۹۷۰۰۳
۸ نظر
۵۰۱۲
۸ نظر
۵۰۱۲
پ

الو! دکتر! کمک ...

الو! دکتر! کمک ...
مجله سیب سبز:

بی‌ام‌آی بالای ۰۴ را چه‌کار کنم؟

روش‌هاي جراحي كم‌خطر كاهش وزن براي افرادی که بی‌ام‌آي بالاي ۴۰ دارند، چيست؟

دکتر محمود راد ، متخصص جراحی عمومي :

بی ام‌آي بیشتر از ۴۰ نشان‌دهنده چاقی درجه سه است. در این شرایط عوارض جدی‌تر بیماری چاقی شروع به آزار بیمار می‌کند. در حال حاضر موثرترین و پایدارترین درمان در این وضعیت جراحی چاقی است. عمل‌های جراحی مانند اسلیو معده یا بای‌پس بهترین نتایج را به همراه دارند. اگر بیمار تاکنون تلاش برای کاهش وزن نداشته باشد، اين جراحي‌ها برايش مناسب است.

سؤال از شماره ۳۵۸....۹۱۳

جوش‌هاي سرسیاه را فشار بدهیم؟

آیا فشار دادن جوش‌هاي سر سیاه صورت خوب است یا خیر؟ مشکلی پیش نمي‌آید؟

دکتر پرویز آریان ، پوست و مو:

الو! دکتر! کمک ...

هم بله هم خیر! خوبی‌ اين کار ‌اين است که جوش‌های سرسیاه که منافذ را بسته و به‌صورت دانه سفت چربی درآمده‌اند از منافذ خارج شده و امکان تخلیه طبیعی چربی از پوست را فراهم می‌کند و هم ‌اينکه ظاهر زشت آن را برطرف مي‌کند. بدی‌ اين کار هم‌ اين است که چون معمولا ریشه و قاعده آنها بزرگ‌تر از نوک و دهانه آنهاست تخلیه آنها به سختی صورت می‌گیرد و اگر کسی بخواهد خودش با فشار دادن، آنها را خارج کند مجبوراست با ناخن‌ها فشار زیادی به بافت اطراف آنها وارد کند که باعث له شدن بافت و لک و اسکار مي‌شود. برای حل‌اين مشکل باید تخلیه آنها را به پزشک بسپاريد تا با وسایل مخصوص و بدون آسیب به بافت اطراف آنها را برطرف کند.

سؤال از شماره ۷۲۹....۹۱۹

شیرینی می‌خورم بی‌حال می‌شوم!

با خوردن مواد شیرین بی‌حال، خواب‌آلود و بی‌حوصله می‌شوم انگار که قندم افتاده باشد، طوری كه توانایی هیچ كاری را ندارم. علت چیست؟

دکتر سیدحسین صمدانی‌فرد، متخصص بیماری‌های غدد و هورمونی :

برخی افراد وقتی خوراکی شیرین می‌خورند سطح انسولین بدن‌شان به سرعت بالا می‌رود و احساس افت قند، ضعف، لرزش و گرسنگی مجدد پیدا می‌کنند، به‌خصوص در مورد مواد شیرینی که جذب سریع دارند. به این افراد توصیه می‌کنیم خوراکی‌های خیلی شیرین نخورند زیرا انسولین خون‌شان یکدفعه بالا می‌رود و قندشان را با سرعت پایین می‌اندازد و ممکن است خیلی برای‌شان مفید نباشد. بهتر است از مواد شیرینی استفاده کنید که سرعت جذب‌شان آهسته است. برای مثال نان و شکر هر دو قند دارند؛ اما اگر شکر بخورید زودتر قندتان می‌افتد تا نان و پنیر.

سؤال از شماره ۸۱۹....۹۱۲

چرا باردار نمی‌شوم؟!

خانمی ۳۳ ساله هستم. یك سال‌ونیم است كه ازدواج كرده‌ام. خانواده همسرم خواستند که خیلی زود باردار شوم اما با دارو و درمان هم به نتیجه نرسیده‌ام. باید چه‌کار کنم؟

دکتر مهناز اشرفی، جراح و متخصص زنان و زایمان :

شما باید حتما به پزشک مراجعه کنید و بررسی شوید. سه‌عامل مهم وجود دارند که باعث می‌شوند فرد نابارور شود؛ اول از همه باید بررسی شوید تا ببینیم تخمک‌گذاری‌تان به خوبی انجام می‌شود یا خیر. دوم اینکه همسرتان باید آزمایش اسپرم بدهد. اگر از این دو لحاظ مشکلی نداشتید باید از لوله‌های‌تان عکس بگیریم تا مشخص شود باز هستند یا خیر. سپس براساس علت نازایی درمان را شروع می‌کنیم. بعد از آن اگر باز هم باردار نشدید باید دوباره نزد دکتر بروید و آزمایش بدهید.

سؤال از شماره ۷۲۹....۹۳۵

ترک‌های بعد از چاقی را چه کار کنم؟

براي كم رنگ تر شدن تركهاي پوستي كه در اثر چاقي به‌وجود آمده چه كاري انجام دهم؟

دکتر محمد مقدم ، متخصص جراحی عمومی :

با دستگاه لیزر plonar می توانیم ترک بعد از چاقی یا زایمان را تا ۷۰ درصد کم رنگ کرده و از بین برد که مراحل درمان بین ۳ تا ۴ جلسه لیزر درمانی و در فاصله زمانی یک ماه است.

سؤال از شماره ۸۰۳....۹۱۹

کدام جراحي برای ترک‌های شکم مناسب است ؟

خانمي‌۳۶ ساله هستم كه پس از بارداري، پوست پايين شكمم افتادگي برداشته و به علاوه ترك‌هايی هم در قسمت بالاي نافم به وجود آمده است كه البته قد ترك‌ها كوتاه است. ۱۶۴سانتی‌متر قدم و ۶۲ کیلوگرم وزنم است، بهترين عمل كه زيبايي شكم برگردد كدام است؟

دکتر مهرشاد مهاجر ، متخصص جراحی عمومي‌ :

ترك‌هاى پوستى ناحيه شكم يا استريا كه معمولا بعد از بارداري يا كاهش وزن ايجاد مي‌شوند يكى از مشكلات شايع بوده كه متاسفانه هنوز درمان قطعى و موثرى براى آن وجود ندارد وتنها جراحى و برداشتن پوست در نقاطى كه اين كار ممكن باشد مي‌تواند به رفع آنها كمك كند. شما درصورتي‌كه قصد باردارى مجدد نداريد بايد تحت عمل تامى تاك قرار بگيرید، که البته قسمتى از ترك‌هاى بالاى ناف باقى مي‌مانند.

سؤال از شماره ۲۷۴...۰۹۳۷

دیابت عصبی چیست؟!

لطفا درباره دیابت نوع ۲ عصبى توضیح دهید.

دکتر سعید کلباسی، فوق تخصص غدد متابولیسم، فلوشیپ دیابت، استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

دیابت نوع دو عصبی وجود ندارد. دیابت نوع ۲ یک فرم شناخته شده دیابت است که معمولا از ۴۵ سالگی شروع می‌شود و زمینه ارثی دارد. معمولا افرادی که چاق هستند و فعالیت بدنی‌شان کم است و زمینه ارثی دارند به این بیماری مبتلا می‌شوند. در افرادی که عصبی می‌شوند و اضطراب دارند معمولا بیماری تشدید می‌شود یا باعث شروع بیماری می‌شود اما اینطور نیست که بگوییم هر فردی عصبی می‌شود دیابتی خواهد شد. بلکه در کسانی که ژن و زمینه دیابت دارند، فشار عصبی قند را از کنترل در می‌آورد یا باعث شروع دیابت می‌شود.

سؤال از شماره ۳۶۹۱...۹۱۲

افسرده ها چه کار کنند تا خوب شوند؟

بهترين درمان افسردگي شديد چيست؟

محمود هندی پور، روانشناس:

در شرایطی که روانشناس یا روانپزشک تشخيص افسردگی شدید یا عمیق دهد، گام اول دارو درمانی است. به عنوان مثال کسی که تب شدیدی دارد در عین حال مي‌خواهد به مسافرت برود یا یک جراحی زیبایی انجام دهد قطعا اولویت اول‌اين است که تب او را پایین بیاوریم و بعد به بقیه مسائل پرداخته شود. در‌اينجا شرایط همانند همان تب شدید است بنابراین لازم است ابتدا توسط روانپزشک یا همان متخصص اعصاب و روان، دارو درمانی شروع و پس از ۳ یا ۴ هفته پس از شروع دارو و تثبیت اولیه داروها بهتر است کار مشاوره توسط یک روانشناس متبحر آغاز شود، بدین ترتیب اثرات بهبودی سریع‌تر خودش را نشان خواهد داد. از یاد نبریم که یک پرنده هیچ‌گاه با یک بال نمي‌تواند پرواز کند، در‌اينجا نیز دارو و درمان‌های شناختی و رفتاری یا روان تحلیلی به موقع در صورت مساعد بودن شرایط بیمار حکم همان دو بال را دارد.

سؤال از شماره ۰۸۷....۹۳۰

رابطه بوتاکس با عمل جراحی چیست؟

من چند وقت پیش بوتاکس کرده‌ام و حالا مي‌خواهم بینی‌ام را عمل کنم‌، مشکلی برایم پیش نمي‌آید؟

دکتر محمد ظفرقندی پوست و مو:

الو! دکتر! کمک ...

دوست عزیز سؤال کننده نفرمودند که چه مدتی از انجام بوتاکس‌شان مي‌گذرد لذا به‌طور کلی اگر دو هفته از انجام بوتاکس گذشته باشد و در نتیجه اثر آن کامل شده و شکل نهایی را به خود گرفته باشد ، انجام هر گونه جراحی بلامانع است.فقط‌اين احتمال وجود دارد که انجام جراحی به دلیل گرفتن بیهوشی و احیانا دستکاری روی صورت طول مدت اثر بوتاکس را کاهش دهد.

سؤال از شماره ۵۸۹....۹۱۲

دارو حالم را بدتر می‌کند!

خانمی ۳۵ ساله هستم و عفونت دستگاه تناسلی دارم. متاسفانه با مصرف داروهای واژینال یا قرص و كپسول واژنم جوش می‌زند و خارش هم به عفونتم اضافه می‌شود. باید چه كنم؟

دکتر نیره خادم، متخصص ، زنان و مامایی، استاد دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد:

ممکن است به داروها حساسیت داشته باشید. باید مجددا معاینه شوید تا اگر واقعا به دارو حساسیت دارید، پزشک داروی دیگری را جایگزین کند.

سؤال از شماره ۲۷۳....۹۱۷

ممکن است یائسه شوم؟!

خانمی ۳۱ ساله هستم. مدتی است عادت ماهانه‌ام از ۴ روز به ۲ روز تقلیل یافته است. درضمن گاهي سروقت و گاهی هم زودتر عادت می‌شوم. آیا امكان یائسگی زودرس وجود دارد؟ درضمن سابقه یائسگی زودرس در خانواده‌مان وجود ندارد. اما کم‌خونی داریم.

دکتر اشرف‌السادات جمال، متخصص زنان و زایمان، فوق‌تخصص پريناتولوژي (بارداري پرخطر) :

شما باید سونوگرافی شوید و آزمایش هورمونی انجام دهید تا بتوانیم بگوییم یائسه هستید یا خیر. اگر تعداد فرزندان‌تان تکمیل شده نگران یائسگی و اینکه عادت‌ماهانه‌تان کم شده، نباشید. میزان عادت ماهانه‌تان به علت عدم تخمک‌گذاری کم می‌شود.

سؤال از شماره ۶۷۲....۹۳۶

خانم ۲۵ ساله می‌پرسد چه کارکنم تا درد نکشم؟!

خانمی ۲۵ ساله و باردار هستم. در دوران بارداری متوجه سنگ كلیه شدم. چه كار كنم تا درد كمتری داشته باشم؟

دکتر ناصر شخص سلیم، متخصص اورولوژی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :

بسته به سن بارداری و موقعیت سنگ تصمیم‌های متفاوتی گرفته می‌شود و فقط درمان درد مطرح نیست. اگر سنگ در حالب باشد باید به آن مهلت داد. اگر دفع نشد باید اقدامات دیگر و حتی جراحی را در نظر گرفت که آن نیز بستگی به سن بارداری دارد. برخی سنگ‌های کلیه اصلا نیازی به دستکاری ندارند و فقط باید آنها را پیگیری كرد. در این موارد می‌توان از مسکن مثل استامينوفن و ... استفاده کرد. گاهی اوقات نیز لازم است برای پیشگیری از عفونت، آنتی‌بیوتیک مصرف كرد بنابراین شما باید توسط یک متخصص اورولوژی بررسی شوید تا برای‌تان تصمیم‌گیری درست انجام شود.

سؤال از شماره ۹۳۸۰۰۰۰۸۴۲

مشکل جنسی دارم!

مشكل جنسی دارم و به چند ثانیه هم نمی‌رسم. دیابت هم دارم و قند خونم روی ۲۰۰ است. باید چه‌کار کنم؟

دکتر ناهید حمزه‌ای‌اصفهانی، متخصص اورولوژی و مجاری ادراری :

دیابت و چربی خون ۲ عاملی است که باعث ناتوانی جنسی می‌شود بنابراین کنترل دیابت می‌تواند به رفع مشکل‌تان کمک کند. همچنین مراجعه به پزشک اورولوژی و مصرف داروهای جنسی در کنار داروهای قند می‌تواند در رفع ناتوانی جنسی‌تان کمک‌کننده باشد. زودانزالی نیز باید به صورت مجزا و با مصرف طولانی‌مدت دارو درمان شود.

سؤال از شماره ۴۴۸....۹۱۵

چرا فرزندم قدش بلند نمي‌شود؟

در مورد كوتاهي قد فرزندم، مي‌خواستم بدانم با تغذيه مي‌توانم مشكلش را حل كنم؟

دکتر رضا راست‌منش، متخصص تغذیه :

افزايش قد نيازمند دارا بودن پتانسیل ژنتيك، شرايط هورموني مساعد از لحاظ هورمون رشد و هورمون‌هاي تيروئيد و شرايط مناسب تغذيه‌اي است. در صورتي كه فرزند شما شرايط ژنتيك مناسب افزايش قد را داشته باشد، از نظر هورموني شرايط مناسب برقرار باشد و سن افزايش قد رد نشده باشد، حتما با كمك تغذيه مي‌توان به افزايش قد كمك كرد. بررسي اين شرايط نيازمند همكاري دوجانبه يك متخصص غدد و يك متخصص تغذيه است.

سؤال از شماره ۵۲۴....۹۱۲

الو! دکتر! کمک ...

دارویی برای افزایش قد وجود دارد؟!

آیا برای افزایش قد داروی تضمینی وجود دارد؟

دکتر محمدرضا مهاجری، فوق‌تخصص غدد، دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران :

خیر، داروی تضمینی‌اي وجود ندارد. برحسب اینکه علت کوتاهی قد چه باشد و اینکه آیا صفحه رشد باز باشد یا خیر درمان متفاوت است. رشد قدی در ۲ سال اول زندگی بیش از هر زمانی است. بعد از آن تا زمان بلوغ سالانه حدود ۶ سانتی‌متر قد افزایش پیدا می‌کند. مجددا در زمان بلوغ حدود ۲۵ تا ۳۰ سانت در آقایان و ۲۰ تا ۲۵ سانت در خانم‌ها به قد اضافه می‌شود. بعد از بسته شدن صفحه رشد نیز که در خانم‌ها بین ۱۵ تا ۱۷ سالگی و در آقایان بین ۱۶ تا ۱۸ سالگی اتفاق می‌افتد، دیگر افزایش رشد قدی نخواهیم داشت بنابراین درمان بستگی به این دارد که چه زمانی به دکتر مراجعه کنید و اینکه آیا کوتاهی قدتان به بیماری خاصی ربط دارد یا خیر؛ برای مثال درمان در کسانی که کمبود هورمون رشد یا کم‌کاری تیروئید و ... دارند، متفاوت است.

سؤال از شماره ۶۴۹....۹۳۸

به قد مادر و پدرم می رسم؟

دختري ۱۵ ساله با قد ۱۵۵ سانتی‌متر هستم. مدتي است رشدم متوقف شده است. مادرم ۱۶۵‎ سانتی‌متر و پدرم ۱۷۶‎سانتی متر است. آيا درمان قطعي براي تداوم رشد وجود دارد؟

سولماز توکلی ، مشاور تغذیه و رژیم درمانی :

رشد قدي دخترها ٢ سال بعد از بلوغ، يعني حدود ١٥ تا١٧ سالگي متوقف مي‌شود و صفحات رشدشان بسته مي‌شود. براي اطمينان از اينكه آيا صفحات رشد فردي بسته شده يا خير، مي‌توان با عكسبرداري از مچ دست يا زانوها اين قضيه را مشخص کرد. در واقع اگر صفحات رشد فرد بسته شده باشد با هيچ قرص و دارو و آمپولي نمي‌توان باعث افزايش قد شد.

سؤال از شماره ۹۹۶....۹۱۲

تیغ مو را پرپشت مي‌کند؟

آيا تيغ زدن سر باعث پر پشتي مو ها مي‌شود؟

دکتر پرویز آریان، پوست و مو:

هم نه و هم بله، باید توجه بفرمايید که از نظر تئوري تیغ زدن موها هیچ تاثیری در پرپشتی موها ندارد و تصوری که از ضخیم شدن موها احساس می‌شود مربوط به قطع ساقه موها از قسمت ضخیم‌تر آن است که به‌نظر قوی‌تر مي‌آید ولی همین تیغ زدن یا از ته تراشیدن موها در برخی شرایط می‌تواند کمک‌کننده باشد، مثلا کسانی که عادت به دستکاری موها دارند یا به‌صورت عادتی موهای‌شان را می‌کشند یا مي‌پیچانند یا مدام سشوار و اتو می‌کشند یا ژل و تافت و ... می‌زنند یا حتی زیاد شانه می‌كنند، با تراشیدن موها لااقل تا مدتی آن را دستکاری نمی‌کنند و موهای‌شان از آسیب فیزیکی در امان می‌ماند و همین امر موجب دوام بیشتر موها می‌شود، از طرف دیگر نیاز به استفاده از مواد شوینده کمتر می‌شود و در عین حال نظافت موها هم آسان‌تر است و در حمام هم چنگ زدن به موها لازم نیست و حوله کشیدن زیاد هم نیاز ندارد. اين كار از یک جهت دیگر هم مفید است و آن ‌اينکه استفاده از داروهای موضعی برای تقویت موها و محلول‌ها و آمپول‌های ضدریزش موی، ساده‌تر و موثرتر می‌شود چراکه داروها باید روی پوست سر و ریشه موها اثر کند و مقداری از دارو روی ساقه موها هدر می‌رود.

سؤال از شماره ۰۹۱۴۰۰۰۷۲۴۸

فرورفتگی سطح پوست و آکنه را چگونه درمان کنم؟!

براي ريشه كن کردن جوش، خوردن راکوتان می تواند موثر باشد؟ برای درمان فرورفتگي سطح پوست و آکنه چه کار باید کرد؟

احمد قنبری،عضو انجمن جراحان ایران، برد تخصصی آکادمی طب زیبایی ایالات متحده :

مصرف راکوتان برای درمان جوش نمی تواند به طور قطعی موثر باشد و ممکن است پوست بازهم جوش بزند. همچنین در مورد فرورفتگی سطح پوست و آکنه باید گفت که به طور کامل در مورد درمان آن در شماره ۱۰۴ صفحه ۱۱۳مجله توضیح داده شده است. اما بیماران محترم باید بدانند که آکنه باید معاینه ، طبقه بندی و در نهایت نوع آن مشخص شود و بعد از طی این مراحل نوع درمان های مختلف مثل ساب سیژن، میکرونیدلینگ و... را تعیین می کنیم.

سؤال از شماره ۹۳۳۰۰۰۰۹۱۴

اگر نخواهم پیر شوم باید چه کار کنم؟

براي شادابي و جوان ماندن پوستم چه کار كنم؟ آیا روش بوتاکس برای جلوگیری از روند پیری موثر است؟

دکتر بیتا پاک‌طینت، پوست و مو:

الو! دکتر! کمک ...

روند پيري نتيجه گذر سن و ناشي از نور آفتاب است بنابراين براي جلوگيري از روند پيري توصيه مي‌شود از آنتي‌اکسيدان‌ها استفاده کنيم چراكه آنتي‌اکسيدان‌ها مي‌توانند از اکسيداسيون سلول‌هاي پوست جلوگيري کنند و روند پيري را به تعويق بيندازند، به همين دليل باید هم از درون و هم از بيرون بدن را تغذیه کرد. استفاده از تغذیه درمانی به صورت خوراکی و استفاده از انواع پمادهای ویتامینی به صورت موضعی و مناسب توصیه می‌شود. همچنين انجام ورزش به طور مرتب نيز بسيار مفيد است. بهترین درمان برای رفع چین وچروک‌های پوست قسمت بالای صورت تزريق بوتاکس است.بوتاكس در اثر تغییر سم باكتری كلستریدیوم بوتولینوم به دست مي‌آيد. باكتری مولد اين سم به طور معمول، باعث مسمومیت غذایی می‌شود اما با تغییر ساختمان این سم، دارویی به نام بوتاكس به دست آمده است كه اثرات دارویی متعددي دارد. بوتاکس عضلات صورت را فلج خواهد کرد و باعث خواهد شد، دیگر حرکت نکنند اما بعد از این تزریق اگر باز هم شیارهای کوچک در پیشانی وجود داشت براي برطرف كردن آنها‌‌ و داشتن پیشانی کاملا صاف بايد از پرکننده‌ها کمک بگیرید.

سؤال از شماره ۹۱۸۰۰۰۶۲۹۶

چرا موهای بدنم مثل مردها شده است؟

موهاي بدنم بد بيرون مي‌آيد و تقريبا مثل موهاي مردان شده است.به طور كلي هورمون بدنم به خصوص عادت ماهانه‌ام به هم ريخته است. چه کار کنم؟

دکتر لیلا مهرنوش، پوست و مو:

هیرسوتیسم یا پر مویی علل مختلفی نظیر علل ژنتیک، علل غددی نظیر مشکلات تیروئیدی، سندرم تخمدان پلی کیستیک و مصرف داروهایی نظیر قرص‌های ضد بارداری خوراکی دارد. حتما باید آزمایشات خونی لازم براي بررسی هورمونی علل پرمویی و سونوگرافی از تخمدان‌ها انجام شود و بر اساس جواب آنها باید نزد متخصص غدد یا زنان مراجعه شود و درمان دارويی لازم شروع شود. حداقل مدت لازم برای مشاهده اثر درمانی داروها ۶ ماه تا یک‌سال است و می‌توان از لیزر موهای زائد در کنار درمان دارويی برای رفع موها سود برد و حتما در صورتی‌که مشکل اضافه وزن دارید با رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش وزن کم کنید چرا که در افراد چاق ، کاهش وزن در ۵۰ در صد موارد باعث بهبود پر مویی می‌شود.

سؤال از شماره ۵۶۷ ....۹۱۳
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      پسری دارم 8ساله که 8 ماهه بدنیا امده و همه مراحل زندگیش (راه رفتن -دویدن صحبت کردن و...دیرتر از همسن و سالانش انجام گرفته و الن هم روان صحبت نمی کند تو مدارس استثنایی درس می خواند ایا راه درمان یا تغییر وضعیتش وجود داره

    • بدون نام

      سلام من ده ساله ازدواج کردم وسه بارباردارشدم وهرباربه علت عدم تشکیل قلب جنین فوت کرده وسقط شده ممکنه راهنمایی کنین مشکلات کجاست وچی میتونه باشه؟

    • رویا

      با سلام, دختری بیست ساله هستم, دستگاه تناسلی ام جوش های بزرگ و سر سفید میزد,نزدیک ده روز هست که یه جوش خیلی بزرگ (که شبیه گوشت اضافی بود) و محکم بود, دو جوش دیگه چهار روز پیش در اومد,بطوری که اونقدر درد و خارش داشت که نمیتونستم دست بین دو جوشم بزنم, امروز به زور با انگشتم با وجود درد زیاد فشار دادم که بلاخره مایع قهوه ای رنگ که شبیه خون و چرک زیاد بود, وقتی فشار میدادم انگار به جوشم سوزن میزدن,با اینکه خیلی این ماده ی قهوه ای رنگ در اومد, بازم اون بزرگی گوشت باقی موند,فقط یکم نرم شد,به اون دوتا جوش جدید که اندازه انها هم کمی بزرگه دست نزدم, در یکی از لب ها که جوش ها در اومده, اونقدر بزرگ شده که روی اون یکی لب رو کامل پوشونده,و موقع ادرار هم سمت ادرار به طرف لب بدون جوش هست, به نظرتون علت چی میتونه باشه, خطرناکه؟

    • مریم

      با سلام من 28مرداد پیش دکتری در مشهد iuiکردم و حامله شدم وسپس به شهر خود بازگشتم سه هفته بعداز iui به علت معده درد به دکتر مراجعه کردم وکتر به من امپول رانتیدیدن و سرم داد که بعداز مصرف دچار خونریزی شدم دوباره به دکتر مراجعه کردم به من امپول پرولوتن و 20 عدد شیاف پروژسترون 200 داد ایا این درمان برای جلوگیری از سقط موثر است

    • بدون نام

      باسلام من هفته ششم بارداری هستم ودو قلو دارم وبا iui حامله شدم بعداز iui بیست تا شیاف پروژسترون 400 مصرف کردم و بعد از آن دکتر به من 50 تا قرص پروژسترون 200 داد ایا مصرف زیاد این قرص ها ضرر ندارد با توجه به اینکه در هفته پنجم خونریزی جزئی ودر هفته ششم لکه بینی داشتم خواهشا راهنمایی کنید

    • علیرضا ارباب

      زمان فاصله استفاده از ترامادول معقول است چه مقدار باشد که باعث اعتیاد نشود ؟ ایا زرر دیگری هم دارد؟ ایا در مدت تاثیر قرص کشیدن سیگار اشکالی دارد؟
      در کل ایا مصرف این دو را تفریحی چنان که به اعتیاد تبدیل نشود را معقول می دانید؟

    • خدیجه

      سلام ۳۵ ساله هستم ۴تا سقط داشتم پرولاکتین بالا دارم حداکثر آزمایش ۵۵۰ برای من ۷۴۰ قرص کابولین مصرف میکنم هنوزم از سینه ام شیر میاد بدونه هم بچه دارم الان چیکار کنم ؟؟؟ ممنون

    • بدون نام

      سلام من وقتی دهانم رو بازوبسته میکنم یا چیزی میجوم همزمان پلک چشم چپم حرکت میکنه یا سایر اوقات یهو پلکم می افته.سن ۳۳ مرد هستم از کودکی این مشکل باهامه دیگه کشش ندارم
      این موضوع زندگی منو نابود کرده لطفا کمکم کنید
      دکتر مغز و اعصاب و گوش و حلق و بینی و متخصص غدد و متخصص چشم هم رفتم فایده نداشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج