۸۸۹۰۸۵
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

دانفورد: طرح انگلیس مکمل اقدام‌های آمریکاست

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار داشت که ایده تشکیل ائتلاف دریایی از سوی انگلیس، مکمل طرح ایالات متحده در خلیج فارس است.

خبرگزاری فارس: به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ژنرال «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران در افغانستان و در جمع خبرنگاران در واکنش به درخواست انگلیس برای تشکیل ائتلاف دریایی گفت، بررسی‌های او در حال حاضر نشان می‌دهد که این تلاش مستقل و جدا از آمریکا نیست.

دانفورد در این زمینه گفت: «من به آن به عنوان کمک مکمل از سوی اروپا برای تامین امنیت دریایی می‌نگرم، اگرچه با اقدام‌های آمریکا هماهنگ نیست.»

دانفورد: طرح انگلیس مکمل اقدام‌های آمریکاست

بر اساس این گزارش، انگلیس ایده پیشنهادی خود در تشکیل ائتلاف دریایی را به تازگی به دیپلمات‌های ارشد اروپایی در «بروکسل» ارائه داده است. این دیپلمات‌ها نیز اظهار داشتند که اتحادیه اروپا، ناتو یا آمریکا به طور مستقیم در این ماموریت دخالتی نخواهند داشت.

به نوشته رویترز، دانفورد در ادامه از جلسه ویژه پنجشنبه نمایندگان نظامی آمریکا با برخی کشورهای متحد این کشور از جمله انگلیس در ستاد تروریست‌های سنتکام در آمریکا خبر داد. به گفته دو مقام مطلع انگلیسی، این نشست بخشی از اقدام آمریکا در ایجاد ائتلاف دریایی برای همراهی نفتکش‌ها در تنگه هرمز و دیگر مسیرهای دریایی مهم در خاورمیانه و همچنین افزایش نظارت است.

به گزارش این منبع خبری، ژنرال دانفورد در زمینه ائتلاف دریایی آمریکا نیز مدعی شد که این اقدام به ساز و کار اعمال فشار بر ایران ارتباطی ندارد، بلکه تمرکز آن تنها بر آزادی کشتیرانی است.

دانفورد گفت که طرح ایالات متحده به کشورهایی که قصد همراهی کشتی‌های خود را دارند این امکان را می‌دهد از اطلاعات و آگاهی موقعیتی که روزانه داریم، نفع ببرند.

وی در خاتمه از تبادل اطلاعاتی آمریکا با انگلیس در 10 روز گذشته و در خلیج فارس خبر داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ضرر می کنیدومسخره می شوید!

    • بدون نام

      تروریست های سنتاکام؟؟؟ توهم زدین؟

    • بدون نام

      زمانی که به مدت 120ماه منطقه بودم جنگ 96ماه بوده من تخریپچی وپاکسازی میادین مین بودم که حالا هم ادامه دارد ،،،خیلی دلم میخواست پوز انگلیس وپرتغالی را بمالم به خاک عین اشغال حالا غد غد میکند،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج