۱۲۷۲۰۴۶
۹۹۸۶
۹۹۸۶
پ

اظهارات وکیل قره‌حسنلو به حکم اعدام وی

بیات،تعیین تکلیف نهایی را به مراجعه فردا (پنج شنبه) خود به دیوان عالی کشور موکول کرد و گفت: «تا زمانی که دیوان عالی کشور رسما اعلام نکند که حکم اعدام حمید قره حسنلو نقض شده است، نمی‌توان نظری در این زمینه اعلام کرد به همین دلیل همچنان باید صبر کرد تا موضوع به ما ابلاغ شود.»

شرق: بیات،تعیین تکلیف نهایی را به مراجعه فردا (پنج شنبه) خود به دیوان عالی کشور موکول کرد و گفت: «تا زمانی که دیوان عالی کشور رسما اعلام نکند که حکم اعدام حمید قره حسنلو نقض شده است، نمی‌توان نظری در این زمینه اعلام کرد به همین دلیل همچنان باید صبر کرد تا موضوع به ما ابلاغ شود.»

وکیل پرونده حمید قره‌حسنلو، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر ایران که حکم‌اش در دادگاه بدوی محاربه اعلام و به اعدام محکوم شد، تاکید کرد که دیوان عالی کشور و قوه قضائیه هنوز به صورت رسمی خبر نقض حکم اعدام این بازداشتی اعتراضات را اعلام نکرده‌اند.

حمید قره‌حسنلو، پزشک رادیولوژی یا تصویربرداری پزشکی متولد ۱۳۴۸ است. او در جریان اعتراضات شکل گرفته در کرج به همراه همسرش بازداشت شد. در جریان این اعتراض در کرج، برخوردهایی میان معترضان و ماموران شکل گرفت که یکی از نتایج این برخوردها، جان باختن یک مامور نیروی انتظامی بود. با تشکیل پرونده «قتل روح الله عجمیان»، چندین نفر متهم و به اعدام و حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند. سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: «بر اساس احکام صادره، برای پنج نفر از متهمان اقدامات مؤثر و اصلی از قبیل جرح با چاقو و ضرب و جرح با سنگ و مشت و لگد و کشیدن بدن برهنه روی آسفالت خیابان حکم اعدام صادر شده و ۱۱ متهم دیگر از جمله آن سه جوان کمتر از ۱۸ سال، به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند.» یکی از افرادی که به اعدام محکوم شد، حمید قره حسنلو است. صدور این حکم با بازتاب‌های انتقادی گسترده در داخل و خارج از ایران مواجه شد.

امروز (چهارشنبه) اخباری منتشر شد مبنی بر نقض حکم اعدام حمید قره حسنلو در دیوان عالی کشور. این اخبار ابتدا از سوی ۲ پزشک از جمله فرهاد تیمورزاده، پزشک و مدیر انتشارات تیمورزاده منتشر شد. دقایقی بعد هم فاطمه قره حسنلو، خواهر حمید قره حسنلو به «اعتماد آنلاین» گفت که «خانواده دکتر صبح امروز از لغو حکم اعدام حمید مطلع شدند. خوشبختانه پس از بررسی اسناد و مدارک مشخص شد که حکم‌محاربه برادرم درست نبوده است و این حکم لغو شد.»

این اظهارات در شرایطی صورت گرفته که محسن بیات، وکیل تعیینی پرونده حمید قره حسنلو در گفت‌وگو با «شبکه شرق»، حاضر به تایید لغو حکم اعدام این پزشک نشد و اظهار کرد: «مسئولیت اعلام نقض حکم اعدام حمید قره‌حسنلو در حال حاضر برعهده دیوان عالی کشور است اما تا این لحظه دیوان عالی کشور هیچ نظری درباره لغو حکم اعدام حمید قره حسنلو نداده است و رسما چیزی به ما ابلاغ نشده است.»

او تعیین تکلیف نهایی را به مراجعه فردا (پنج شنبه) خود به دیوان عالی کشور موکول کرد و گفت: «تا زمانی که دیوان عالی کشور رسما اعلام نکند که حکم اعدام حمید قره حسنلو نقض شده است، نمی‌توان نظری در این زمینه اعلام کرد به همین دلیل همچنان باید صبر کرد تا موضوع به ما ابلاغ شود.»

بیات، همسر فاطمه قره حسنلو، خواهر حمید قره حسنلو است. او در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به سوالی درباره تایید نقض حکم اعدام حمید قره حسنلو از سوی خواهر این بازداشتی نیز بیان کرد: «من نمی‌دانم چطور چنین چیزی گفته‌اند اما ممکن است او هم همانند دیگران از مراجع غیررسمی مطلع شده باشد ولی تا زمانی که رسما اعلام نشود، من نمی‌توانم بگویم حکم اعدام نقض شده است.»

احمد مولایی، وکیل تسخیری پرونده حمید قره‌حسنلو نیز حاضر به تایید نقض حکم اعدام این پزشک بازداشتی نشد و به خبرنگار «شبکه شرق» گفت که هنوز چیزی تحت عنوان نقض حکم اعدام حمید قره‌حسنلو به او ابلاغ نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج