۸۳۹۸۷۵
۳۵ نظر
۵۰۰۱
۳۵ نظر
۵۰۰۱
پ

اضافه شدن ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق سال ۹۸

رئیس سازمان برنامه و بودجه، از توافق دولت و مجلس برای اضافه شدن ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان خبر داد و گفت: الان مجموع ارقام ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۰ درصد این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان است که ۱۹۲ هزار میلیارد تومان سال آینده توزیع و یا در قالب افزایش حقوق عمل خواهیم کرد.

ایسنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه، از توافق دولت و مجلس برای اضافه شدن ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق کارکنان خبر داد و گفت: الان مجموع ارقام ۱۶۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۰ درصد این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان است که ۱۹۲ هزار میلیارد تومان سال آینده توزیع و یا در قالب افزایش حقوق عمل خواهیم کرد.

محمدباقر نوبخت با بیان این مطلب در حاشیه یادواره ۴۵۰ شهید شهرستان خدابنده، شهدای گمنام و شهید ملی مظفرعلی ذوالقدر، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر در ایران، ۹۳۴ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در حال پرداخت است. هم‌چنین حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان معافیت رسمی مالیاتی، غیر از آنچه در قالب فرار مالیاتی وجود دارد، است که مجدداً باید در این زمینه تجدیدنظر شود که سازمان برنامه و بودجه در این باره تمهیدات لازم را اندیشیده است.

او ادامه داد: آنچه که در این ماه می‌توانیم انجام دهیم، این است که در این هفته، نخستین پرداخت‌ها برای ۷۸ تا ۷۹ میلیون نفر از عزیزانی که افتخار پرداخت یارانه را به آن‌ها داریم، انجام خواهد شد و مصمم به انجام این کار در روز دوشنبه هستیم. همچنین با همکاران خودم در خزانه نیز هماهنگی کرده‌ام که پرداخت حقوق کارکنان دولت نیز زودتر از ماه‌های دیگر انجام شود.

وی افزود: امیدواریم با تکمیل رسیدگی به لایحه بودجه در سال آینده، خدمات مناسبی به جامعه ارائه شود و مسائلی که در توزیع برخی کالاها وجود دارد حل و برطرف شود.

اضافه شدن ۳۲ هزار میلیارد تومان به حقوق سال ۹۸

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: تلاش می‌شود، آنچه به صورت رسمی جزو تعهدات دولت است، با هر بخش از درآمدهای ارزی حداقل ۱۴ میلیارد دلار را برای کالاهای اساسی مردم از جمله نهاده‌ها و دارو تخصیص دهیم.

نوبخت یادآور شد: همه کسانی که می‌خواستند این کالاها را عرضه کنند و به همه ۲۵ قلم کالای اساسی در همان حد ۴,۲۰۰ تومان ارز پرداخت شد که البته بخشی وارد نشد و بخشی که وارد شد به لحاظ تفاوت قیمتی که داشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی محاسبه نشد و از همین رو ما باید تجدیدنظر کنیم.

وی تصریح کرد: اما این‌که این مبلغ چگونه بین حدود ۵ میلیون نفر توزیع شود، یعنی به همه ۲۰ درصد بدهیم یا طبق مصوبه مجلس در دو مرحله واریز شود یعنی ۴۰۰ هزار تومان به هر کارمند بدهیم که در آن صورت ۲۴ هزار میلیارد تومان خواهد شد و ۸ هزار میلیارد تومان باقی خواهد ماند که این هم اختلاف در پرداخت است.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه این پیشنهاد در کمیسیون مطرح نشد و شاید اگر با جزئیات مطرح می‌شد مثل همین ۱۴ میلیارد دلار یا یارانه اگر این هم مطرح می‌شد، بهتر بود و در حال حاضر به هیچ وجه مصلحت نیست که دو صدایی بین دولت و مجلس باشد و خود این ۲۰ درصد هم رقم قابل توجهی نیست و با توجه به سختی شرایط کارکنان دولت، زیبنده نیست که این مبلغ بین مجلس و دولت اختلاف‌افکنی کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: ۳۳ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است و برای سال آینده این بودجه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش و به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

او هم‌چنین در یادواره ۴۵۰ شهید شهرستان خدابنده، شهدای گمنام و شهید ملی مظفرعلی ذوالقدر اظهار کرد: جایگاه شهدای دفاع‌مقدس فراتر از مدافع خاک وطن است؛ چراکه شهدای جنگ تحمیلی فراتر از مام وطن، از تفکر و مرام دین دفاع کردند و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی مصداق ظهور تفکر جدید نشأت گرفته از اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) است.

این مسئول ادامه داد: حضور در یادواره شهدا افتخار بزرگی است که امروز نصیب بنده شده است، البته این سفر تنها سفرم به زنجان نبوده و در جریان سفرهای استانی خود در آینده نزدیک بار دیگر به زنجان سفر خواهم کرد.

وی با تشریح شکل‌گیری مکاتب مختلف در جهان و از سوی جوامع مختلف، افزود: نازیسم، فاشیسم و لیبراسیم، سه مکتب شکل گرفته در جهان از سوی کشورهای مختلف به رهبری افراد متعدد بوده است و در دورانی که کشورها تحت سیطره دو تفکر لیبرالیستی و سوسیالیستی بودند، یک مرجع دینی از حوزه فریاد کشید و تفکر جدیدی را که البته دارای اصالت تاریخی بود مطرح کرد که حکومت بر اساس معیارهای الهی بود.

معاون رئیس‌جمهور با بیان این‌که مردم نیز با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، تفکر جدید حضرت امام (ره) را تأیید کردند، تصریح کرد: پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، دنیا در برابر آن قد علم کرد که این نظام نماند و اینجا است که ارزش شهدا فراتر از دفاع از خاک است.

نوبخت یادآور شد: در حیات چهل ساله انقلاب، روزی نبوده است که دشمنان دست از سر ما بردارند؛ امروز هم این رئیس‌جمهور روان‌پریش دولت آمریکا، عربده می‌کشد و ادعا می‌کند که می‌خواهد ملت ایران را به زانو در آورد، ولی غافل از این‌که قدرتمندترین دشمنان هم در ۴۰ سال گذشته نتوانستند کاری کنند و اصلاً به خاطر همین با ما پشت میز مذاکره نشستند.

وی با بیان این‌که آرمان شهدا بقای این نظام بود، گفت: در وصیت‌نامه حضرت امام (ره) نیز به این نکته تاکید شده است که رمز بقای نظام همان رمز پیروزی انقلاب و آن «وحدت کلمه» و اتحاد است و در حال حاضر امروز نظام جمهوری اسلامی قوی‌تر از ۴۰ سال پیش است و امروز بسیج، سپاه و ارتش در اوج اقتدار قرار دارند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که در حال حاضر ایران به لحاظ علمی جایگاه ۱۵ را در جهان دارد و اقتصاد کشور جزو ۱۸ اقتصاد بزرگ دنیا ست، اظهار کرد: اگر عنصر اطاعت از رهبری، همدلی و تلاش در راه دین را ادمه دهیم به طور حتم پیروز خواهیم شد.

نوبخت با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: شرمنده شدم از این‌که استاندار بیاید اینجا درباره خوراک دام و گوشت و مرغ صحبت کند. لعنت خداوند بر دشمنانی که ۴۰ سال این ملت را برای این‌که انتخاب درست کردند، تحت فشار قرار داده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقوق اسفند بازنشسته ها را چرا واریز نمی کنند ؟

      پاسخ ها

      • مهرداد

        بانک هاشون روزی هزار میلیارد تومن داره نقدینگی ایجاد میکنه بعد اینا میان اینجوری میگن

    • بدون نام

      حقوق اسفند بازنشسته ها را چرا واریز نمی کنند ؟

    • بدون نام

      حقوق اسفند بازنشسته ها را چرا واریز نمی کنند ؟

    • بدون نام

      این حرفها چیه دولت محترم لطف نمایند ارز را سه برابر کرده چون خرج ما به دلار هست بایدحقوق هم سه برابر کنه نمی خواد حقوق راضافه کنه ارز به قیمت قبل وحقوق بیست وپنج درصد کم کند

    • بدون نام

      جناب نیک بخت حال که میگویید زیبنده نیست بین دو گروه اختلاف باشد، بنطر حضرتعالی زیبنده است و خدا خوشش می آید من بیکار از سال نودوچهار تا کنون یارانه فرزندم را نداده اند و با هزاران بدبختی و قرض و وام شیر خشک او را داده ام اگر چه قانون سراسری است، حالا شما بگو سه سال و اندی معوقه یارانه را بایستی از کی بگیریم، لطفاً شفاف بگو،

    • بدون نام

      اینهمه حرف زده بلاخره به حقوقها چقدر اضافه میشه

    • رضا

      تا حالا هر وقت دو صدای بوده به ضرر مردم یک صدا شده دیگه مردم توان ندارن اگه دوباره فشار رو ی مردم بندازین دیگه خرد و خمیر میشن

    • بدون نام

      اقای نوبخت حرف خودت را نزن حرف مجلس عوصشد و قرار شد بیست در صد منتفی و ۴۰۰ به هر کس و بعلاوه ده در صد حقوقش اصافه شود که از بیست در صد بیشتر میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خجالت بکش چرا بعضی 19 میلیون حقوق میگیرن بعضی هم یک میلیون خدا تقاص مارا از تو بگیره مگر مال باباته

    • هادی

      اگر یارانه ۷۸ یا ۷۹میلیون نفر را پرداخت میکنند پس چطور زورشان به من بازنشسته کشوری رسیده و چند سال است یارانه ام را قطع کرده اند.

    • ش.س

      خدایا این چه کشورهایی هستند ک17 اقتصاد برتر دنیا رو دارند و ما هجدهمی هستیم؟

    • بدون نام

      تیتر بالا پوپولیستی و عوام فریبی است اضافه شدن ۳۲ هزار میلیارد به حقوق ۹۷ صحیح است نه ۹۸ که انهم کلاه گشادی سر کارمندان گذاشته اند و از پارسال که تورمی نبود کمتر اضافه‌میشود

    • بدون نام

      نوبخت خودتون ماهی چندین میلیون می گیری خجالت بکش... چاپ کنید محض رضای خدا

    • بدون نام

      حقوقها باید دو برابر بشه با این مخارج کمر شکن و حقوق های به شدت کم... چاپ کنید محض رضای خدا

    • بدون نام

      اصلا خودش فهمید چی گفته

    • بدون نام

      نوبخت بسه دیگه. ...انگار صدقه میخواهد بدهد استعفا بده برو پی کارت کم کارد به استخوان مردم بزن یارانه امثال من کارمند را4ساله روچه حسابی قطع کردی خدا ازت نگذره

    • بدون نام

      نوبخت بسه دیگه. ...انگار صدقه میخواهد بدهد استعفا بده برو پی کارت کم کارد به استخوان مردم بزن یارانه امثال من کارمند را4ساله روچه حسابی قطع کردی خدا ازت نگذره

    • بدون نام

      فقط به نفع حقوق های یالاست . برای بازنشسته ها و وظیفه بگیران هیچ .

    • بدون نام

      نوبخت حامی سرمایه دارها و نجومی بگیران

    • بدون نام

      بس کن اقای نوبخت دست از سر کارمندها بر دار
      تورم ۳۰۰ درصده کن ببا بگو ۴۰۰ میدیدم
      اخه چه درد منه بیچاره میخوره این پول

    • بدون نام

      بس کن اقای نوبخت دست از سر کارمندها بر دار
      تورم ۳۰۰ درصده کن ببا بگو ۴۰۰ میدیدم
      اخه چه درد منه بیچاره میخوره این پول

    • بدون نام

      ما رعیتها از شما ممنونیم
      ارباب لطف کردید
      چطور میشه این لطف شما رو جبران کرد زبون قاصره

    • بدون نام

      بعد از چندین سال گند زدن به زندگی کارمندان شاغل کم درامد. چاپ کنید

    • بدون نام

      لعنت خدا بر دروغگویان و وعده دروغ دهندگان و مردم فریبان که به خاطر چهار سال حکومت داری این مردم را به خاک سیاه نشاندند!!!!!!

    • بدون نام

      حقوق کارگران تامین اجتماعی چه شد؟
      حقوق ما را میخواهید پایمال کنید؟
      پس ما هم شما را پایمال خواهیم کرد
      منتظر باشین

    • بدون نام

      آخرمن که بازنشسته هستم وجمع کل حقوق مزایایم 2700000تومان هست چقدر افزایش داده میشود کسی میداند لطف کند حساب کند روشن شوم

    • غلام

      آقای نوبخت تواین کشور همه چیز هست پتانسیل مدیریت خوبی هم جوانان ما دارند لطف کنید کار به کاردان دهید تا شرمنده نباشید شما در توزیع عادلانه کلا وارزاق بقول روحانی مانده اید

    • بدون نام

      ای بابا ول کنید دیگه کارمندان رو

    • بدون نام

      عجب مسخره بازی شده

    • اسد

      کاش حرف وعمل مسئولین یکی بود. نه این که فقط قشنگ قشنگ حرف بزنند ولی در عمل انطوری که می گویند نیست

    • بدون نام

      جناب نوبخت امسال امید داشتیم که جنابعالی بعنوان ریاست سازمان برنامه وبودجه قانون ده ساله وخاک خورده همسان سازی حقوقها رااجراوتغییری دروضعیت مابازنشستگان پدیداورید که متاسفانه اجرانشدولی امیدواریم تا زمان تصدی شمآ این خبر خوش ازجانب شما اعلام گردد

    • بدون نام

      اخراین جنگ زرگری به این ختم میشه که فقط۴۰۰تومن اضافه میشه ده درصدهم بزک نمیربهارمیاد

    • بدون نام

      ای رهبر ای رئیس جمهور ای نمایندگان مجلس شورای اسلامی وای نمایتدگان مجلس خبرگان ومصلحت نظام وفقهای شورای نگهبان تورا به خدا تو به امام زمان ع مردم چه گناهی چه بدی کردند وچه بدخدمتی کردن به این مملکت که یک شبه ساخت ساز از 450تومان به 1200یا بیشتر وگوشت از 36تومان 130تومان ومیل گرد واهن که توی کشور خودمان تولید می شود به قیمت 4500 تومان وماشین 34 تومان 129تومان واجناس وووووووو این قدر گران بشود ما میدانیم دولت این کاراکردوخودش مسبب بالا بردن دلار شد خود مملکت رانا امن کرده چرا چون می خواهید خودتان را دربازار جهانی به امریکا برسونید بخدا 50سال دیگر با این وضعی که شما پیش اوردید درست نمی شود بابا به خدا نه خودمان امید زندگی داریم ونه بچه هامون چرا یکی از این نهاد ها به اندازه یک عربی جر بزه ندارید بخدا اگر ترس زن وبچه ها نبود شب خودم را با و دومتر طناب دار میزدم ویا بطورکلی خودم وخا نواده را توی خونه حبس میکردم وگاز راباز میکردم تا ازبین برفتیم ازدست یک مشت ادم دروغ گو ودزد که فرقی نمی کنند در چه لباسی هستند

    • بدون نام

      به شعارهاتون برای کوچک سازی دولت عمل کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج