۹۹۶۷۴۴
۱۳ نظر
۵۳۸۰
۱۳ نظر
۵۳۸۰
پ

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

تزیین غذا هم سفره شما را زیباتر می‌کند و هم باعث افزایش اشتهای افراد می‌شود. خرما را می‌توان با مواد مختلفی تزیین کرد. در این مطلب چند ایده و روش برای تزیین این خوراکی خوشمزه و طبیعی را دراختیارتان می‌گذاریم.

وب‌سایت کاغذرنگی - احمد جعفری: تزیین غذا هم سفره شما را زیباتر می‌کند و هم باعث افزایش اشتهای افراد می‌شود. خرما را می‌توان با مواد مختلفی تزیین کرد. در این مطلب چند ایده و روش برای تزیین این خوراکی خوشمزه و طبیعی را دراختیارتان می‌گذاریم. شما می‌توانید متناسب با نوع پذیرایی خود یکی از این روش‌ها را برای تزیین خرما انتخاب کنید تا بهترین پذیرایی را از مهمانانتان داشته باشید.

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

در نظر داشته باشید در همه موارد گفته شده باید هسته خرما را جدا کنید. برای این کار بهتر است خرما را به مدت زیادی در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک باشد. برش خرما و بیرون آورن هسته آن در خرمای سرد بسیار راحت‌تر از خرمای گرم است؛ چراکه خرمای گرم بافت نرم‌تری نسبت به خرمای سرد شده دارد.

۱. خرمای پر شده با پنیر خامه‌ای و تزیین سبزی

برای این شیوه تزیین، به در دسترس‌ترین مواد غذایی نیاز دارید. کافی است کمی پنیر و سبزی تهیه کنید. ابتدا هسته خرما را دربیاورید. بعد وسط آن را با پنیر خامه‌ای پر کنید. در آخر باید روی آن را مقداری سبزی خردشده بریزید. البته این ایده برای زمانی است که مطمئن باشید همه مهمانانتان سبزی دوست دارند. مراقب باشید میزان پنیر از خرما بیشتر نباشد تا باعث پاره شدن خرما نشود.

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

۲. ترکیب خرما و نوتلا یا شکلات

نوتلا یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها میان کودکان محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر فرزندتان میانه خوبی با خرما ندارد، از این ایده استفاده کنید تا فرزندتان به خوردن این خوراکی تمایل پیدا کند. خرما را برش داده و هسته آن را جدا کنید. درون آن را به‌اندازه کافی نوتلا بریزید و داخل فر قرار دهید تا شکلات‌ها کمی با بافت نرم داخل خرما ترکیب شوند. اگر نوتلا ندارید، شکلات تخته‌ای یا شکلات صبحانه هم می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای نوتلا باشند.

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

۳. خرما با کره بادام‌زمینی و شکلات خردشده

یکی از جالب‌ترین ترکیبات برای تزیین خرما استفاده از کره بادام‌زمینی است. مانند همه تزیینات دیگر اول باید هسته خرما را از آن جدا کنید. سپس داخل آن را با کره بادام‌زمینی پر کنید. در همین مرحله می‌توانید کار را تمام کنید، اما برای داشتن ظاهر بهتر شاید بد نباشد روی خرما را با پودر نارگیل و شکلات خردشده تزیین کنید. این ترکیب خوش‌طعم بسیار هم انرژی‌زا خواهد بود.

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

۴. تزیین خرما با مغز گردو و بادام

اغلب تزیینات خرما با مغز‌های مختلف جذابیت و طعم بهتری دارد؛ بنابراین یکی از بهترین ایده‌ها همان تزیین با مغزهاست. شما می‌توانید هسته خرما را از آن جدا کنید و نیم یا ۱/۴ گردو را داخل آن قرار دهید. سپس روی این ترکیب با بادام خرد شده تزیین کنید. البته مرحله آخر کاملا اختیاری است و اصل تزیین استفاده از گردو داخل خرماست.

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

۵. خرمای پرشده از پنیر، گردو و سبزی

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تزیین خرما استفاده از پنیر، گردو و سبزی است که بین ما ایرانی‌ها یک ترکیب ایده‌آل محسوب می‌شود. برای این کار کافی است خرما را برش داده و هسته آن را خارج کنید. سپس کمی پنیر، نیم یا ۱/۴ گردو را درون آن قرار دهید و در آخر برای زیبایی بیشتر این تزیین از یک برگ نعناع کوچک استفاده کنید. این ترکیب یکی از بهترین‌ها برای زیبا کردن ظاهر خرماست.

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

۶. خرمای پرشده از کره بادام‌زمینی با روکش شکلات

این ترکیب هم یک خرمای شیرین‌تر به شما خواهد داد؛ بنابراین درصورتی‌که چندان طرفدار خوراکی‌های شیرین نیستید، از آن خوشتان نخواهد آمد. در این ایده باید هسته خرما را درآورده و داخل آن را با کمی کره بادام‌زمینی پر کنید. میزان بادام‌زمینی موجود در خرما نباید خیلی زیاد باشد. حالا خرما را تا حد امکان ببندید و حالت اول دربیاورید. خرما‌ها را در آخر باید داخل شکلات بغلتانید تا کاملا شکلاتی شوند. همچنین می‌توانید روی آن را با دانه‌های کنجد تزیین کنید.

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

۷. خرما و ترکیب اناری

اگر دنبال ایده‌ای جدید برای زیبا کردن ظاهر خرما هستید، انار و کرده بادام‌زمینی می‌توانند راهکار جالبی باشند. این ترکیب یک طعم ترش و شیرین ملایم ایجاد خواهد کرد. کافیست هسته خرما را درآورید و داخل آن را با کره بادام‌زمینی پر کنید. حالا روی آن را با چند دانه انار تزیین کنید. این تزیین کنار مزه جدید، ظاهر بسیار خوش‌رنگ و آبی هم دارد که می‌تواند میز پذیرایی شما را جذاب‌تر کند.

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

۸. تزیین خرما با پنیر و انار

در ادامه ایده استفاده از انار برای زیبایی بیشتر خرما، ترکیب ساده‌تری هم وجود دارد که از نظر میزان کالری هم بهتر است و چندان چاق‌کننده نیست. برای این کار پس از جدا کردن هسته خرما، باید داخل آن را با پنیر پر کنید. پیشنهاد می‌کنیم از پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه استفاده کنید، چراکه بافت نرم‌تری دارد و بهتر داخل خرما جا می‌شود. اگر از پنیر دیگه‌ای استفاده می‌کنید، کمی با ته قاشق آن را له کنید تا نرم شود. بعد از پر کردن خرما، روی آن را چند دانه خوش‌رنگ انار قرار دهید.

ایده‌هایی ساده و زیبا برای تزیین خرما

اگر شما هم ایده‌های دیگری برای تزیین خرما دارید، آن را با ما و کاربران به‌اشتراک بگذارید؛ چراکه این خوراکی خوش‌طعم یکی از بهترین خوراکی‌هاست که سفره ما ایرانیان را رنگ و روح می‌دهد، پس چه بهتر که با ظاهری زیبا سرو شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه کاریه آخه

    • بدون نام

      واله همشون زشت بودن

    • بدون نام

      جالب و جذاب ❄❄❄❄❄و ساده❄❄❄

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی

    • فاطمه ث

      من مورد شکلاتی رو امتحان کردم
      وسطش رو گردو گذاشتم و با شکلات تخته ای آب شده روکش کردم.خیلی مهمون پسنده

    • بدون نام

      حالم بد شد واقعا

    • بدون نام

      بیکارین بخدا

    • بدون نام

      بسیار زشت و کثیف و بیهوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر بی کلاسین واقعا

    • بدون نام

      روکش شکلات رو خوشم اومد حتما امتحان می کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آرع اون یکی خوب بود

    • بدون نام

      عالی بود♡♡♡♡♡♡♥♥♥♥♥

    • بدون نام

      به نظر من همشون زشت بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج