جاباما
۸۵۹۰۹۳
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

هرآنچه که باید درباره لیونل مسی و ۶۰۰گلش بدانید

لیونل مسی در مقابل لیورپول ششصدمین گل دوران باشگاهی خود را به ثمر رساند.

وبسایت نود: به نقل از اسپورت، همه چیز درباره لیونل مسی خاص است. ستاره آرژانتینی یکی از برگزیده های دنیای فوتبال است و اکنون او در تنها ۶۸۳ مسابقه به آمار ۶۰۰ گل زده برای بارسلونا دست یافته است.

این یعنی ۰.۸۷ گل به ازای هر مسابقه و مسی با زدن ششصدمین گل مقابل لیورپول در مسابقه ای به بزرگی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آن هم روی یک ضربه ایستگاهی تماشایی، این دستاورد را چشمگیرتر ساخت. مسی در روز یک می ۲۰۱۹، گل های شماره ۵۹۹ و ۶۰۰ خود را برای بارسا به ثمر رساند، در حالی که دقیقا ۱۴ سال قبل، یک می ۲۰۰۵، نخستین گل خود را با پیراهن بارسلونا وارد دروازه آلباسته کرده بود.

هرآنچه که باید درباره لیونل مسی و ۶۰۰گلش بدانید

این سیصد و پنجاهمین گل او در ورزشگاه نیوکمپ و لیورپول هم هفتاد و ششمین تیم قربانی لئو مسی بود. (از میان 85 تیمی که با آن ها در دنیای فوتبال روبه رو شده) همچنین آلیسون بکر صد و پنجاه و یکمین دروازه بانی بود که از مسی گلی دریافت می‌کرد.

این تعداد گل از مسی موجب شده تا بتوان آن را به شیوه های گوناگون و در قالب های خاصی تقسیم بندی کرد؛ فصل ها، رقابت ها، رقبای محبوب، دروازه بانان، روزهای هفته و مواردی مثل این. نتایج واقعا باورنکردنی بوده اند. البته شاید در میان آن ها، ارقام مسی در لالیگا از همه حیرت انگیزتر باشند.

او در 450 بازی لالیگایی 417 گل به ثمر رسانده تا میانگین 0.92 گل به ازای هر بازی را به نام خود ثبت کرده باشد. از این تعداد گل، او 240 گل را در نیوکمپ و در طول 345 بازی به ثمر رسانده است.

در سال میلادی 2012، او موفق به زدن 91 گل در تمامی رقابت ها شد. بنابراین تعجبی ندارد که بدانیم فصل 12-2011 بهترین فصل مسی با پیراهن بارسلونا بوده است، زمانی که او موفق به زدن 73 گل در همه رقابت ها شد.

مسی عمده گل های خود را با پای چپ به ثمر رسانده است. در حقیقت 501 گل (81.5 درصد از گل ها) با پای چپ مسی به ثمر رسیده و او 85 گل را با پای راست و 55 گل را با ضربات سر وارد دروازه رقبا کرده است. مسی یک گل را با دست! و یک گل را نیز با سینه به ثمر رسانده است. (برابر استودیانتس در فینال جام جهانی باشگاه های 2009) از این 600 گل، 501 گل از درون محوطه و 99 گل از خارج محوطه به ثمر رسیده اند.

می‌توان با کنکاش بیشتر به آمار جالب تری درباره گل های مسی رسید. او بیشترین تعداد گل را در بازی هایی به ثمر رسانده که از ساعت 20:45 به وقت محلی آغاز شده اند. (153 گل در 173 بازی) البته باید در نظر داشت که مسی بیشترین بازی های خود را در همین زمان انجام داده است. مسی در مجموع در 25 زمان منحصر به فرد (25 زمان گوناگون شروع بازی) به میدان رفته و تنها در دو زمان موفق به گلزنی نشده است؛ بازی هایی که ساعت 20:15 (دو بازی) و 21:45 (یک بازی) آغاز شده اند.

شنبه بهترین روز هفته برای مسی است. او بیشترین بازی های خود را در این روز انجام داده و مطابق انتظار بیشترین گل را هم در همین روز زده است. او در 245 بازی این روز 214 گل به ثمر رسانده است.

مسی در روز یکشنبه 176 بازی انجام داده و 177 گل هم به ثمر رسانده تا از نظر نرخ گلزنی، یکشنبه های مسی موفق تر از شنبه ها بوده باشند. آمار او در دیگر روزهای هفته نیز به این صورت است: 4 گل در 4 بازی روز دوشنبه، 72 گل در 86 بازی روز سه شنبه، 117 گل در 144 بازی روز چهارشنبه، 14 گل در 22 بازی روز پنجشنبه و 2 گل در 6 بازی روز جمعه.

در زمینه ماه های سال، مارچ و ژانویه بهترین ماه های مسی بوده اند. او در اولین و سومین ماه میلادی 70 بازی انجام داده و 85 گل به ثمر رسانده است. بعد از آن نیز ماه سپتامبر با 69 گل در 71 بازی قرار می‌گیرد. به جز ماه جولای، مسی در تمامی ماه های میلادی برای بارسلونا بازی کرده است. بدترین ماه او ماه ژوئن بوده است. او در این ماه تنها 3 بازی برای بارسا انجام داده و در همین مسابقات هم 4 گل به ثمر رسانده است. اگر بارسا لیورپول را حذف کند، مسی می‌تواند در چهارمین دیدار خود در ماه ژوئن برای بارسا به میدان برود؛ فینال لیگ قهرمانان در واندا متروپولیتانو.

مسی در مقابل 85 تیم مختلف بازی کرده و دروازه 76 تیم را گشوده است. بهترین رقیب او سویا بوده که در 37 مسابقه، 36 گل از مسی دریافت کرده است. اتلتیکومادرید (29 گل در 38 بازی) و والنسیا (27 گل در 32 بازی) نیز در رده های بعدی قرار می‌گیرند و تیم چهارم رئال مادرید است که در 41 ال‌کلاسیکو، 26 گل از مسی خورده است. مسی در پیراهن بارسلونا نتوانسته دروازه 9 رقیب را باز کند؛ اودینزه، مورسیا، گرامنت، کادیز، السد، خرز، بنفیکا، اینتر و روبین کازان. البته تا قبل از چهارشنبه شب، لیورپول هم در این فهرست قرار داشت.

دیگو آلوز دروازه بانی بوده که بیشترین گل ها را از مسی دریافت کرده است. این دروازه بان در پیراهن آلمریا و والنسیا 21 گل از مسی دریافت کرده و بعد از او نیز گورکا ایرایزوز (19)، ایکر کاسیاس و آندرس فرناندز (17) و دیگو لوپز (14) قرار می‌گیرند. مسی در مجموع دروازه 151 دروازه بان را فروریخته که نخستین آن ها، رائول والبوئنا دروازه بان آلباسته و آخرین آن ها نیز آلیسون بکر سنگربان لیورپول بوده اند.

مسی در 212 بازی گوناگون یک گل به ثمر رسانده است، در 123 بازی موفق به دبل شده (آخرین آن ها مقابل لیورپول)، در 39 بازی هت‌تریک کرده، در 5 بازی موفق به پوکر (چهار گل) شده و در یک بازی موفق شده 5 گل به ثمر برساند؛ مقابل بایر لورکوزن در لیگ قهرمانان اروپا سال 2012.

اگر گل های مسی را بین رقابت ها و ورزشگاه های گوناگون تقسیم کنیم به نتایج زیر می‌رسیم؛ 417 گل در لالیگا (240 گل در نیوکمپ، 177 گل خارج از خانه)، 112 گل در لیگ قهرمانان (66 گل در نیوکمپ، 44 گل خارج از خانه و 2 گل در زمین های بی طرف)، 50 گل در کوپا دل‌ری (33 گل در نیوکمپ، 13 گل خارج از خانه و 4 گل در زمین های بی طرف)، 13 گل در سوپرجام اسپانیا (11 گل در نیوکمپ و 2 گل خارج از خانه)، 5 گل در جام جهانی باشگاه ها و 3 گل در سوپرجام یوفا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایه‌فوتبال‌لئومسی عشقی عشق‌بابا

    • بدون نام

      بی نظیره

    • N

      براوو سلطان

    • بدون نام

      کینگ مسی و دیگر هیچ

    • بدون نام

      مسی عشقمه

    • بدون نام

      کسی به گرد پاش هم نمیرسه

    • M.A.A.P

      فوتبال جهان هیچوقت دیگه کسی مثل مسی رو به خودش نمیبینه
      تا صدها سال بعد داستان مسی بین مردم وجود داره
      وحتی شاید تبدیل به یه افسانه بشه
      به یک ناممکن غیرقابل باور

    • چنگیز

      لطفا ارقام روصحیح بیان کن ،، من آخرش نفهمیدم چند گل زده یه بار گفتی ۶۰۰ گل
      ولی در شرح گل ها شد۶۴۳ گل حالا موندم وهنگ کردم این چه گزارشیه آخه،؟
      شرح شما این بود ۵۰۱ گل پای چپ ۸۵ گل پای راست ۵۵ گل باسر و ۲ گل با سینه و دست که جمعش میشود ۶۴۳ گل!!!

    • بدون نام

      تمام چیزایی که باید بدونيم اینکه یا ژاوي بهش پاس گل میداد م 400تاش بود یا اينيستا که 200تاش بود بعدم همش خوش شانس هست این کوتوله‌ هه

    • عاشق پرسپولیس

      ایول داری قدرت توبرم من

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج