جاباما
۹۵۷۸۴۶
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

انتقاد از اقدام فراستی در نشست «روز صفر»

سایت تابناک در بخشی از مطلبی با عنوان «هتک حیثیت خبرنگاران و منتقدین فیلم با سلب صلاحیت و سانسور» نوشت: نشست‌های خبری فیلم‌ها در جشنواره فجر در حالی برگزار می‌شود که در این دوره خبرنگاران و منتقدین حق ندارند سوالشان را از عوامل فیلم‌ها بپرسند.

سایت تابناک در بخشی از مطلبی با عنوان «هتک حیثیت خبرنگاران و منتقدین فیلم با سلب صلاحیت و سانسور» نوشت: نشست‌های خبری فیلم‌ها در جشنواره فجر در حالی برگزار می‌شود که در این دوره خبرنگاران و منتقدین حق ندارند سوالشان را از عوامل فیلم‌ها بپرسند.

در رویه سال جدید، خبرنگاران سینمایی و منتقدین فیلم باید سوالات شان را در برگه بنویسند و سپس سوالات بررسی می‌شود و اگر به مصلحت تشخیص داده شود، خوانده خواهد شد! در این شیوه گاهی سوالات به تشخیص مجری تجمیع می‌شود، سانسور می‌شود و خوانده نمی‌شود و ترتیب خواندن سوالات نیز با اولویت زمانی ارائه سوال ارتباطی ندارد.

انتقاد از اقدام فراستی در نشست «روز صفر»

روز گذشته در نشست خبری فیلم «روز صفر» خبرنگار «تابناک» درباره پناهندگی عوامل این فیلم در برلین و بودجه فیلم سوال کرد که این سوالات از سوی فرزاد حسنی مجری این نشست که مشخص نیست چه ارتباطی با خبرنگاران و منتقدان سینمایی دارد، خوانده نشد. پس از اعتراض خبرنگار و بالا گرفتن ماجرا، در نهایت سوال به صورت شفاهی مطرح شد که حسنی ادعا کرد این سوال را به او نداده‌اند. این اتفاق، این موضوع را واضح کرد که نشست‌ها حتی در پرسش‌ها مهندسی شده پیش می‌رود و متولیان جشنواره به تشخیص خود پرسش‌های خبرنگاران و منتقدین را سانسور می‌کنند.

در بخشی از همین نشست، مسعود فراستی که ظاهراً هنوز فکر می‌کند سخنگوی تشکیلات خاصی است، بی‌توجه به نظم نشست خبری، روی سکو رفت و پشت تریبون قرار گرفت و از فیلم تمجید کرد. این در حالی است که فراستی هیچ ارجحیتی نسبت به خبرنگاران و منتقدان پیشکسوتی که در سال نشسته بودند، ندارد و همان کارتی که برای دیگران صادر شده با همان حدود اختیارات برای او صادر شده است. این نوع مهندسی نشست‌ها در حکم سیلی جشنواره به صورت خبرنگاران سینمایی و منتقدان فیلم است که قطعاً نمی‌تواند تداوم داشته باشد.

در هیچ نشست خبری استانداردی در هیچ کجای دنیا در مقابل هیچ مقام مسئولی، میکروفن حذف نمی‌شود و از خبرنگاران خواسته نمی‌شود سوال‌شان را روی کاغذ بنویسند تا مسئولان کنفرانس به تشخیص خود این سوالات را مطرح کنند. به طور ویژه در پرس کنفرانس‌های جشنواره‌های معتبر نظیر کن، برلین و ونیز نیز چنین رفتارهایی مشاهده نمی‌شود. اگر ادعا شود، هدف توهین به شخصیت و صلاحیت خبرنگاران سینمایی نیست، این پرسش مطرح می‌شود که متولیان جشنواره توان برگزاری یک نشست خبری به شکل استاندارد را ندارند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط اعدام خبرنگاران

    • بدون نام

      اینجاایرانه لعنتی،،،پاریس که نیس

    • بدون نام

      اتفاقا فراستی ارجحیت دارد چون در زمینه سینما صاحب نظر است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فراستی فقط یک آدم خود بزرگ بین هستش که نظراتش یک آش هفته بیجار هستش . فراستی کسی هستش که بزرگترین کارگردانها و بازیگرای دنیار دو برای اینکه خودشو مطرح کنه به لجن میکشه .

      • بدون نام

        فراستی هیچی نیست و به هیچکس ارجحیت نداره . بخاطر همین تفاوت قائل شدن بین آدمها به اینجا رسیدیم

    • مفلس

      فراستی = نون به نرخ روز خور

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج