۱۰ عامل اختلال در خواب
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
متال تهران _ d
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
استخدام_1
اپیلاسیون نانا 1
دکتر ولدخانی_1
استخدام_3
دکتر ولدخانی_3
اپیلاسیون نانا 3
دکتر ولدخانی_4
استخدام_4
اپیلاسیون نانا 4
دکتر ولدخانی_2
استخدام_2
اپیلاسیون نانا 2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۸۰۲۶۷۱
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
۱۰۵۲۸
این روز‌ها عده زیادی از بد خوابی، بی خوابی و بیدارشدن از خواب گله می‌کنند به طوری که صبح با کسالت و خستگی مجبورند از رخت خواب جدا شوند. خیلی از ما دلیل این مشکل را نمی دانیم در حالی که با رعایت چند نکته اصولی می توان به رفع اختلال خواب کمک کرد.

روزنامه خراسان - معصومه محمودی: این روزها عده زیادی از بد خوابی ، بی خوابی و بیدارشدن از خواب گله می کنند به طوری که صبح با کسالت و خستگی مجبورند از رخت خواب جدا شوند . خیلی از ما دلیل این مشکل را نمی دانیم در حالی که با رعایت چند نکته اصولی می توان به رفع اختلال خواب کمک کرد. از جمله وسایلی که باید از اتاق خواب حذف کرد، گوشی تلفن همراه است.در ادامه به این نکات اشاره می کنیم .

۱۰ عامل اختلال در خواب

1- تلفن همراه

اگر واقعا می خواهید اتاق خواب راحتی داشته باشید پس تلفن همراهی که مدام زنگ می خورد، جایی در اتاق شما ندارد.به غیر ازاسترس ، گشت وگذاردررسانه های اجتماعی، می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. اگرچه این تحقیق هنوز به طورقطعی به اثبات نرسیده اما امواج Rf (امواج رادیویی منتشر شده از تلفن همراه) توسط سازمان بین الملی تحقیقات سرطان، به عنوان عاملی سرطان زا برای انسان، (براساس مرکز کنترل بیماری ها ) ذکر شده است.

نور آبی منتشر شده از صفحه تلفن همراه، مغز ما را در طول زمانی که قرار است به خواب برویم دچار آسیب و تولید ملاتونین را مختل می کند که این در نهایت منجر به نداشتن خواب راحت در طول شب خواهد شد.

۱۰ عامل اختلال در خواب

2- تلویزیون

تماشای تلویزیون همانند تلفن همراه، حواستان را پرت می کند و باعث می شود خواب راحتی در طول شب نداشته باشید. تماشای شب هنگام تلویزیون همانند تلفن همراه می تواند چرخه خواب معمولی شما را مختل کند.

3- غذا

غذا خوردن در رخت خواب باعث کثیف شدن آن می شود و از آن جا که اگر شما به قدری تنبل باشید که نتوانید برای صرف غذا سر میز بنشینید پس احتمالا اگر چیزی روی تخت تان بریزد، از شستن آن اجتناب خواهید کرد. خوردن خوراکی در رخت خواب معمولا با فعالیت های دیگری مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه همراه است که طبیعتا مانع تمرکز تان هنگام غذا خوردن و پرخوری می شود و شما را در معرض سوءهاضمه قرار می دهد.

4- میز کارتان

اگر در جایی زندگی می کنید که می توانید میز کار خود را در اتاقی غیر از اتاق خوابتان قرار دهید، حتما این کار را انجام دهید. شما باید محیط کار و استراحت تان را از هم جدا کنید.

5- حیوانات خانگی

حیوانات خانگی باعث تجمع میکروب ها و کک ها می شوند و حتی فضولات حیوانات تربیت نشده باعث کثیف شدن اتاق خواب شما خواهد شد. با وجود علاقه بسیار زیادی که به حیوان خانگی تان دارید، شما باید این را در نظر بگیرید آیا واقعا ارزش دارد که به آن ها اجازه دهید روی تخت شما بخوابند وموجب اختلال خواب شما شوند؟

6- اتاق خواب تمیز

اتاق خواب باید راحت ترین و آرامش بخش ترین مکان زندگی شما باشد. اگر به هم ریختگی اتاقتان دست و پا گیر شود یا حتی مدام شما را به این فکر وا دارد که کارهای مربوط به آن را به اتمام برسانید پس اتاقتان آن مکانی که باید باشد، نیست.

۱۰ عامل اختلال در خواب

7- تشک و بالش نامناسب یا کهنه

یکی از نکاتی که یقینا بر کیفیت خواب شما تاثیر می گذارد و باعث می شود خواب راحتی نداشته باشید، خوابیدن روی یک تشک نامناسب است. بخش پزشکی مطالعات مربوط به خواب در دانشکده هاروارد توصیه می کند، تشکی را که از آن استفاده می کنید هر 10 سال یک بار تعویض کنید.

8- رنگ های خیلی روشن

طبق نظرسنجی انجام شده در بریتانیا، رنگ های آبی، زرد، نقره ای،سبز و حتی نارنجی برای استراحت و آرامش بسیار مناسب است در حالی که رنگ های بنفش، قهوه ای و خاکستری از جمله رنگ هایی هستند که نباید در اتاق خواب استفاده شود. بنابراین از رنگ های مات و کم رنگ در اتاق خوابتان استفاده کنید تا همیشه احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

9- دمای مناسب اتاق

در این منبع پیشنهاد شده است که دمای مناسب اتاق باید بین 15 تا 13 درجه سانتی گراد باشد که این بسته به افراد مختلف متفاوت است ولی این نکته می تواند نقطه ای برای شروع شناخت دمای متناسب با بدنتان باشد.

10- تاریکی اتاق

پرده ها ، سایبان پنجره ها و چیزهایی که بتوانند جلوی عبور نور را بگیرند ، برای بالا بردن کیفیت خواب و داشتن خوابی راحت ،لازم و ضروری است. روشنایی زیاد در محیط خواب شما با مشکلات قلبی و افزایش چاقی نیز مرتبط خواهد بود. بنابراین تا زمانی که خواب هستید چراغ ها را خاموش نگه دارید. درواقع با روشن شدن هوا، نوراتاق می تواند همانند اعلانی به بیدار شدن شما از خواب کمک کند.

۱۰ عامل اختلال در خواب

نکته: خوردن غذا در رخت خواب معمولا با فعالیت های دیگری مانند تماشای تلویزیون یا مطالعه همراه است که طبیعتا مانع تمرکز تان هنگام غذا خوردن و پرخوری می شود و شما را در معرض سوءهاضمه قرار می دهد

انتشار یافته: 2
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
04:21 - 1397/09/20
اين نويسنده حيوان ستيز بوده. من خودم گربه دارم و اونايى كه حيوانى رو دارند مى دونن كه حيوانات خانگى باعث آرامش و خواب بهتر ميشن و نظر نويسنده اين مقاله كاملا اشتباهه
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
انجمن پرستاری ایران_1
سفیر بار ساقدوش_1
دکتر نائبی_1
انجمن پرستاری ایران_3
دکتر نائبی_3
شیرآلات زمانی_3
سفیر بار ساقدوش_3
شیرآلات زمانی_4
سفیر بار ساقدوش_4
انجمن پرستاری ایران_4
دکتر نائبی_4
سفیر بار ساقدوش_2
دکتر نائبی_2
انجمن پرستاری ایران_2
شیرآلات زمانی_2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
فنی آتل_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
کلینیک فرشته_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
آیلین_فوتر کاشت ابرو
فنی آتل_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
شفا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
کیان برنا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
کلینیک فرشته_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی بانو_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
کلینیک النا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
قالیشویی نوین_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر