۹۱۰۴۷۱
۳ نظر
۱۴۰۴۸
۳ نظر
۱۴۰۴۸
پ

هزینه جراحی لثه در سال ۱۴۰۲ | قیمت انواع روش‌های جراحی با لیزر و...

عفونت لثه و بیماری های لثه ناشی از عدم رعایت بهداشت صحیح می باشند که میتواند بیماری های مختلفی را به همراه داشته باشد. در صورتی که این بیماری ها به موقع درمان نشود نیاز به جراحی لثه پیدا می شود. اما قبل از اقدام بهتر است بدانیم که هزینه جراحی لثه چقدر است؟

برترین‌ها: همه‌ی ما خواستار داشتن دندان‌های سالم و زیبا هستیم. اما در کنار سلامت و زیبایی دندان‌ها، سلامت و فرم لثه‌ها نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است در حدی که زیباترین دندان‌ها اگر با لثه‌ای بیمار و عفونی احاطه شوند نه‌تنها لبخند زیبایی نمی‌سازند بلکه به دلیل عفونت و آبسه لثه یا تحلیل رفتن آن جلوه خود را نیز از دست داده و صاحب چنین دندان و لثه‌ای قطعا لبخند زیبایی نخواهد داشت. عفونت لثه و بیماری های لثه ناشی از عدم رعایت بهداشت صحیح می باشند که میتواند بیماری های مختلفی را به همراه داشته باشد. در صورتی که این بیماری ها به موقع درمان نشود نیاز به جراحی لثه پیدا می شود. اما قبل از اقدام بهتر است بدانیم که هزینه جراحی لثه چقدر است؟ در این مطلب همراه ما باشید زیرا قصد داریم به موضوع هزینه جراحی لثه و قیمت انواع روش‌های جراحی با لیزر و... بردازیم.

هزینه جراحی لثه در سال 1402 | قیمت انواع روش‌های جراحی با لیزر و...

جراحی لثه چیست؟

جراحی لثه یکی از روش های درمانی در علم دندانپزشکی است و زمانی از آن استفاده می‌‌شود که افراد به دلیل بیماری لثه دچار مشکلات زیادی شده اند، اگر این بیماری ها با درمان هایی مثل کورتاژ لثه و یا جرمگیری درمان نشوند، دندانپزشک اقدام به جراحی لثه می‌کند. برای درمان برخی بیماری های لثه، مانند عفونت لثه یا پریودنتیت، دندانپزشکان دست به عمل لثه می‌زنند. این جراحی معمولا با نام عمل پریودنتال هم شناخته میشود. زمانی که بافت لثه قابلیت درمان نداشته باشد، نیاز به عمل جراحی لثه و یا پیوند لثه است. گاهی اوقات ممکن است که جراحی به صورت سرپایی باشد، که به چنین مواردی هم، جراحی لثه می‌گویند. از جمله اصلی ترین دلایل بیماری هایی که منجر به این جراحی می‌شوند، عبارتند از:

  • بروز بیماری به دلیل عفونت و بیماری های مزمن
  • جمع شدن پلاک و باکتری ها در اطراف لثه و دندان
  • مصرف بعضی از داروها
  • وجود کیست و تومور

عوامل موثر بر هزینه جراحی لثه

جراحی لثه یکی از درمان های پر هزینه در علم دندانپزشکی است و هزینه آن برای هر بیمار متفاوت است. هزینه جراحی لثه را در مواقعی میتوان تعیین کرد که وضعیت مشخص باشد و این موضوع نیازمند آن است که بیمار برای درمان به دندانپزشک مراجعه کند و تحت بررسی وضعیت لثه توسط پزشک قرار بگیرد تا هزینه هزینه های مستقیم و هزینه های غیر مستقیم برای جراحی لثه او تعیین شود.

هزینه های مستقیم در جراحی لثه

هزینه های مستقیم در جراحی لثه به آن دسته از هزینه هایی گفته می شود که برای جراحی لثه به صورت مستقیم از آن ها استفاده می شود که عبارتند از:

هزینه کلینیک

کلینیک دندانپزشکی با توجه به خدمات دندانپزشکی که ارائه میکنند، معمولا هزینه ای جداگانه از متخصصین دارند و درصدی از مبلغ دریافت شده از بیمار به آن ها تعلق می گیرد. به همین دلیل کلینیک های دندانپزشکی هم به عنوان عاملی برای کاهش و یا افزایش قیمت در نظر گرفته می شوند.

تخصص دندانپزشک مربوطه

هنگامی که جراحی لثه توسط متخصص دندانپزشکی که دارای مهارت و تجربه بالایی است انجام شود نسبت به دندانپزشکی مبتدی دستمزد بیشتری خواهد داشت.

هزینه جراحی لثه در سال 1402 | قیمت انواع روش‌های جراحی با لیزر و...

دستمزد دندانپزشک

متخصص دندانپزشکی که کار جراحی لثه را برای فرد انجام می دهد، از مهم ترین عواملی است که در هزینه جراحی لثه موثر است زیرا به طور کلی دستمزد پزشک ها با هم متفاوت است.

موقعیت جغرافیایی

یکی دیگر از عوامل موثر در هزینه جراحی لثه موقعیت جغرافیایی است. انجام جراحی لثه در کلان شهر هایی مانند شیراز، تهران و ... نسبت به شهرهای کوچک تر بیشتر خواهد بود.

هزینه های غیر مستقیم در جراحی لثه

برای انجام جراحی لثه هزینه های غیر مستقیم هم وجود دارد که این هزینه ها به امور فرعی تعلق می گیرند زیرا برای دندانپزشکی علاوه بر هزینه هایی که ذکر شد، هزینه های دیگری هم وجود دارد که عبارتند از:

هزینه آزمایش

هزینه های مورد نیاز برای آزمایش های تشخیصی پریودنتال و تصاویر رادیوگرافی که توسط اشعه ایکس انجام میشود به عنوان هزینه های جانبی برای جراحی لثه شناخته می شود و باعث افزایش قیمت در این زمینه می شود.

هزینه نوع جراحی

جراحی لثه با روش های مختلفی انجام می شود که تمامی این روش ها می توانند در هزینه جراحی لثه تاثیر گذار باشند چرا که هر کدام از این روش ها دارای شرایط خاص خود هستند.

هزینه روش های درمانی جانبی

وضعیت بیمار هم در جراحی لثه می تواند موثر باشد زیرا در برخی از مواقع ممکن است که بیمار به علت وضعیتی که دارد برای جراحی لثه نیاز به روش های درمانی جانبی داشته باشد و به همین دلیل هزینه برای بیمار افزایش پیدا خواهد کرد.

بیمه

بیمه درمانی یکی از قابلیت هایی است که به کمک آن میتوان هزینه جراحی لثه را کاهش داد. لازم به ذکر است که بیمه های درمانی دارای سقف مشخصی هستند که هزینه مربوط به راه های درمانی را تنها تا میزان سقف تعیین شده توسط آن ها به بیمار پرداخت می کنند. گاهی جراحی لثه جز عمل های زیبایی محسوب می شود و جراحی زیبایی لثه هزینه تقریبا زیادی را در بر دارد؛ اما جراحی لثه همواره عمل زیبایی نیست و در بیشتر اوقات برای برطرف ساختن یک بیماری است که در این صورت تحت پوشش بیمه قرار میگیرد. 

هزینه جراحی لثه در سال 1402 | قیمت انواع روش‌های جراحی با لیزر و...

انواع روش های جراحی لثه

انواع روش درمان جراحی لثه برای درمان بیماری لثه عبارتند از:

  • جراحی فلپ لثه (جراحی کوچک کردن پاکت اطراف دندان): پاکت به فرو رفتگی بین دندان و لثه گفته می شود. در التهاب یا عفونت لثه این شیار عمیق تر شده و فضای مناسبی برای میکروبها فراهم می کند. در این عمل، جراح دندان پزشک پس از بی حسی موضعی لثه را برش میزند و به بالا تا میزند تا باکتریها و آلودگی های زیر آن را تمیز کند. سپس بافت لثه به دور دندان بخیه می شود تا دوباره رشد کرده و دندان را احاطه کند.
  • جراحی بازسازی لثه : در این جراحی، برشی در لثه ایجاد می شود و بافت برش خورده کنار زده می شود تا باکتری ها و آلودگی ها برداشته شوند. سپس پیوند استخوان، غشا یا پروتئین های تحریک کننده تولید بافت (و یا ترکیبی از هر سه) در این محل جایگذاری می شود تا بافت لثه را به بازسازی ترغیب کند.
    این پیوند با هدف پشتیبانی قسمتی از استخوان از بین رفته فک است و برای کسانی که خواستار ایمپلنت دندان برای جبران دندان از دست رفته هستند ممکن است لازم باشد.
  • جراحی افزایش طول تاج دندان: در این عمل، بافتی که بیش از حد رشد کرده و روی دندا نها را پوشانده و باعث شده است لبخند لثه ای ایجاد شود، برداشته می شود. به این ترتیب لثه کوتاه تر شده و دندان ها بلندتر دیده می شوند. این درمان جراحی لثه، برای زیبایی لبخند انجام می شود. گاهی برای روکش دندان انجام این جراحی از سوی دندان پزشک توصیه می‌شود.
  • جراحی پیوند بافت نرم: در جراحی پیوند لثه، تکه ای از بافت نرم از جای دیگری از دهان برداشته می شود و به لثه پیوند میخورد تا بافت های از دست رفته لثه را جبران کند و لثه پسروی کرده را بازسازی نماید. 
  • جراحی ترمیم پلاستیک لثه: در موارد عقب رفتگی لثه، از روش ترمیم پلاستیک لثه استفاده می شود. جهت تغییر شکل بافت سالم لثه اطراف دندان ها و ایجاد ظاهر بهتر از روش ترمیم پلاستیک لثه استفاده می شود.
  •  جراحی لثه با لیزر: جراحی لثه با لیزر یکی از جدیدترین روش های جراحی لثه است که توسط دستگاه لیزر انجام میشود و در آن، جراح با کمک پرتو لیزر، عفونت های زیر لثه بیمار را تبخیر می کند. لثه با این روش پاکسازی می شود. سپس برای ترمیم بافت لثه، لخته های خونی روی آن ایجاد می کنند تا بافت لثه تحریک شود و ترمیم صورت گیرد. این روش جایگزین مناسبی برای جراحی لثه با روش سنتی است. 

قیمت انواع روش‌ های جراحی لثه در سال ۱۴۰۲

 

نوع جراحی قیمت
جراحی فلپ لثه 2 تا 3 میلیون تومان
جراحی افزایش طول تاج دندان (لیفت لثه) 600 هزار تا 3میلیون تومان
جراحی لثه تحلیل رفته یا جراحی پیوند لثه 4 تا 6 میلیون تومان
هزینـه جراحی لثه با لیزر 2 تا 6 میلیون تومان
جراحی ترمیم پلاستیک لثه 3 میلیون به بالا
جراحی بازسازی لثه 3 میلیون به بالا

علت هزینه بالای جراحی لثه با لیزر چیست؟

همانطور که گفته شد جراحی لثه با لیزر یکی از انواع جراحی لثه است که  از لیزر برای شکافتن لثه استفاده می شود و تمامی جراحی به کمک لیزر انجام می شود. با این وجود از آنجایی که جراحی لثه با کمک لیزر مزایای بیشتری نسبت به جراحی معمولی دارد و یک روش پیشرفته تر است هزینه آن هم از جراحی معمولی بیشتر است.

آیا پرداخت قیمت جراحی لثه به صورت اقساطی امکان پذیر است؟

در سال های اخیر امکان پرداخت اقساطی برخی از امور پزشکی در جامعه ایجاد شده است. اکثر کلینیک های دندانزشکی هزینه جراحی لثه را به علت بالا بودن هزینه آن به صورت اقساطی و یا با پذیرش چک از بیمار دریافت می کنند. اما به طور کلی  پرداخت هزینه به صورت اقساطی به کلینیک و دندانپزشک مربوطه بستگی دارد.

هزینه جراحی لثه در سال 1402 | قیمت انواع روش‌های جراحی با لیزر و...

آیا پرداخت هزینه جراحی لثه با بیمه امکان پذیر است؟

برخی از بیمه های دندانپزشکی حداقل بخشی از هزینه عمل جراحی لثه را اگر به دلایل پزشکی و نه فقط برای اهداف زیبایی انجام شود، به طور مرتب پوشش می دهد. بیمه های درمانی دارای سقف مشخصی هستند که هزینه مربوط به راه های درمانی را  تا میزان سقف تعیین شده به بیمار پرداخت می کنند و پرداخت هزینه با بیمه به نوع بیمه درمانی هر فرد بستگی دارد.

چگونه هزینه ی جراحی لثه را کاهش دهیم؟

برای آن که جراحی لثه ای که انجام می دهید با موفقیت همراه باشد و مجبور نشوید مجدد این جراحی را انجام دهید بهتر است به پزشکی مراجعه کنید که تجربه و علم کافی را در این زمینه داشته باشد. برای کاهش هزینه جراحی لثه می‌توانید از پوشش‌های بیمه‌ای استفاده کنید، اگر تحت پوشش بیمه باشید می توانید این مبلغ را از بیمه تا حدودی پس بگیرید؛ پس کلینیکی را انتخاب کنید که به شما نامه مخصوص بیمه را بدهد و دچار دردسر نشوید. همچنین برای پرداخت راحتتر میتوانید  به کلینیک هایی مراجعه کنید که شرایط پرداخت اقساطی دارند.

۳ میلیون به بالا
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اه چه چندشه اینا چیه میذارید دیگه

    • سیگاری

      سیگار کشیدن چه ربطی به لثه داره دیگه شورشو درآوردید. یه سیگار رو هم ازمون بگیرید دیگه. هرچی مریضی میشه یه دلیلش سیگاره. مسخره ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو بکش
        انقدر بکش سر و ته بدنت یکی بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج