جاباما
۹۲۰۴۱۴
۸ نظر
۵۰۰۹
۸ نظر
۵۰۰۹
پ

فروش پرتقال‌های رنگ‌شده در بازار

عضو هیأت مدیره اتحادیه باغداران کشور با بیان عرضه پرتقال رسیده به بازار از اواخرآبان ماه گفت: پرتقال‌های موجود در بازار نارس و رنگ دهی شده است و به نام پرتقال شمال فروخته می‌شود.

خبرگزاری میزان: عضو هیأت مدیره اتحادیه باغداران کشور با بیان عرضه پرتقال رسیده به بازار از اواخرآبان ماه گفت: پرتقال‌های موجود در بازار نارس و رنگ دهی شده است و به نام پرتقال شمال فروخته می‌شود.

فروش پرتقال‌های رنگ‌شده در بازار

با شروع فصل پاییز، میوه‌های پاییزی نیز وارد بازار می‌شوند، اما معضلی که در سال‌های اخیر بیشتر دیده می‌شود ورود پرتقال‌های رنگ شده به بازار است.

افراد سودجو با دستگاه‌های مخصوصی اقدام به رنگ آمیزی مرکبات به ویژه پرتقال می‌کنند و در ابتدای فصل و قبل از ورود پرتقال‌های رسیده با قیمت‌های بالایی محصولات را به فروش می‌رسانند.

امسال نیز با نگاهی به بازار میوه می‌توان پرتقال‌های رنگ شده‌ای را دید که قبل از آغاز عرضه پرتقال‌های رسیده در بازار چشم نوازی می‌کنند و افراد بی خبر از این اقدام برای خرید محصولات اقدام می‌کنند.

در همین راستا مجتبی شادلو عضو هیأت مدیره اتحادیه باغداران کشور اظهار کرد: پرتقال‌های موجود در بازار به طور غیر طبیعی با فرآوری مصنوعی و گرمادهی توسط دستگاه تغییر رنگ داده می‌شوند و این اقدام باعث بی کیفیت شدن پرتقال‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه عرضه پرتقال به بازار از اواخر آبان ماه آغاز می‌شود عنوان کرد: معمولا عمده پرتقال‌های شمال در آذرماه و دی ماه چیده می‌شود و پرتقال جنوب نیز حدود یک ماه دیگر وارد بازار می‌شود.

عضو هیأت مدیره اتحادیه باغداران کشور گفت: پرتقال‌های موجود در بازار که به اسم پرتقال شمال فروخته می‌شود با روش‌های غیرطبیعی رنگ دهی شده است و در حال حاضر تنها محصول رسیده از خانواده مرکبات نارنگی است.

شادلو خاطرنشان کرد: به طور کلی گرمادهی و رنگ دهی مصنوعی پرتقال‌ها به دلیل حمل و نقل مجدد، هزینه کارگر و استفاده از دستگاه‌های مخصوص هزینه بر است، اما عده‌ای سودجو باز هم این کار را انجام می‌دهند و پرتقال بی کیفیت را وارد بازار می‌کنند.

پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی تولید مرکبات

عضو هیأت مدیره اتحادیه باغداران کشور با بیان افزایش تولید مرکبات در سال جاری عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال تولید مرکبات با افزایش ۲۵ درصدی روبرو شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابااین که چیزی نیست شر
      کت ایران خودرو گاری رواتاق میزاره روش رنگ میکنه بجایه ماشین میفروشه به اسم پرایدوسمند ولاغیراسمشم گزاشته ماشین

    • محمود

      خدابعد اختلاس ودزدی پرتغال رنگ شده تعجبی نداره وقتی مستضعف له میشه مستاجر درمانده فقیر گرفتار وواقازادها با ژن معیوب وبایدتغاص ناشکری راداد

    • shanjani.............

      ''''' بالاخره معلوم نشد' پرتقال تغییر رنگ داده شده ' از طرف ''' متهمان ! '' ایا قابل مصرف میباشد یا نه ' و یا هزینه سنگین تغییر رنگ داده شده' مد نظر این آقایان سخنگوی '' پرتقال '' میباشد'?

      پاسخ ها

      • مهندس فرجی تولید کننده محصولات باغی

        در اینجا دو موضوع را باید مد نظر قرار داد
        اول سبز زدایی که با گاز اتیلن در مکانی در بسته انجام می شود که برای مصرف کننده ضرر بهداشتی ندارد
        دوم که خطر اصلی محسوب می شود براق کردن (واکس زدن) و سپس درصد بسیار پایینی رنگ به آن اضافه می کنند چون میوه ایی که سبز باشد رنگدانه ها به آن نمی چسبند و هر دو برای مصرف کننده مضر صد در صدی است و هیچ عقل سلیمی نباید این عمل را انجام دهد

        البته از ذائقه مشتریان نیز باید گله کرد چون پرتقال بدون واکس را نمی خرند! آنها حتی به عطر و مزه میوه های واکسی و بدون واکس توجه نمی کنند.

        بنده در کانالهای تلگرامی و دیگر فضاهای مجازی بارها اطلاع رسانی کرده ام

    • ناشناس

      اینم ی نوع دیگر از مدیریت خلاق.بنظر خودتون قابل توجیه.

    • مجید

      بخدا من که نفهمیدم چرا الان قیمت مرکبات کمتره و مسئولان اعلام میکنن که مرکبات که به بازار لیاد حدود ۲۵ درصد گرونتر میشه
      اون موقع که محصول بیشتر میشه و عرضه مرکبات به بازار هم بیشتره!!!؟

    • بدون نام

      حالا کی باید به اینا رسیدگی کند.. مردم. یادولت

    • بدون نام

      مملکت امام زمان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج