۸۷۹۷۸۱
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

بازیکنانی که از پشت کردن به بارسلونا پشیمان شدند

نیمار که دو سال قبل بارسا را ترک کرده بود، اکنون برای بازگشت به نیوکمپ بی قراری می‌کند.

وبسایت نود و به نقل از مارکا: نیمار و آنتوان گریزمن تنها دو نمونه از بازیکنانی هستند که به دنبال راهی برای حضور در بارسلونا می‌گردند، آن هم در حالی که چندی قبل گمان می‌کردند آسمان در جای دیگری آبی تر است.

نیمار در جریان "ریمونتادا" بارسلونا و پیروزی ۶-۱ این تیم مقابل پاریسن‌ژرمن ستاره بی چون و چرای آبی اناری ها بود، اما حتی بعد از آن بازی هم این لیونل مسی بود که به عنوان یک قهرمان مورد توجه قرار گرفت. ستاره ۲۷ ساله برزیلی هم وقتی این شرایط را دید، خروج از زیر سایه مسی را ترجیح داد.

نیمار در سال ۲۰۱۷ با قراردادی به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو به پاریسن‌ژرمن پیوست و حتی از باشگاه سابقش به دلیل آن چه عدم پرداخت پاداش های تعیین شده بود، شکایت کرد. اما اکنون و بعد از دو سال، نیمار به دنبال راهی برای بازگشت به بارسلونا است و نایب رئیس بارسلونا صراحتا از این علاقه سخن به میان آورده است.

این شرایط برای آنتوان گریزمن، به شکل نسبتا متفاوتی رقم خورده است. ماه ها بود که صحبت از انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی گریزمن به بارسلونا به میان می‌آمد و این انتقال در تابستان ۲۰۱۸ اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسید، گریزمن این انتقال را رد کرد و چند روز بعد، در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۸ قرارداد خود را با اتلتیکومادرید تا سال ۲۰۲۳ تمدید کرد.

یک فصل گذشت، گریزمن با به ثمر رساندن ۲۱ گل ضعیف ترین فصلش با پیراهن اتلتیکومادرید را سپری کرد و اکنون منتظر آن است که بارسلونا با فرارسیدن یک جولای و رسیدن بند فسخ قرارداد گریزمن به ۱۲۰ میلیون یورو، او را به خدمت گیرد. بارسلونا قصد دارد بر سر کاهش بیشتر این رقم با روخی بلانکوس گفت و گو کند. اتلتیکومادرید از بارسا خواسته تا نلسون سمدو هم وارد این معامله شود اما بارسا حاضر نیست برای جذب گریزمن، مدافع پرتغالی اش را از دست بدهد.

اما نیمار و گریزمن، تنها بازیکنانی نیستند که به بارسا پشت کردند و بعدا از این کار پشیمان شدند.

هریستو استویچکوف بعد از گذراندن ۵ فصل درخشان در بارسلونا (که با ۴ قهرمانی در لالیگا و اولین قهرمانی اروپایی تاریخ باشگاه همراه بود) در سال ۱۹۹۵ به دلیل رابطه بد خود با یوهان کرویف بارسلونا را ترک کرد و به پارمای ایتالیا پیوست. بعد از یک فصل، و در شرایطی که سربابی رابسون جای یوهان کرویف را در بارسلونا گرفته بود، استویچکوف بازگشتی دوباره به نیوکمپ داشت.

استویچکوف که در آن ۵ فصل در ۲۱۴ بازی برای بارسا ۱۰۷ گل به ثمر رسانده بود، در طول یک فصل و نیمی که در مقطع دوم در بارسا پشت سر گذاشت، تنها ۲۴ بازی انجام داد و ۷ گل به ثمر رساند و در ادامه فوتبال خود به النصر عربستان پیوست تا رسما از سطح اول فوتبال اروپا فاصله گیرد.

ایوان دلاپنیا از ۱۵ سالگی در بارسلونا حضور داشت و در آخرین فصل حضور کرویف، برای نخستین بار به تیم اصلی باشگاه رسید. او در سال ۱۹۹۸ و بعد از پایان نخستین فصل حضور لویی فن‌خال در نیوکمپ، به دلیل مشکلاتی که با سرمربی هلندی داشت از بارسا جدا و راهی لاتزیو شد. بعد از یک فصل و انجام تنها ۱۹ بازی برای بیانکوچلستی، به شکل قرضی به مارسی پیوست اما او در مارسی هم نتوانست شرایط خوبی را پشت سر بگذارد.

دلاپنیا برای فصل ۰۱-۲۰۰۰ با قراردادی قرضی به بارسلونا بازگشت تا تحت هدایت لورنزو سرا فرر به میدان رود، اما این دوره قرضی هم برای او نتیجه خاصی نداشت و او در سرتاسر فصل تنها ۱۲ بار پیراهن بارسا را به تن کرد؛ آن هم در حالی که او در آخرین فصل حضور خود در نیوکمپ و علیرغم مشکل با فن‌خال، ۲۱ بار به میدان رفته بود. او به لاتزیو بازگشت و بعد از یک فصل، به کاتالونیا آمد تا این بار برای اسپانیول بازی کند.

البته به این فهرست می‌توان نام هایی نظیر جرارد پیکه، سسک فابرگاس، جوردی آلبا، آلکس ویدال و جرارد دلوفئو را هم اضافه کرد؛ بازیکنانی که مستقیما لاماسیا را ترک کردند و یا اندکی بعد از رسیدن به تیم اصلی از بارسلونا جدا شدند، اما در ادامه دوران فوتبالی خود به نیوکمپ برگشتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کدوم بازیکنا از پشت کردن به بارسلونا خخخخخخخخخ ..هر کی از پشت بزنه همیشه مقصر پشیمان می شه

    • N

      این دلیخت چندش هم پشیمون میشه ولی روزی که دیگه خیلی دیره و هیچکس نمیخوادش حتی هوادارا

    • بدون نام

      این یعنی بارسلون کبیر

    • بدون نام

      بارسا همینه بهترین باشگاه تاریخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج