۹۴۶۵۲۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

لیورپول - اورتون؛ شهرآورد با کارلتو

لیورپول و اورتون امشب در آنفیلد به مصاف هم خواهند رفت، دیداری از دور سوم جام‌حذفی که حضور کارلو آنچلوتی روی نیمکت تافی‌ها آن را جذاب‌تر هم خواهد کرد.

خبرورزشی: صدرنشین بلامنازع لیگ برتر انگلیس کارش در جام‌حذفی را با یک بازی حیثیتی و حساس شروع خواهد کرد. امشب از ساعت ۱۹:۳۱ در آنفیلد، لیورپول میزبان اورتون خواهد بود. دیداری از دور سوم جام‌حذفی که حضور کارلو آنچلوتی روی نیمکت تافی‌ها آن را جذاب‌تر هم خواهد کرد.

لیورپول؛ با ذخیره‌ها جلو برو‌

نمی‌دانیم چه در سر یورگن کلوپ می‌گذرد، برایش مهم است که با تمام قوا در جام‌حذفی تیمش را به میدان بفرستد و به یک قهرمانی دیگر در انگلیس فکر کند، یا اینکه خیلی این جام قدیمی را جدی نخواهد گرفت؟ چیزی که می‌دانیم این است که کلوپ از فشردگی مسابقات کلافه شده و حتی سال‌های قبل هم به تعداد زیاد مسابقات در انگلیس معترض بود.

تیمش در این روز‌ها مصدومان پرتعدادی دارد و به همین دلیل منطقی است که به بسیاری از بازیکنان اصلی‌اش در جام‌حذفی استراحت بدهد. با این حال می‌داند که نباید شهرآورد را ببازد چراکه برای هواداران اهمیت زیادی دارد. یک دهه است که تیم‌شان برابر دشمن دیرینه شکست نخورده و در روز‌هایی که تیم‌شان همه را یکی پس از دیگری می‌برد برای‌شان قابل تصور نیست که به دست اورتون از جام‌حذفی کنار بروند. رویارویی کلوپ با آنچلوتی هم این بازی را جذاب‌تر خواهد کرد.

اورتون؛ دیداری برای محبوب شدن کارلتو

کارلو آنچلوتی با دو بازی نسبتاً آسان و دو برد شروع خوبی داشت. در دیدار برابر منچسترسیتی هم در حد خودشان خوب ظاهر شدند، اگرچه تافی‌ها در آن دیدار اولین شکست‌شان با کارلتو را پذیرفتند. حتماً آنچلوتی پیش از اینکه به اورتون بیاید بررسی کرده و متوجه شده که تیمش از سال ۱۹۹۵ به بعد جام نبرده و این را باید در برنامه‌های خودش قرار دهد. آخرین جامی که تافی‌ها بردند در همین رقابت‌های جام‌حذفی بود.

لیگ برتر و مدعی شدن در آن نه کار آسانی است و نه با برنامه کوتاه‌مدت می‌توان به آن دست پیدا کرد، اما رقابت‌های حذفی و مرحله به مرحله پیش رفتن می‌تواند امیدوارشان کند. اورتون تیم کم‌مهره‌ای نیست و اگر این مسابقات را جدی بگیرد شاید مدعی قهرمانی باشد. فعلاً باید ببینیم آنچلوتی در شهرآورد چه خواهد کرد. اگر این بازی را تیمش ببرد نیمی از راه محبوبیت را یک شبه طی خواهد کرد.

آخرین جدال

در بازی رفت این فصل لیگ برتر که یک ماه پیش در آنفیلد برگزار شد، لیورپول ۵ بر ۲ اورتون را برد. اوریگی (۲ مرتبه)، شکیری، مانه و واینالدوم برای تیم کلوپ و کین و ریچارلیسون برای تیم سیلوا گل زدند. پس از این بازی هم سیلوا از کار برکنار شد.

آمار بازی

۲۳۴) ۲۳۴ مرتبه در طول تاریخ شهرآورد مرسی‌ساید برگزار شده است. لیورپول برنده ۹۴ بازی بوده و اورتون در ۶۶ بازی پیروز شده، در حالی که ۷۴ بازی برنده نداشته است.
۲۴) در جام‌حذفی انگلیس ۲۴ مرتبه شهرآورد بندر لیورپول برگزار شده. سرخ‌ها ۱۱ بازی را برده‌اند و ۷ بازی به سود آبی‌ها تمام شده، در حالی که ۴ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۹) ۹ سال و ۲ ماه و چند روز است که اورتون در شهرآورد موفق به کسب پیروزی برابر لیورپول نشده است. آخرین بردشان به اکتبر ۲۰۱۰ برمی‌گردد.
۳) ۳ شهرآورد آخری که در آنفیلد برگزار شده را لیورپول برده و اکتبر ۲۰۱۵ برای آخرین مرتبه اورتون در خانه حریف به تساوی رسید.
۲۰) آخرین برد اورتون در آنفیلد سپتامبر سال ۱۹۹۹ ثبت شد. دیداری که تافی‌ها یک بر صفر بردند و لیورپول ۲ اخراجی داشت که یکی از آن‌ها استیون جرارد بود.
۲) ۲ فصل پیش هم دقیقاً در همین مرحله جام‌حذفی و دقیقاً در همین روز یعنی ۵ ژانویه شهرآورد مرسی‌ساید برگزار شد. دیداری که اولین حضور فان‌دایک در ترکیب لیورپول بود و با گل او تیمش صعود کرد.
۱۱) برد یکی مانده به آخر اورتون در شهرآورد در جام‌حذفی بود. فوریه ۲۰۰۹ یعنی ۱۱ سال پیش در دور چهارم لیورپول را حذف کردند.
۷) لیورپول ۷ مرتبه قهرمان جام‌حذفی شده، در حالی که اورتون ۵ مرتبه این جام را بالای سر برده. آخرین قهرمانی اورتون در همین تورنمنت بوده که سال ۱۹۹۵ به دست آمد.

مصدومان و محرومان

جوئل ماتیپ، ژردان شکیری، فابینیو، دیان لوورن، ناتانیل کلاین، ریان بروستر، الکس اوکسلید چمبرلین و نبی کیتا مصدومان لیورپول هستند که بسیاری از آن‌ها را کلوپ به‌دلیل فشردگی مسابقات از دست داده است. ژان فیلیپ گبامین، الکس ایووبی و آندره گومس هم به‌طور قطعی به شهرآورد نخواهند رسید. برنارد و مورگان اشنایدرلین هم شاید نتوانند در ترکیب اورتون حاضر شوند.

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آدریان، ویلیامز، هوئور، فیلیپس، میلنر، مینامینو، لالانا، جونز، الیوت، مانه و اوریگی

اورتون: پیکفورد، کین، مینا، هولگیت، کولن، دلف، اشنایدرلین، بینس، سیگوردسون، کین و توسان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ليورپولى دو آتيشه

      واااااا اينم شد ترس براي ليورپول و كلوپ معلومه که ليورپول ميبره جهنم آنفيلد در انتظارشونه بياين بياين تا تو جهنم آنفيلد درد سوزناکي رو تجربه كنين شک ندارم اگه اين بازي تو آنفيلدم برگزار نشه بازم قطعا برد با ليور جونمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج