اتوبوس‌های فعال در اتوبوسرانی معاینه فنی دارند
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
سمپاشی امحا_1
کتاب لند_1
لایکو_1
سمپاشی امحا_3
لایکو_3
اپیلاسیون نانا 3
کتاب لند_3
سمپاشی امحا_4
اپیلاسیون نانا 4
کتاب لند_4
لایکو_4
لایکو_2
سمپاشی امحا_2
اپیلاسیون نانا 2
کتاب لند_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۹۱۲۳۴۳
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
۵۰۵۳
معاون فنی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: با توجه به اهمیت اخذ معاینه فنی برای اهداف زیست‌محیطی و ایمنی، اتوبوس‌های شاغل در خطوط اتوبوسرانی دارای معاینه فنی هستند.

خبرگزاری ایسنا: نصرالله هاشمی در سومین جلسه کارگروه ویژه رفع دودزایی معاینه فنی جدید اتوبوس‌های شهر تهران،اظهارکرد: قرار است در این جلسه با توجه به اشتغال اتوبوس‌های یورو ۴ در خطوط تندرو ۳ و ۵ شهرداری تهران موضوع استانداردهای مربوطه و چالش‌های موجود در نگهداری و تعمیرات کاتالیست SCR مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

اتوبوس‌های فعال در خطوط اتوبوسرانی معاینه فنی دارند

با بیان اینکه در اتوبوس‌های یورو ۴ موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی، به دلیل به کارگیری تکنولوژی به‌روزتر کاهش آلایندگی خروجی اگزوز از جمله pm مشهود است، تصریح کرد: جهت کنترل گاز خروجی ناکس (NOX) که با توجه به افزایش دمای احتراق در موتور افزایش پیدا می‌کند در سطح استاندارد یورو ۴ از تجهیز SCR در خروجی اگزوز استفاده می‌شود.

وی افزود: با توجه به رابطه عملکرد این کاتالیست با دمای خروجی اگزوز راندمان کاهش ناکس بسته به شرایط عملکرد موتور متقاوت خواهد بود.

معاون فنی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه سولفور موجود در گازوئیل نیز عامل دیگری در طول عمر و عملکرد کاتالیست مذکور خواهد بود، گفت: این عامل علاوه بر کوتاه کردن عمر این کاتالیست رابطه مستقیم با افزایش آلودگی و هزینه تمام شده نگهداری و تعمیرات موتور خودروها دارد. درحال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی هزینه سنگینی بابت این مهم متحمل شده است.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اخذ معاینه فنی برای اهداف زیست‌محیطی و ایمنی، اتوبوس‌های شاغل در خطوط اتوبوسرانی دارای معاینه فنی هستند. با توجه به افزایش چشمگیر سن ناوگان شرکت واحد در زمینه نگهداری و هزینه‌های مترتب بر آن مشکلات دوچندان وجود دارد که اهمیت نوسازی را بسیار حائز اهمیت می‌کند.

سید غفار وهابی - معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی خودروهای تهران - نیز در این جلسه با بیان اینکه کاهش کاتالیستی انتخابی (SCR) یک سیستم پیشرفته کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای است که در موتورهای دیزلی استفاده می‌شود، گفت: فناوری SCR طراحی شده است تا واکنش‌های کاهش اکسید نیتروژن یا ناکس را در فضای اکسید کننده انجام دهد.

معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در مورد مزایای سیستم SCR اظهارکرد: این سیستم‌ دارای استاندارد یورو۴ بالاترین استاندارد در شرکت واحد است. تحویل خروجی مواد بی‌ضرر از قبیل آب، نیتروژن و دی اکسید کربن به محیط ، کاهش هزینه‌ها جهت تعمیر و نگهداری قطعات و کاهش حداکثری ناکس و ذرات معلق از جمله دیگر مزایای این سیستم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معایب سیستم SCR اضافه وزن تحمیلی به اتوبوس‌ها است، تصریح کرد: هزینه سربار اضافه جهت خرید ادبلو برای اتوبوس‌ها و تعمیر ‌و نگهداری ادبلو جدا از تعمیر و نگهداری موتور نیست و عملکرد بهینه هر دو به یکدیگر وابسته است.

معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه تست نبود آب در مخازن حاوی گازوئیل مورد مصرف اتوبوس‌ها با استفاده از خمیر آب یاب انجام می‌شود،اظهارکرد: این تست موجب عدم اختلاط آب با گازوئیل و عملکرد بهتر سوزن انژکتور موتور خواهد شد.

وهابی افزود: CM یا پایش وضعیت متمرکز بر تکنیک‌های آنالیز روغن، ارتعاش سنجی و سایر موارد است که در جهت عملکرد بهینه موتور جهت کاهش آلایندگی‌ها است. خوشبختانه این مورد در سامانه ۳ به صورت واحد مستقل در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه ۹۳ درصد اتوبوس‌های شرکت واحد دارای معاینه فنی هستند، گفت: اتوبوس‌هایی که معاینه فنی ندارند خارج از سرویس‌دهی هستند تا تعمیرات لازم روی آن‌ها انجام شود.

معاون بهره‌برداری ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در مورد انجام تعمیرات دوره‌ای منظم گفت: ۱۱۵ دستگاه اتوبوس‌های سامانه تندرو۳ جهت رفع عیب سیستم ادبلو به‌صورت میانگین دوبار در ماه مراجعه می‌کنند. سالیانه ۴۰ میلیون تومان صرف هزینه تعویض قطعات گران قیمت سیستم SCR می‌شود.

وهابی با تأکید براینکه ناوگان فعلی باید نوسازی شود،اظهارکرد: این سامانه دارای ۱۱۵ دستگاه اتوبوس یوتانگ دوکابین خطی با عمر کوتاه کمتر از ۱۰ سال، ۴۶ دستگاه اتوبوس یانگ من دو کابین خطی با عمر بالای ۱۰ سال، ۲۲ دستگاه اتوبوس شهاب تک کابین خطی با عمر بالای ۱۰ سال است. امیدوارم با فرآیندی که دولت در پیش گرفته نوسازی اتوبوس‌های این بخش انجام شود.

به گزارش شهرنوشت ابوالفضل علیمردانی - مدیرکل معاونت فنی شرکت واحد - ضمن اشاره به بایدها و نبایدهای کنترل آلایندگی تولید شده اتوبوس‌هایی که عمر بالاتر از حد استاندارد دارند و هزینه‌های گران تعمیر و نگهداری سیستمSCR گفت: سالیانه ۴۰ میلیون تومان هزینه کاهش ناکس در اتوبوس‌ها می‌شود.

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
بهمن پور_داخلی1
شیرآلات زمانی_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
استخدام_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
بهمن پور_داخلی3
شیرآلات زمانی_3
استخدام_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
شیرآلات زمانی_4
بهمن پور_داخلی4
استخدام_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
بهمن پور_داخلی2
استخدام_2
شیرآلات زمانی_2
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر عارفی - فوتر
شفا_فوتر
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
کیان برنا_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
رستوران باغ بهشت _فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر