جاباما
۹۷۸۶۱۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مسمومیت ۶۶ نفر بر اثر مصرف الکل در یزد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون ۶۶ تن به دلیل مصرف الکل صنعتی در استان مسموم شدند که از این تعداد هشت نفر فوت کردند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون ۶۶ تن به دلیل مصرف الکل صنعتی در استان مسموم شدند که از این تعداد هشت نفر فوت کردند.

دکتر محمد حسین زارع افزود: با توزیع الکل تقلبی توسط برخی افراد سودجو ، چهار تَن نیز بینایی خود را از دست دادند و بقیه بیماران مسموم با الکل متانول که در مراکز درمانی بستری بودند ،بهبود یافته و ترخیص شدند.

وی با اشاره به اینکه ضدعفونی علیه کرونا با خوردن الکل باوری غلط است تصریح کرد: این قبیل نا آگاهی‌ها سبب مسمومیت افراد، نارسایی حاد کلیوی، نابینایی و مرگ می‌شود.

مطالعات نشان می دهد، مصرف الکل ممکن است باعث نابودی سلول‌های آنتی‌بادی (که برای مبارزه با سلول‌های ویروسی ضروری‌اند) شود و در نتیجه اثر مخربی بر سیستم ایمنی فرد دارد.

علاوه بر آن الکل ماده‌ای آب‌زداست، آب درون سلول‌ها را خارج می‌کند و باعث مرگ آنها می‌شود و مصرف آن موجب کمبود مواد غذایی در شخص می‌شود و بدن را از مواد مغذی تقویت‌کننده‌ سیستم ایمنی محروم می‌کند.

همچنین مصرف الکل باعث ضعف ایمنی و افزایش احتمال ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند سینه‌پهلو (ذات‌الریه)، سل و سایر بیماری‌های عفونی می‌شود و در مجموع مصرف الکل برای سیستم ایمنی بدن خطرناک است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج