جاباما
۸۳۸۶۶۴
۶ نظر
۵۲۸۹
۶ نظر
۵۲۸۹
پ

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

ابر خودرو‌هایی مانند بوگاتی، فراری یا لامبورگینی، چقدر در مصرف سوخت خود بهینه هستند؟ با ما باشید تا با مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان بیشتر آشنا شوید.

وبسایت چرخان: کسی نیست که در دنیای ماشین‌ها و این صنعت پر جنب‌وجوش سیر کند و عاشق قدرت و در اصطلاح، اسب بخار نباشد. قدرتی که در بحث فنی، تعیین‌کننده خیلی چیزها ازجمله، سرعت نهایی و شتاب است.

اما مسئله‌ای که دراین‌بین، کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، بحث بهینه‌تر بودن مصرف سوخت خودرو است. همه دنبال این هستند که خودروی موردنظرشان چند اسب بخار قدرت دارد، شتاب صفرتا صد آن چند ثانیه است و یا بالاترین سرعتی که می‌تواند برود چقدر است. کمتر کسی است که در مقایسه با این اعداد و ارقام جذاب، به مصرف سوخت خودرو نیز توجه داشته باشد.

ابر خودروهایی مانند بوگاتی، فراری یا لامبورگینی، چقدر در مصرف سوخت خود بهینه هستند؟ با چرخان باشید تا با مصرف سوخت سریع‌ترین خودروهای جهان بیشتر آشنا شوید.

دوج چلنجر SRT Demon

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

خودروی مسابقه‌ای و خیابانی دوج که با موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر خود و با استفاده از توربوشارژ، می‌تواند ۸۴۰ اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده خود منتقل کند. ابرخودروی آمریکایی که شرکت دوج، قدرت آن را روی عدد ۸۰۸ اسب بخار محدود کرده و با این قدرت، مصرف سوخت آن به عدد ترکیبی ۱۳.۸۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.

بنتلی کانتیننتال GT

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

اگرچه نباید سریع‌ترین خودروی بنتلی را تنها از روی سرعت آن سنجید اما موتور ۱۲ سیلندر این خودروی فوق لوکس می‌تواند تا سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت را برای راننده خود تأمین نماید. کانتیننتال، باوجود استفاده از موتور حجیم و قدرتمند در کنار امکانات لوکس خود در داخل کابین، مصرف سوخت ترکیبی ۱۵.۶۸ لیتری را برای خود ثبت کرده است.

مک لارن سنا

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

آخرین شاهکار این شرکت بریتانیایی، خودرویی است که می‌تواند حرفان خود را به‌راحتی شکست دهد. سنا، با موتور ۸ سیلندر خود و استفاده از توربوشارژ دوقلو، می‌تواند به‌سرعت نهایی ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین، اگر راننده این ابرخودرو، قصد راندن آن با سرعت معمولی را داشته باشد، مصرف سوخت سنا به عدد بسیار عالی (با توجه به موتور)،۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

فراری 812 سوپرفست

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

ابرخودروی جذاب اسب پرنس ایتالیا، می‌تواند با موتور حجیم ۱۲ سیلندر خود،۷۸۹ اسب بخار قدرت تولید کرده و به‌سرعت نهایی ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته باوجود شتاب صفرتا صد فوق‌سریع ۲.۹ ثانیه‌ای ۸۱۲ و استفاده کردن فراری از آئرودینامیک فعال (active) و غیرفعال (passive)، برای بالابردن ضریب آئرودینامیک، مصرف سوخت این فراری به عدد بالای ۱۸.۰۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

استون مارتین DBS

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

موتور تنفس طبیعی 12 سیلندر (V12) این استون مارتین را می‌توان یک موتور بی‌رحم دانست.DBS، هم ظاهر و طراحی جذابی دارد و هم در داخل آن از فن‌آوری‌های مدرن و به‌روزی استفاده‌شده است. سرعت نهایی آن نیز مانند مک لارن سنا و فراری 812، به عدد 340 کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما مصرف سوخت آن، کمی از سنا بالاتر بوده و 8.71 لیتر در صد کیلومتر اعلام‌شده است.

پورشه ۹۱۱ GT۲ RS

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

بر اساس اطلاعات خود شرکت پورشه، سرعت نهایی ۹۱۱، روی عدد ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد ایستاد. ابرخودروی آلمانی که باوجود داشتن ۶ سیلندر، مصرف سوخت ترکیبی آن،۱۳.۸۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف سوختی که در مقایسه با ۸.۴ لیتر خودرویی مانند مک لارن سنا ۸ سیلندر، عدد بالایی به نظر می‌رسد.

شورلت کوروت ZR1

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

ابرخودروی معروف کوروت که همیشه هم به خاطر طراحی جذاب و هم موتور قدرتمندی که صدای یک هیولا را از خود تولید می‌کند، شناخته‌شده است. خودرویی که با موتور ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر خود و استفاده از سوپرشارژ، یک هنر متحرک برای این شرکت خودروساز آمریکایی، محسوب می‌شود. شورلت کوروت با استفاده از این موتور و در کنار تولید گشتاور بسیار بالا، مصرف سوخت ۱۱.۷۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را به ثبت رسانده است.

فورد جی تی

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

فورد جی تی، درست مانند پورشه GT۲ RS، یک خودروی ۶ سیلندراست. خودرویی که با ۳.۵ لیتر حجم موتور و استفاده از توربو دوقلو، می‌تواند ۶۴۷ اسب بخار قدرت تولید کرده و راننده خود را به‌سرعت نهایی ۳۴۷ کیلومتر بر ساعت برساند. اگر راننده فورد جی تی، در تمام طول مسیر خود پای خود را تا آخر روی پدال گاز قرار ندهد، مصرف سوخت این ابرخودرو به عدد ۱۶.۸۰ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد رسید.

لامبورگینی اونتادور SVJ

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

یک شاهکار دیگر از گاو خشمگین ایتالیا که با استفاده از موتور تنفس طبیعی ۶.۵ لیتری ۱۲ سیلندر خود، می‌تواند ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. سرعت نهایی اونتادور SVJ نیز به عدد ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما مصرف سوخت این ابرخودروی ایتالیایی بسیار بالا بوده و ۲۱.۳۸ لیتر در هر صد کیلومتر است.

بوگاتی شیرون اسپرت

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

ابرخودروی نام آشنایی که با موتور ۸ لیتری ۱۶ سیلندر (W-۱۶) خود، می‌تواند تا ۱,۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱,۶۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. پس باید مصرف سوخت این هیولای بوگاتی عدد بالایی باشد. شیرون با مصرف سوخت ترکیبی مانند اونتادور SVJ، عدد ۲۱.۳۸ لیتر در هر صد کیلومتر را برای خود ثبت کرده است.

برای مقایسه، بهتر است بدانید که مصرف سوخت ترکیبی بوگاتی ویرون،۲۳.۵۲ لیتر در صد کیلومتر است. به‌طوری‌که ویرون می‌تواند باک ۱۰۰ لیتری خود را با سرعت نهایی خود، تنها در عرض ۱۲ دقیقه ببلعد.

مصرف سوخت سریع‌ترین خودرو‌های جهان چقدر است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sam

      مطلب خیلی عالی بود قیمت ها رو هم کاش میزدین برای مردم
      در ضمن چلنجر در حالت اسپورت باید سوختش رو عوض کنی ویک ترکیب خاص از متانول باید بهش بدی
      چرا؟ نمیدونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه همچين چيزي وجود نداره. بنزين سوپر در كل دنيا بهترين سوخته

    • علی.......

      همچین ماشینایی ۸ لیتر
      بعد پژو اون همه بنزین میخوره با قدرت ۹۰کوز الاغ
      چه چیزا میشنوم

    • ج.ح

      مصرف سوخت بوگاتی بالا هست باحقوق کارگی دیدم نمتونم از خرج بنزینش بربیام بهتر دیدم نخرمش بهتر صبر کنم ببینم عاقبت افزایش حقوق سال 98 چی میشه!!!!

    • بدون نام

      بوگاتی با این همه قدرت از نیسان گاوی که قدرتش ۸۰ گوزه بخاره مصرف سوختش کمتره.پس همون بوگاتی میخرم بهتره بابا

    • اسی

      بوگاتی که نوشتید مصرفش 23لیتر در صد کیلومتر هست و در عرض12 دقیقه 100 لیتر بنزین مصرف میکنه واقعا یعنی تو 12 دقیقه 400 کیلومتر رو طی میکنه. لااقل خودتون مطالب رو یکبار بخونید بعد منتشر کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج