جاباما
۸۸۷۵۱۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ایران تنها با ۲ نماینده در رنکینگ نهایی آزادکاران جهان

با برگزاری جام یاشاردوغو، رنکینگ نهایی برترین آزادکاران جهان پیش از رقابت‌های جهانی اعلام شد که ایران تنها ۲ نماینده در بین ۴ نفر نخست اوزان دهگانه دارد اما روسیه و آمریکا با ۹ و ۸ آزادکار در این زمینه رکورد دار هستند، موضوعی که حاکی از برنامه‌ریزی اصولی آنها برای داشتن مسیری راحت در راه کسب مدال‌های جهانی ۲۰۱۹ است.

خبرگزاری ایسنا: با برگزاری جام یاشاردوغو، رنکینگ نهایی برترین آزادکاران جهان پیش از رقابت‌های جهانی اعلام شد که ایران تنها ۲ نماینده در بین ۴ نفر نخست اوزان دهگانه دارد اما روسیه و آمریکا با ۹ و ۸ آزادکار در این زمینه رکورد دار هستند، موضوعی که حاکی از برنامه‌ریزی اصولی آنها برای داشتن مسیری راحت در راه کسب مدال‌های جهانی ۲۰۱۹ است.

در رنکینگ نهایی برترین آزادکاران جهان پیش از آغاز رقابت های جهانی و پس از برگزاری جام یاشاردوغو به عنوان آخرین تورنمنت موثر در رنکینگ، تنها ۲ نماینده از ایران در بین ۴ نفر نخست اوزان مختلف قرار دارند، حسن یزدانی در ۸۶ و علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم تنها نمایندگان ایران در بین ۴ نفر برتر هستند.

فرصتی که از یخکشی و امامی گرفته شد

در رنکینگ اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی که پس از برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو منتشر شده است، امتیاز مدال طلای محمدباقر یخکشی در جام ساساری ایتالیا منظور شده و وی با ۱۴ امتیاز این مدال در مجموع با ۳۴ امتیاز در رده ششم رنکینگ جای گرفته است.

با توجه به اینکه جام یاشاردوغو آخرین تورنمنت موثر در رنکینگ پیش از رقابت‌های جهانی قزاقستان بود، این کشتی‌گیر در صورت اعزام به این تورنمنت و کسب یک مدال براحتی می‌توانست در جمع ۴ نفر نخست رنکینگ قرار گیرد اما این فرصت از دست رفت و راهول آواره هندی با حضور در جام یاشاردوغو و کسب مدال طلا خود را به جمع ۴ نفر نخست رساند تا تنها با ۵ اختلاف امتیاز بیشتر از یخکشی در رده چهارم بایستد.

این کشتی گیر هندی در جام ساساری پایین تر از یخکشی سوم شده بود. یخکشی همزمان با جام یاشاردوغو، در مسابقات انتخابی تیم ملی زیر ۲۳ سال شرکت کرد. البته شاید گزینه کادر فنی تیم ملی برای مسابقات جهانی بهنام احسانپور است که یخکشی در انتخابی تیم ملی امید شرکت کرده است.

در وزن ۷۰ کیلوگرم نیز یونس امامی فقط با ۲ امتیاز کمتر از نفر چهارم در رده پنجم قرار گرفت، او نیز می‌توانست با اعزام به جام یاشاردوغو شانس خود را برای حضور در جمع ۴ نفر نخست امتحان کند اما مشخص نیست کادر فنی چرا این کشتی‌گیر را نیز به این جام اعزام نکرد؟ شاید حضور در جام یاشاردوغو مغایر با برنامه های تمرینی کادر فنی بوده است.

در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری در رنکینگ قبلی در رده هفدهم قرار داشت که با کسب مدال برنز در جام یاشاردوغو ۱۰ امتیاز دیگر گرفت و با ۱۱ پله صعود و ۳۰ امتیاز در رده ششم جای گرفت.

غیبت چهره‌های اصلی تیم ملی کشتی ایران در جام یاشاردوغو در شرایطی بود که آمریکا و ترکیه با بسیاری از نفرات مطرح خود در این رقابت‌ها حاضر شدند و ضمن افزایش امتیاز رنکینگ، کشتی گیران خود را پیش از رقابت‌های جهانی محک زدند.

بر اساس قانون اتحادیه جهانی کشتی برای نخستین بار ۴ نفر نخست رنکینگ در اوزان دهگانه در رقابت‌های جهانی تا مرحله نیمه نهایی به هم برخورد نمی‌کنند که همین امر شانس مدال آوری این کشتی گیران را بیش از پیش خواهد کرد.

در رنکینگ نهایی برترین آزادکاران جهان، روسیه و آمریکا به ترتیب با ۹ و ۸ آزادکار در بین ۴ نفر نخست اوزان دهگانه رکورد دار هستند، ترکیه با ۵ کشتی‌گیر در رده بعدی قرار دارد و ایران نیز فقط حسن یزدانی در ۸۶ و علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم را در بین نفرات برتر دارد که این سیستم رنکینگ برای علیرضا کریمی شرایط بسیار مناسبی را مهیا می کند چرا که تا فینال با رقیب آمریکایی که قهرمان جهان است، برخورد نمی کند.

رنکینگ نهایی برترین آزادکاران جهانپیش از رقابت های جهانی قزاقستان که اواخر شهریور ماه برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم:

۱-سلیمان آتلی(ترکیه)۲- زائور اوگویف(روسیه)۳-یوکی تاکاهاشی(ژاپن)۴- نورالسلام سانایف(قزاقستان)...۱۴-رضا اطری(ایران).

وزن ۶۱ کیلوگرم:

۱-بونه رودریگز(کوبا)۲- جوزف کولون(آمریکا)۳-گاژی مراد رشیداف(روسیه)۴-راهول آواره(هند)...۶- محمد باقر یخکشی(ایران)

وزن ۶۵ کیلوگرم:

۱- باجرانگ(هند) ۲- تاکوتو اوتاگورو(ژاپن)۳-احمد چاکایف(روسیه)۴-صلاح‌الدین کلیچالیان(ترکیه)

وزن ۷۰ کیلوگرم:

۱- ماگومدرسول گاژی‌ماگمدوف(روسیه)۲- آدام باتیروف(بحرین)۳-نورکوژا کایپانوف(قزاقستان)۴- آندری کیاتکوفسکی با ۳۰ امتیاز(اوکراین) ۵- یونس امامی با ۲۸ امتیاز(ایران)

وزن ۷۴ کیلوگرم:

۱-فرانک چامیزو(ایتالیا)۲- جردن باروز(آمریکا) ۳- زائوربک سیداکوف(روسیه) ۴-آتاندی کنچادزه(گرجستان)

وزن ۷۹ کیلوگرم:

۱-کایل دیک(آمریکا) ۲-جبرئیل حسن‌اف(آذربایجان) ۳- احمد گاژی‌ماگمدوف(روسیه) ۴-الکساندر درینگر با ۴۰ امتیاز(آمریکا) ۵- موهامت کوتانوگلو با ۳۶ امتیاز(ترکیه) ۶- بهمن تیموری با ۳۰ امتیاز (ایران) در این وزن با توجه به کنار رفتن یکی از کشتی‌گیران آمریکا تیموری نیز می توانست با کسب مدال در جام یاشاردوغو به جمع ۴ نفر نخست برسد.

وزن ۸۶ کیلوگرم:

۱-فاتح اردین(ترکیه) ۲- دیوید تیلور(آمریکا) ۳- بوریس ماکوئف(اسلواکی) ۴- حسن یزدانی(ایران)

وزن ۹۲ کیلوگرم:

۱-جی‌دن کاکس(آمریکا) ۲- علیرضا کریمی(ایران) ۳- ماگومد قربان‌اف(روسیه) ۴- باتیربک کاکولوف(روسیه) ۵- آتسوشی ماتسوموتو(ژاپن)

وزن ۹۷ کیلوگرم:

۱- کایل اسنایدر(آمریکا) ۲- عبدالرشید سعدالله‌یف(روسیه) ۳- باتزول اولزیسایخان(مغولستان) ۴- آبراهام روآنو با ۴۹ امتیاز(ایتالیا)...۸- رضا یزدانی با ۳۴ امتیاز(ایران)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم:

۱-گنو پتریاشویلی(گرجستان) ۲- ژی دنگ(چین) ۳- طاها آکگول(ترکیه) ۴- نیکولاس گویازدوفسکی با ۵۷ امتیاز (آمریکا)...۸- پرویز هادی با ۴۱ امتیاز(ایران).

هنوز ترکیب نهایی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از سوی سرمربی تیم ملی اعلام نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج