جاباما
۹۷۹۲۵۴
۲۸ نظر
۵۰۶۸
۲۸ نظر
۵۰۶۸
پ

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

مساله مشترک بیشتر کسانی که اضافه وزن دارند میل شدید که خوراکی‌های پرکالری و اغلب مضر است. شاید رژیم گرفتن و کمتر غذا خوردن کار خیلی سختی نباشد، ولی همیشه چیز‌هایی هستند که وسوسه خوردن‌شان دست از سرمان برنمی‌دارد و نمی‌توانیم از آن‌ها بگذریم. در ادامه به شما می‌گوییم چطور در برای هر کدام از این هوس‌ها مقاومت کنید.

برترین‌ها: مساله مشترک بیشتر کسانی که اضافه وزن دارند میل شدید که خوراکی‌های پرکالری و اغلب مضر است. شاید رژیم گرفتن و کمتر غذا خوردن کار خیلی سختی نباشد، ولی همیشه چیز‌هایی هستند که وسوسه خوردن‌شان دست از سرمان برنمی‌دارد و نمی‌توانیم از آن‌ها بگذریم. در ادامه به شما می‌گوییم چطور در برای هر کدام از این هوس‌ها مقاومت کنید.

۱. پیتزا

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

گاهی واقعا دلتان می‌خواهد پیتزا بخورید، ولی این بدان معنا نیست که مجبورید یک پیتزای کامل با خمیر ضخیم (سرشار از کربوهیدرات)، با پنیر اضافه و چهار مدل گوشت (پر از کالری و چربی‌های اشباع) بخورید. می‌توانید یک پیتزای سبزیجات با خمیر نازک و کم‌پنیر همراه با سالاد سفارش دهید تا بدون کالری اضافه مواد مغذی به بدن‌تان برسانید و در عین حال هوس پیتزا خوردن‌تان هم خاموش شود.

۲. چیپس

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

از آن چیز‌هایی است که نمی‌توانید فقط به خوردن یکی دو تا از آن رضایت دهید! وقتی به خودتان م آیید که کلی چربی و نمک و کربوهیدرات به بدن‌تان وارد کرده‌اید. وقتی دنبال یک میان‌وعده ترد و سرگرم‌کننده هستید بهتر است به‌جای چیپس، آجیل و خشکبار را امتحان کنید. مواد مغذی موجود در آجیل‌ها عملکرد سلول‌ها را بهبود می‌بخشند و چربی مفید آن‌ها هم شما را سیر نگه می‌دارد. فقط حواس‌تان به اندازه خوردن‌تان باشد، چون آجیل‌ها هم چربی دارند. پاپ‌کورن هم گزینه مناسبی است، چون فیبر بالا و کالری کمی دارد البته تا زمانی که سراغ مدل کره‌ای آن نروید. هر کدام از این‌ها -آجیل یا پاپ‌کورن- در مقایسه با چیپس احساس گرسنگی را بهتر رفع می‌کنند.

۳. پاستا

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

اگر هوس پاستا کردید، ولی می‌خواهید کربوهیدرات کمتری مصرف کنید بهتر است سراغ انواع گیاهی آن بروید و با یک سس گوجه کم‌کالری، میزان کربوهیدرات دریافتی را به نصف برسانید. اگر دوست دارید می‌توانید قدری سینه مرغ کم‌چرب یا گوشت بوقلمون هم با آن همراه کنید تا مقوی‌تر شود. این غذا در مقایسه با پاستا‌های غوطه ور در سس آلفردو و خامه، به مراتب کمتر شما را چاق می‌کند.

۴. کورن‌فلکس

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

بسیاری از انواع آن‌ها سرشار از شکر و کربوهیدرات است. سعی کنید جوی دو سر را جایگزین کنید. فیبر موجود در جوی دو سر شما را سیر می‌کند و در عین حال سرعت جذب کالری در جریان خون شما را پایین می‌آورد. همین موضوع انرژی شما را در سطح خوبی نگه می‌دارد. علاوه بر این حتی ممکن است باعث شود در طول روز تمایل به مصرف کالری کمتری داشته باشید.

۵. شکلات

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

یک شکلات یا آبنبات ساده پر از قند و چربی ناسالم و مواد نگهدارنده است. اگر دلتان خوراکی شیرین می‌خواهد سراغ شکلات تلخ بروید. شکلات تلخ فشار خون را پایین می‌آورد، جریان خون در مغز و قلب را بهبود می‌بخشد و جلوی تخریب سلول‌ها را می‌گیرد. شکلات تلخ ۷۰ تا ۸۵ درصد ساده انتخاب کنید. البته باز هم مراقب باشید در خوردن آن زیاده‌روی نکنید و روزانه بیش از ۳۰ گرم نخورید.

۶. سیب‌زمینی سرخ‌شده

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

اگر بتوانید قید روغن را بزنید و سیب زمینی را به جای سرخ کردن تنوری کنید، کلی کالری کم کرده‌اید. یک پرس کوچک سیب‌زمینی سرخ‌شده ۲۳۰ کالری دارد حال آنکه یک سیب‌زمینی تنوری با سایز متوسط حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ کالری دارد. حتی می‌توانید خودتان از سوپرمارکت سیب‌زمینی نیمه‌آماده تهیه کنید و بعد آن را در فر بپزید. از سسی که کنار سیب‌زمینی تان سرو می‌کنید غافل نشوید. حتی سس کچاپ می‌تواند کالری و چربی زیادی به غذای شما اضافه کند.

۷. دونات

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

این بمب‌های شیرین پر کالری بی خاصیت نه تنها چاق‌تان می‌کند بلکه باعث می‌شود زودتر گرسنه شوید. اگر دنبال صبحانه‌ای سالم و مقوی هستید که تمام روز سیر و پر انرژی نگه‌تان دارد بهترین گزینه تخم مرغ و در مرحله بعدی پنیر است. هر دوی آن‌ها غنی از مواد مغذی و پروتئین هستند که نه تنها شما را به خوبی سیر می‌کنند حتی برای مدت طولانی‌تری سطح انرژی‌تان را بالا نگه می‌دارند.

۸. نان سفید

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

فیبری که در نان سفید (نانی که از آرد سفید تهیه شده) وجود دارد کمتر از آن است که بتواند سرعت آزاد شدن و انتشار قند در خون را پایین بیاورد و در نتیجه به شما احساس سیری بدهد؛ بنابراین هنگام خرید نان بهتر است به دنبال نان‌هایی باشید که از آرد کامل (سبوسدار) درست شده‌اند و یا از دیگر غلات کامل در مواد اولیه آن‌ها استفاده شده است.

۹. بستنی

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

وقتی می‌خواهید شروع به خوردن بستنی کنید با خود می‌گویید خوب یکی دو قاشق کافی است، ولی وقتی به خودتان می‌آیید می‌بینید‌ای دل غافل تمام بسته را نوش جان کردید! بستنی حاوی مقادیر بالای چربی و قند و کالری است. اگر دنبال یک خوراکی خنک و کرمی هستید گزینه‌های بهتری هم وجود دارد؛ مثلا یخمک‌های میوه‌ای یا انواع ماست میوه‌ای که خودتان می‌توانید آن را با آجیل و تکه‌های میوه لذیذتر و مقوی‌تر کنید. علاوه بر این می‌توانید میوه‌هایی مثل موز و توت‌فرنگی را در فریزر منجمد کنید و بعد در مخلوط‌کن با وانیل، تکه‌ای شکلات تلخ یا کمی عسل آن‌ها را بزنید و نوعی بستنی سالم و کم‌کالری نوش جان کنید.

۱۰. سس کچاپ

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

این سس بیشترش از گوجه‌فرنگی درست شده؟ بله درست است، ولی شکر هم دارد. کلی شکر. دقیق‌تر بخواهیم بگوییم ۴ گرم در هر قاشق غذاخوری. اگر سس گوجه می‌خواهید بهتر است خودتان درست کنید و با ادویه‌های دلخواه‌تان مزه‌دارش کنید.

۱۱. برنج سفید

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

برنج سفید در بدن فورا به قند تجزیه می‌شود و قند موجود در آن به سرعت در بدن پخش می‌شود. فراموش نکنید که برنج قهوه‌ای بهترین جایگزین است به خصوص اگر سبزیجات به آن اضافه شود و فیبر بیشتری به شما برساند.

۱۲. کوکی‌ها

خوراکی‌هایی که نباید بخورید، اما نمی‌توانید

انقدر دائم در پی خوردن شیرینی و کوکی نباشید که جز کربوهیدرات، قند، چربی اشباع و دیگر مواد نگهدارنده که در خوراکی‌های فرآوری شده موجود است چیز دیگری برای شما به ارمغان نمی‌آورد. اگر دنبال یک میان‌وعده شیرین می‌گردید بهترین گزینه بیسکوییت سبوس‌دار است. مخصوصا اگر قدری کره بادام‌زمینی روی آن بمالید حسابی مقوی و سیرکننده خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سحر

      سلام دوست عزیز
      منم اینطوری بودم اما با تغییر فرمولهای ذهنی الان در صورت سیری میل ندارم به خوردن حتتی این خوشمزه هااا
      اگر دوست داشتید دوره لاغری با ذهن استاد عطارروشن را سرچ کنید

    • بدون نام

      از سس کچاب انتظار نداشتم

    • بی نام

      پس چی بخوریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو بابا داغ دلم را تازه کردی ...خیلی وقت بود نزدیک یکسال است به خاطر بی پولی هیچکدام ازاینها را نخوردم...جز سیب زمینی سرخ شده....نمیگید شاید یکی حامله باشد وشوهرش قدرت خرید نداشته باشه...

      • بدون نام

        حامله جان نیا تو بخش غذا !!!!!

    • بدون نام

      خب بگو بمیریم دیگه

    • بدون نام

      دیگه لب کلام بگو که سبزیجات بخورین

      پاسخ ها

      • احسان

        هیچ کدومو نمیشه ترک کرد مخصوصا بستنی وای

      • احسان

        خخخ دقیقا همبن الان سیب زمینی میخورماینو میخونم

    • بدون نام

      پس ما زهرمار بخوریم؟؟

      پاسخ ها

      • علیرضا

        کوفت بهتره

      • بدون نام

        جلو شکم گندتو بگیری سخته؟

    • بدون نام

      چی بخوریم؟ای ک همش شد نخوریم

    • قاسم موسوی

      پس می فرمایید که فقط علف بخوریم.. گزینه خوبیه

    • بدون نام

      دنیا دو روزه بابا...زندگی اونقدر بی ارزش و مسخره است که نمی ارزه برای چندسال بیشتر سالم موندن یا زنده موندن به خودمون ازین سختیا بدیم

    • محمد

      ٨ و ١١ كه نميشه نخورد

    • Zm

      اینقدر از اینجور مطالب بدم میاد خوبه خودش میگه بستنی هوس کردین اونوقت به جای بستنی بریم ماست بخوریم؟؟؟

    • آسمان

      ببین من داشتم به پایین لیست میرسیدم داد میزدم
      وااااییییییی چرا ؟؟
      این دیگه نه

    • بدون نام

      میگی نباید بخورین اماتبصره گذاشتی!

    • مریم

      تو ایران فقط میشه از خوردن لذت برد حالا این هم بگیری دیگه فقط مونده بگین برین بمیرین دیگه چرا نفس میکشین

    • سارا

      شکلات وبستنی نخوریم بمیریم بهتره دیگه

    • مریمی

      ما نمیخوریم نه بخاطر سلامتیمونا چون اصلا نمیتوووونیم بخوریم :)) وگرنه میکردیم تو دماغمون

    • مریمی

      نون سفید و‌میخوریم فقط

    • بدون نام

      پول نداریم بخوریم،،،،،،

    • .

      با این عکسهایی که شما گذاشتید مگه میشه نخورد

    • آرمین

      دیگه بگو هیچی نخوریم چرا دست دست میکنی

    • طراوت

      خب چه کاریه؟ لیست چیزایی که میتونستیم بخوریمرو میاوردین یه دفعه

    • بدون نام

      من ۱۲ سال دارم و برای همین ضررات هیچ وقت آنها را نخورده ام.
      حتی پیتزا و یا سس که شاید برای بسیاری از شما ها سخت با شد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج