۱۲۷۱۲۲۴
۵۳۱۳
۵۳۱۳
پ

مصطفی الکاظمی از بیم محاکمه به امارات گریخت

یک عضو مجلس عراق ادعا کرد، مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق از بیم محاکمه شدن از طریق کردستان عراق به دوبی گریخته است.

تسنیم:  یک عضو مجلس عراق ادعا کرد، مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق از بیم محاکمه شدن از طریق کردستان عراق به دوبی گریخته است.

مصطفی الکاظمی از بیم محاکمه به امارات گریخت

علی الزبیدی عضو ائتلاف الفتح در گفتگویی با پایگاه اطلاع رسانی عراقی المعلومه اعلام کرد: دولت فعلی عراق برنامه‌های خود را برای مبارزه با فساد و فاسدین ادامه می‌دهد و در این رابطه هیچ خط قرمزی ندارد و در این راستا مصطفی الکاظمی از بیم محاکمه شدن به جرم سرپوش نهادن بر فساد و مشارکت در ترور فرماندهان پیروزی (سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) مخفیانه از طریق کردستان عراق به دوبی منتقل شده است.

الزبیدی در این گفتگو تاکید کرد: هیچ خط قرمزی برای السودانی جهت مبارزه و مجازات فاسدین وجود نداشته و همه از جمله الکاظمی مجازات خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد پرونده‌های زیادی اکنون به قوه قضائیه ارجاع شده‌اند.

او در رابطه با نحوه فرار نخست وزیر سابق عراق هم تاکید کرد: الکاظمی را برای آن که مورد محاکمه و مجازات قرار نگیرد به کردستان عراق منتقل و از آنجا به دوبی برده‌اند.

این عضو ائتلاف الفتح تاکید کرد: الکاظمی متهم به فساد، اعمال نظر در دستگاه‌های امنیتی و ترور فرماندهان پیروزی است و همین مسایل باعث شده است تا او مخفیانه به اقلیم کردستان عراق رفته و از آنجا به امارات بگریزد، اگر او مجرم هم نباشد باز هم  بر بسیاری از فسادهای موجود سرپوش می‌گذاشت.

محمد البلداوی دیگر عضو ائتلاف الفتح هم در گفتگو با رسانه‌های عراقی خواستار بازنگری کلی در ساختار و فرماندهی‌های امنیتی شد که در دوره دولت کاظمی شکل گرفته‌اند.

او بااشاره به انتقال بیش از 300 نفر از اعضای سرویس استخبارات عراق به نقاط مرزی تاکید کرد، باید این مسئله مجددا مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا هیچ دلیلی برای انجام این امر از سوی دولت الکاظمی اعلام نشده بود.

گفتنی است هیچ منبع رسمی عراقی مسئله فرار الکاظمی را تایید یا تکذیب نکرده اما اخبار رسانه‌های عراقی حکایت از آن دارند که کار محاکمه دستیاران الکاظمی در دادگاه های عراق آغاز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج