جاباما
۹۳۵۴۲۸
۲۴ نظر
۵۲۹۰
۲۴ نظر
۵۲۹۰
پ

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

چندی پیش بالاخره تسلا اولین خودروی پیک‌آپ تراک خود را معرفی کرد که تسلا سایبرتراک نام گرفته است. تسلا سایبرتراک تا به امروز به خاطر ظاهر خود نقد‌های زیادی دریافت کرده که به طور کلی آن‌ها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ برخی آن‌را آینده‌نگرانه و زیبا می‌دانند و برخی دیگر مستقیما آن را «خودرویی زشت» می‌نامد. هیچ حد وسطی هم در این میان وجود ندارد!

مجله دیجی کالا - مهرشاد رجبی: چندی پیش بالاخره تسلا اولین خودروی پیک‌آپ تراک خود را معرفی کرد که تسلا سایبرتراک نام گرفته است. تسلا سایبرتراک تا به امروز به خاطر ظاهر خود نقد‌های زیادی دریافت کرده که به طور کلی آن‌ها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ برخی آن‌را آینده‌نگرانه و زیبا می‌دانند و برخی دیگر مستقیما آن را «خودرویی زشت» می‌نامد. هیچ حد وسطی هم در این میان وجود ندارد!

رسانه‌های مشهوری مثل Mashable و Forbes، به ظاهر این خودرو ایراد گرفته‌اند و Forbes آن را با خودروی پونتیاک Aztek مقایسه کرده است. Aztek بار‌ها توسط افراد مختلف با نام زشت‌ترین خودروی ساخته شده به دست بشر شناخته شده است.

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

اما خبر خوب برای تسلا این است که در عین حالی که این حجم از انتقادات به خودروی جدید این شرکت وارد شده، همچنان فروش خوبی می‌توان برای آن انتظار داشت. زمان عرضه دقیق تسلا سایبرتراک هنوز مشخص نیست، اما به گفته تسلا، بیش از ۲۰۰ هزار نفر از همین حالا این خودرو را پیش‌خرید کرده‌اند. حتی اگر به تاریخ هم مراجمعه کنیم، خودروی Gremling که سال ۱۹۷۰ توسط شرکت AMC عرضه شد نیز محصولی زشت به حساب می‌آمد، اما در نهایت توانست لقب پرفروش‌ترین خودروی این شرکت را هم ازآن خود کند.

البته همیشه هم این داستان صادق نبوده است. برای مثال خودروی فورد Edsel هم در زمره خودرو‌های زشت قرار می‌گیرد، در نهایت باعث ضرر ۳۵۰ میلیون دلاری برای فورد شد.

اما در ادامه قصد داریم ۱۲ خودروی زشت دیگر تاریخ را به شما معرفی کنیم تا حداقل کمی از فشار‌های روی تسلا سایبرتراک برداشته شود:

پونتیاک آزتک

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

اگر سریال مشهور Breaking Bad را دیده باشید، خودرویی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید را احتمالا دیده‌اید. آزتک خودروی والتر وایت، شخصیت اصلی این سریال بود.

وب‌سایت Car and Drive در بررسی این خودرو، آزتک را محصولی «غیر جذاب» خواند. به گفته این وب‌سایت، «این خودرو از ابتدا چیزی مخالف کلمه جذاب بوده و همیشه هم این عنوان را با خود خواهد داشت».

وب‌سایت The Globe and Mail هم مطلبی اختصاصی برای آزتک نوشته بود که در آن گفته شده: «اگر بخواهید خودرویی طراحی کنید که تمام قواعد زیبایی شناسی را زیر پا می‌گذارد، باز هم به سختی خواهید توانست خودروی آزتک را در این زمینه شکست دهید. کناره‌های صاف، طراحی هاچ‌بک و چرخ‌هایی که از نظر اندازه شبیه به چرخ‌های اسکیت هستند. به نظر می‌رسد آزتک فرزند نامشروع بین یک اسباب‌بازی ترنسفورمرز و جارو‌های Dustbuster است!».

این خودرو اولین بار در سال ۲۰۰۱ ساخته شد و تولید آن پنج سال بعد متوقف شد.

نیسان Cube

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

تسلا سایبرتراک تنها محصولی نیست که برچسب «نامقدس» را به آن نسبت داده‌اند. The Globe and Mail درباره خودروی نیسان کیوب گفته که «سبک طراحی این خودرو چندین گناه را شامل می‌شود!».

وب‌سایت LA Times هم در جمع بندی این خودرو، آن‌را «یک جعبه متنفر از هوا و ساخته شده از زشتی» عنوان کرده است!

پونتیاک Trans Sport مدل ۱۹۹۰

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

در این لیست دوباره به خودرویی از شرکت پونتیاک برخورد کرده‌ایم. Jalopink درباره این خودرو می‌گوید: «بر خلاف ظاهر بیگانه، این خودروی فضایی دهه نود محصولی نیست که واقعا از سیاره‌ای دیگری آمده باشد بلکه تنها یک مینی‌ون شرم‌آور بود».

این خودرو اولین بار ساخته شده تا بتواند با خودروی دوج Caravan و Plymouth Voyager رابت کند. اما در نهایت این مینی‌ون کمتر از ۳۰ هزار عدد فروخته شد که یک شکست برای پونتیاک به حساب می‌آید.

AMC Pacer

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

«مثل لوازمی که رنگ آووکادو دارند، Pacer هم نمادی از سلیقه بد در دهه ۷۰ میلادی است». این جمله‌ای است که The Globe and Mail راجع به. Pacer نوشته و حتی این خودرو را با تنگ ماهی مقایسه کرده است!

خودروی Pacer که Jalopnik هم آن را یکی از زشت‌ترین خودرو‌های ساخته شده تا به حال می‌نامد، اولین بار در سال ۱۹۷۵ معرفی شد و آن زمان بسیاری آن را آینده‌نگرانه و جسور نامیدند. اما در نهایت تولید این خودرو در سال ۱۹۷۹ به پایان رسید.

AMC Gremlin

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

The Globe and Daily Mail درباره طراحی خودرو می‌گوید: «جلوی Gremlin شبیه سگی است که گویا از نظر سلامتی مشکل دارد. بخش پشتی این خودرو حتی بدتر هم هست که زاویه‌های ناگهانی و عجیبی دارد و به نظر می‌رسد که AMC در هنگام طراحی این بخش، تسلیم شده و قافیه را واگذار کرده است».

جدا از ظاهر عجیب این خودرو، این محصول زمانی که اولین بار در ۱۹۷۰ معرفی و عرضه شد، محصول موفقی لقب گرفت و توانست یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های AMC نام بگیرد.

فورد Edsel

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

نیویورک تایمز درباره ادسل گفته که: «یک جوجه اردک زشت که هرگز به مرحله غو شدن نرسید!».

این خودرو در سال ۱۹۵۷ عرضه شد و در نهایت باعث ضرر ۳۵۰ میلیون دلاری برای فورد شد. فروش ضعیف این خودرو که بخش زیادی از آن ناشی از مشکلاتی مثل نشتی روغن بود، باعث شد این خودرو در زمره ناموفق‌ترین خودرو‌ها و البته زشت‌ترین‌ها قرار گیرد.

تویوتا پریوس

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

قبل از اینکه امسال تویوتا پریوس محبوب، فیس لیفت شود، مجله Top Speed این خودرو را «یک ماهی گوپی خشمگین که می‌خواهد صورت شما را بخورد» نامید. همچنین لقب «عجیب‌ترین ظاهر خودرو در بازار» را هم به تویوتا پریوس اعطا کرد.

Kelsey Mays از سایت Cars.com نوشته که «نسل چهارم پریوس شمایلی دارد که می‌تواند یک کودک را به گریه بیاندازد».

کرایسلر PT Cruiser

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

تولید خودروی PT Cruiser در سال ۲۰۱۰ متوقف شد که دلیل آن‌هم به انتقاداتی بر می‌گردد که به این محصول وارد شده بود. Jalopnik این خودرو را «خودرویی غیر قابل دوست داشتن» نامیده است.

PT یک مینی‌ون کوچک شده برا خانواده‌هایی بود که نیاز به یک خودروی ساده داشتند که همزمان حسی نوستالژیک هم القا می‌کند.

فورد Taurus

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

وب‌سایت Road and Trakc خودروی فورد Taurus مدل ۱۹۹۶ را «غمگین‌ترین خودرویی که تا به حال ساخته شده» نامید و دلیل آن را هم ظاهر شبیه به کوسه این خودرو عنوان کرد.

این خودرو در بازار هم نتوانست خوب عمل کند و تقریبا ۵۱ درصد از فروش آن، مربوط به ناوگان‌های حمل و نقل بود که معمولا تخفیفاتی هم برای آن در نظر گرفته می‌شد.

لامبورگینی Veneno مدل ۲۰۱۴

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

پس از بررسی چندین ماشین قدیمی، بالاخره رسیده‌ایم به یک خودروی مدرن. این خودرو ۴.۵ میلیون دلاری را نشریه Edmunds در لیست ۱۰۰ خودروی زشت تمام تمام اعصار قرار داده است.

نشریه ادموندز درباره این خودرو نوشته که: «تمام کلیشه‌های خودرو سوپراسپرت و تمام ایده‌هایی بدی که لامبورگینی تا به حال داشته است، در این خودروی گران‌قیمت قرار گرفته است. از زمان فاشیسم، این خودرو بدترین صادرات ایتالیا بوده است!».

البته خوشبختانه تنها سه نسخه از خودروی Veneno ساخته شده است.

همچنین در مورد این خودرو یک نکته جالب دیگر وجود دارد. اخیرا یکی از سه نسخه آن، با قیمت ۸.۴ میلیون دلار در حراجی Bonhams در سوییس به فروش رفت و به این ترتیب این خودرو، گران‌ترین لامبورگینی شد که تا به حال به فروش رفته است.

نیسان جوک

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

نیسان جوک که خودروی محبوبی در کشور ما هست نیز چندین و چند نقد اساسی دریافت کرده است. برای مثال The Guardian آن را «خفه کننده کوتاه با چشمان قورباغه و بسیار زشت» نامید. ادموندز هم این خودرو را «با افتخار عجیب و غریب و نازیبا» نامید.

البته با وجود تمام نقد‌های منفی، نیسان همچنان از این خودرو دفاع می‌کند. سخنگوی این شرکت، Travis Parman، درباره این خودرو به نشریه USA Today گفته است که: «طراحی عالی، گاهی اوقات می‌تواند قطبی باشد. جوک خودروی جذابی است که جسارت را بیان می‌کند و این دقیقا همان چیزی است که بسیاری از خریداران به دنبال آن هستند».

شورلت کاپرایس

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

واشنگتن پست مدل ۱۹۹۱ از خودروی شورلت کاپرایست را «غول» و «نهنگ مانند» نامید.

به نظر می‌رسد قیاس نهنگ مانند یک توصیف تکرار شده برای این خودرو است. Fortune به این خودرو «نهنگ ساحلی» و «مینی‌ون گرد و غبار» گفته بود که مشتریان این خودرو چندان از این توصیف‌ها خوششان نیامده بود.

Jerry Krampitz، کسی که کمک کرده بود تا پروسه تولید خودرو در کارخانه فورد انجام شود نیز در یک محصابه گفته بود که همه روی زشت بودن این خودرو اتفاق نظر داشته‌اند.

تسلا سایبرتراک

۱۲ خودروی زشت تاریخ به انتخاب BusinessInsider

تسلا سایبرتراک که در مراسمی در سه شنبه دو هفته پیش در لس‌آنجلس معرفی شده بود، حالا تبدیل به سوژه خنده اهالی اینترنت شده است. طراحی هندسی تسلا سایبرتراک چیزی جدید در دنیای خودرو‌ها به حساب می‌آید. جدا از طراحی، شیشه‌های نشکن این خودرو که در مراسم معرفی شکستند نیز سوژه دیگری شده تا از تسلا سایبرتراک انتقاد شود.

منبع: BusinessInsider

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیشترشون نه تنها زشت نیستن که خیلی هم قشنگن. احتمالا ماشینهای داخلی رو حساب نکردن وگرنه به این ماشینا نمیگفتن زشتن

      پاسخ ها

      • محسن

        لامبورگینی رو زدن زشت اقا شما خوشت نمیاد الکی نزن زشت

      • محمد

        محسن خدایی زشته لامبورگینیه،فقط نسخه مورچیه لاگوش قشنگه

    • المیرا

      باشه تسلیم
      پراید ما قشنگه حتما!!!!

    • بدون نام

      والا برا ما که فرقون های داخلی سواریم اینها خودروهای لوکسی هستن

    • بدون نام

      ماشین خوشکل رو فقط ایران خودرو و سایپا تولید میکنن اگه نمیدونستین بدونین خخخخخ

    • بدون نام

      اول اینکه پراید رو یادتون رفت بزنید دوما اگه اون لامبورگینی زشته اونو بدید من

    • بدون نام

      خدایا یه دونه از لامبورگینی زشتا هم نصیب ما بفرما

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخخخ...

    • بدون نام

      ایناکجاشون زشته یک ازیک عروسکتر

    • بدون نام

      لامبرگینی قشنگ بود

    • بدون نام

      لامبرگینی قشنگ بود

    • بدون نام

      خدایی پراید از اینا قشنگتره البته فقط قشنگتر بجز اون لامبورگینی که سه تا ازش بود خودروی تسلا شاید ماکت بوده که شیشه هاش شکستن مگه ممکنه

    • لایت

      اگه پرایدو ببینن چی میگن هههههههه

    • حمید

      زشت پرایده بی کلاس

    • بدون نام

      پراید با اختلاف فاحش اوله. هییییی بچه بودم چقد از پراید بدم میومد. ماشین اول و اخرمونم پراید شد :((

    • بدون نام

      همشون زشت بودن.

    • بدون نام

      آخه شما به تیبا2.پراید 132 میگید زیبا به لامبورگینی میگید زشت

    • استقلال سرور پرسپولیس

      هیچی فقط همین

    • علی.......

      اونوقت تیبا با سمندو وانتش لوکس هستن خوشکلن...
      اقا همون زشترین اینا رو بدید بمن.

    • pablo_at

      خیلی جالبه هرچی ماشین زشته اوردن ایران جوک پریوس

    • فرزاد فرزین کراش من

      یا خدااااا اینا که خیلی باحال به نظر من قشنگترین ماشینای دنیان

    • داودیان

      تویتا پروس و نیسان جوک لامبورگینی واقعا زشتا ? چشماشون البالو و گیلاس می بینه

    • بدون نام

      تیبا صندوق دارو ندیدن که به اینا میگن زشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج