جاباما
۸۹۷۳۵۸
۲ نظر
۶۲۱۳
۲ نظر
۶۲۱۳
پ

برداشتن تگ‌های پوستی با روش‌های خانگی

تگ پوستی یا منگوله پوستی، یک زائده پوستی کوچک و نرم است که ممکن است ساقه هم داشته باشد. تگ‌های پوستی هر جایی روی بدن می‌توانند ظاهر شوند، اما بیشتر در قسمت‌هایی به وجود می‌آیند که پوست، روی پوست یا لباس سابیده می‌شود. منگوله پوستی بسیار شایع است و به طور کلی بعد از میانسالی بروز می‌کند و میزان شیوع آن در زنان و مردان به یک اندازه است.

برترین‌ها: تگ پوستی یا منگوله پوستی، یک زائده پوستی کوچک و نرم است که ممکن است ساقه هم داشته باشد. تگ‌های پوستی هر جایی روی بدن می‌توانند ظاهر شوند، اما بیشتر در قسمت‌هایی به وجود می‌آیند که پوست، روی پوست یا لباس سابیده می‌شود. منگوله پوستی بسیار شایع است و به طور کلی بعد از میانسالی بروز می‌کند و میزان شیوع آن در زنان و مردان به یک اندازه است.

تگ‌های پوستی تومور‌های پوستی خوش خیم و غیرسرطانی هستند که از فیبر‌ها و مجرای مایعات، سلول‌های عصبی، سلول‌های چربی و لایه‌ای از پوست تشکیل شده‌اند. تگ‌های پوستی معمولا روی پلک‌ها، زیربغل، زیر سینه‌ها، کشاله ران، بالای سینه و گردن ظاهر می‌شوند.

برداشتن تگ‌های پوستی با روش‌های خانگی

تگ‌های پوستی معمولا به چشم نمی‌آیند مگر اینکه در جایی قابل رویت باشند یا مدام سابیده یا خراشیده شوند مثلا توسط لباس، زیورآلات و یا هنگام شیو کردن. برخی از افراد ممکن است تگ پوستی داشته باشند، اما هرگز متوجه آن نشوند. در برخی موارد تگ‌های پوستی در اثر سابیده شدن بدون ایجاد درد خود به خود کَنده می‌شوند. تگ‌های پوستی بسیار بزرگ ممکن است تحت فشار بترکند. سطح تگ‌های پوستی ممکن است نرم یا با ظاهری غیرعادی باشد و رنگی مشابه رنگ پوست یا قهوه‌ای روشن داشته باشد.

علت به وجود آمدن منگوله‌های پوستی چیست؟

علت به وجود آمدن منگوله‌های پوستی هنوز مشخص نیست، اما ممکن است در اثر گیر افتادن دسته‌ای از کلاژن‌ها و رگ‌های خونی در لایه‌ی ضخیم‌تر پوست روی بدهد. از آنجایی که تگ‌های پوستی در قسمت‌های چین و چروک پوست رایج‌ترند، ممکن است علت به وجود آمدن آنها، سابیده شدن پوست روی هم باشد. به نظر می‌رسد برخی از افراد به طور ژنتیکی مستعد این منگوله‌های پوستی هستند. احتمال بروز تگ‌های پوستی در زنان و مردان یکسان است، اما زنان در دوران بارداری بیشتر مستعد ابتلا به منگوله‌های پوستی‌اند. چاقی و دیابت نیز می‌تواند احتمال بروز تگ‌های پوستی را افزایش بدهد.

ریسک فاکتور‌های تگ‌های پوستی

تگ‌های پوستی بیشتر در موارد زیر دیده می‌شوند:

  • افرادی که چاق‌اند یا اضافه وزن دارند
  • افرادی که دیابت دارند
  • زنان در دوران بارداری که علت آن تغییرات هورمونی و بالا بودن سطح فاکتور‌های رشد است
  • افرادی که دچار برخی از انواع ویروس HPV هستند
  • افرادی که دچار تغییراتی در سطح استروژن و پروژسترون می‌شوند
  • افرادی که در خانواده سابقه‌ی تگ‌های پوستی را دارند
  • افرادی که سطح کلسترول‌شان بالاست
  • افرادی که فشار خون‌شان بالاست

ضمنا تگ‌ها یا منگوله‌های پوستی با مقاومت انسولین و افزایش سطح پروتئین‌های واکنش دهنده C که یکی از شاخص‌های التهاب است مرتبط اند. در نتیجه می‌توان گفت تگ‌های پوستی ممکن است علامتی بیرونی از افزایش احتمال مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک، بیماری قلبی و عروقی و تصلب شرایین باشند.

هیچ چیزی بدتر و آزاردهنده‌تر از یک تگ یا منگوله پوستی و یا زگیل در قسمت ظاهر بدن نیست. امروزه حتی بچه‌ها نیز دچار این منگوله‌های پوستی می‌شوند که به مرور زمان تعدادشان نیز بیشتر می‌شود. پیش از اینکه برای درمان این زائده‌های ناخوشایند پوستی به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کنید توصیه می‌کنیم راهکار‌های خانگی زیر را امتحان کنید.

تگ‌ها یا منگوله‌های پوستی چه هستند؟

برداشتن تگ‌های پوستی با روش‌های خانگی

تگ‌های پوستی چیزی نیستند جز زائده‌های خوش خیم پوستی. هر چند این زائده‌ها بی‌خطرند، اما نباید اجازه دهید روی ظاهرتان اثر بگذارند. محصولات پزشکی و زیبایی که ادعا می‌کنند می‌توانند این تگ‌های پوستی ناخواسته را برطرف کنند در بازار زیادند، اما بیشتر آن‌ها واقعا خطرناک‌اند. علاوه بر این، بیشتر افرادی که برای رفع تگ پوستی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، بعدا شاهد بروز عوارض جانبی بعد از درمان خواهند بود.

درمان‌های موثر خانگی برای رفع اسکین تگ‌ها به روش طبیعی

بهترین راه خلاص شدن از منگوله‌های پوستی، روش‌های خانگی است. این روش‌ها شاید کمی وقت گیر باشند، اما موثرند.

سرکه سیب

سرکه سیب اسیدی است که به رفع فوری اسکین تگ کمک می‌کند. چند قطره سرکه سیب را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را روی تگ پوستی‌تان بگذارید. پبنه را با چسب سر جای خود محکم کنید و اجازه دهید چند ساعت بماند. این کار را روزی دو بار انجام دهید.

جوش شیرین و روغن کرچک

جوش شیرین و روغن کرچک با هم می‌توانند سطح pH تگ پوستی‌تان را تثبیت کرده و به زدودن آن کمک کنند. نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را با ۴ تا ۵ قطره روغن کرچک ترکیب کرده و خمیر نرمی درست کنید. این خمیر را روی اسکین تگ خود بگذارید و اجازه دهید ۲ تا ۳ ساعت بماند و سپس آب بکشید. این کار را هر روز به مدت سه تا چهار هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

عنبرسائل

عنبرسائل قابض است و خاصیت تعدیل کنندگی برای pH دارد. عصاره‌ی عنبرسائل را به تگ پوستی‌تان بزنید و اجازه دهید خشک شود. هر روز سه تا چهار بار این کار را انجام دهید.

روغن درخت چای

عصاره درخت چای برای بسیاری از مشکلات پوستی از جمله رفع منگوله‌های پوستی بینهایت مفید است. کافیست دو تا سه قطره (نه بیشتر) از عصاره درخت چای را روی پنبه بریزید و پنبه را روی تگ پوستی‌تان قرار دهید. پنبه را با چسب سر جای خود محکم کنید و بعد از ۱۰ دقیقه بردارید. این کار را هر روز تا چند هفته تکرار کنید تا منگوله پوستی‌تان خودش جدا شود.

نمک اپسوم

نمک اپسوم سطح pH پوست را تغییر می‌دهد و تگ پوستی را خشک می‌کند، در نتیجه این زائده کاملا از پوست‌تان جدا خواهد شد. به دو قاشق غذاخوری آب، نصف قاشق چایخوری نمک اپسوم اضافه کنید، پنبه‌ای را به این محلول آغشته کرده و آن را روی تگ پوستی‌تان قرار دهید، ۱۵ دقیقه آن را نگه دارید و سپس بردارید. این کار را یک روز در میان انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

ویتامین E

برداشتن تگ‌های پوستی با روش‌های خانگی

پیری می‌تواند تگ پوستی ایجاد کند. از آنجایی که ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است با چین و چروک‌ها می‌جنگد و پوست را سالم نگه می‌دارد. استفاده از ویتامین E روی تگ پوستی می‌تواند کمک کند در عرض چند روز ناپدید شود. فقط کافیست روغن ویتامین E را روی تگ پوستی و اطراف آن بزنید و ماساژ بدهید.

سیر

سیر دارای خاصیت ضد پیری است و با کاهش التهاب کمک می‌کند ظاهر پوست بهتر شود. برای خلاص شدن از منگوله پوستی‌تان کافیست سیر خرد شده را روی تگ پوستی‌تان بزنید و سپس روی آن را با بانداژ بپوشانید و اجازه دهید در طول شب بماند. صبح روز بعد ناحیه مورد نظر را بشویید. هر شب این کار را انجام دهید تا تگ پوستی‌تان محو شود.

پوست موز

تکه‌ی کوچکی از پوست موز جدا کنید و قسمت داخلی آن را روی تگ پوستی‌تان بگذارید و اجازه دهید یک ساعت یا بیشتر بماند. این کار را چند روز انجام دهید. پوست موز با توجه به اسید‌ها و آنزیم‌هایی که دارد در رفع تگ‌های پوستی به شما کمک می‌کند.

زنجبیل

تگ پوستی و اطراف آن را تمیز کنید. یک برش از زنجبیل خام را یک تا دو دقیقه روی تگ پوستی‌تان بمالید. عصاره‌ای که از زنجبیل خارج می‌شود را نشویید. این کار را پنج تا شش بار در روز انجام دهید.

روغن نارگیل

برداشتن تگ‌های پوستی با روش‌های خانگی

روی تگ پوستی‌تان روغن نارگیل بزنید و اجازه دهید بماند. این کار را هر صبح و شب انجام دهید. روغن نارگیل حاوی اسید لاریک و آلفا توکوفرول بوده و در عرض چند هفته می‌تواند تگ پوستی‌تان را ناپدید کند.

آبلیمو

یک تکه پنبه را به آبلیمو آغشته کنید و آن را روی تگ پوستی‌تان بزنید و بعد از مدتی بشویید. این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. اسید سیتریک موجود در آبلیمو می‌تواند سلول‌های مرده‌ی پوست را زدوده و در عرض دو تا سه هفته، متوجه می‌شوید تگ پوستی‌تان کم کم در حال کوچک شدن و از بین رفتن است.

آب یا ژل آلوئه ورا

روی تگ پوستی و اطراف آن را چند دقیقه با آب یا ژل آلوئه ورا ماساژ بدهید و اجازه دهید بماند تا خشک شود. این کار را روزی سه بار انجام دهید. خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آلو‌ئه ورا و خاصیت التیام بخشی آن می‌تواند به رفع فوری تگ پوستی‌تان کمک کند.

نکات مراقبتی بعد از برداشته شدن تگ پوستی

معمولا بعد از برطرف شدن تگ پوستی، عفونت و مشکلی ایجاد نمی‌شود. در برخی از افراد بعد از برداشته شدن تگ پوستی، اسکار ایجاد می‌شود که به مرور زمان محو خواهد شد. بعد از برداشتن تگ پوستی در خانه، از آنتی بیوتیک موضعی جهت پیشگیری از عفونت استفاده کنید. اگر قسمت مورد نظر دردناک شد یا خونریزی کرد به پزشک مراجعه کنید.

  • چه زمانی نباید از روش‌های خانگی برای برداشتن تگ پوستی استفاده کنید
  • اگر تگ پوستی‌تان در اطراف چشم باشد
  • اگر تگ پوستی‌تان در ناحیه تناسلی باشد
  • اگر تگ پوستی‌تان خیلی بزرگ باشد
  • اگر تگ پوستی‌تان دردناک باشد یا خارش و خونریزی داشته باشد

در چه صورتی باید به پزشک مراجعه کنید

اگر تگ پوستی‌تان در ناحیه حساسی واقع شده باشد یا خیلی بزرگ و دردناک باشد، خونریزی بدهد و یا تغییر شکل داده باشد باید به پزشک مراجعه نمایید.

منابع: onlymyhealth, medicalnewstoday

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینجا گفته شده که در دوران میانسالی ظاهر میشوند در حالی که من اینها رو در دهه 20 زندگیم داشتم ولی الان از بین رفتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من این مشکل را داشتم با ناخنگیر گرفتم جاشو هم الکل زدم بعداز چندروز آثاری ازش معلوم نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج