عوارض و همچنین تغییر کاربری موجب تخریب محیط زیست شهری خواهد شد و مردم هم از این امر ناراحتند

    • ایرانی

      حاج آقازمان دکترقالیباف هم این نصیحت ورهنمودمیکردی

    • بدون نام

      در امد براى فرش كردن پياده رو هاى درطرف خيابان ولى عصر با باصطلاح كاشى ها يزد يا روشن كردن لامپ ها هاى ألوان چينى وارداتى پاى درخت هاى منطقه محموديه

    • بدون نام

      يعنى شهردار اسبق تهران عاقل نبود كه با فروش تراكم با موشهاى خيابانى مبارزه ميكرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج