بیلبوردهای عجیب صداوسیما در سطح شهر جلبتوجه کرد
مدیران تلویزیون این روزها برای اطلاعرسانی درباره سریالهای روی آنتن، در سطح شهر بیلبورد میزنند و شبکه و زمان پخش آنها را اعلام میکنند.
فیلم نیوز: مدیران تلویزیون این روزها برای اطلاعرسانی درباره سریالهای روی آنتن، در سطح شهر بیلبورد میزنند و شبکه و زمان پخش آنها را اعلام میکنند. این درحالی است که تلویزیون خودش محل تبلیغات برای کالاهای تجاری و فیلمهای سینمایی است و تعداد مخاطبانش حتی در بدترین حالت ممکن قابل مقایسه با سینما و شبکه نمایش خانگی نیست. بیلبوردهای سریالهای تلویزیونی واقعا چه کارکردی دارند؟ این همه هزینه برای چیست؟
درحال حاضر بیلبوردهای سریالهای «عملیات مهندسی» به کارگردانی سروش محمدزاده،«مهمان کشی» ساخته احمد کاوری و «بادار» به کارگردانی سیروس حسنپور در سطح شهر دیده میشود.
اولین سوالی که بعد از دیدن این بیلبوردها به ذهن میرسد این است که مگر این سریالها متعلق به تلویزیون یا همان رسانه ملی نیستند؟ پس طبیعتا تیزرهای آن از شبکههای مختلف پخش میشود و مخاطبان تلویزیون هم نسبت به آن مطلع میشوند. اگر سریال به نظرشان جذاب باشد آن را دنبال میکنند و در غیر این صورت قید آن را میزنند. حالا در این شرایط بیلبورد چه کمکی میتواند بکند؟
تبلغات شهری سریالهای تلویزیونی اتفاقی که مشخص نیست با چه هدفی انجام میشود.
تلویزیون مخاطبان خاص خودش را دارد و افرادی هم که مخاطبان دائمی تلویزیون نیستند و سریالهای این رسانه را دنبال نمیکنند، با دیدن تصویر یک بازیگر روی بیلبورد به تماشای آن ترغیب نمیشوند. یک تصویر ساده چطور میتواند مخاطبی را به تماشای اثری که هیچ پیشفرضی ندارد ترغیب کند؟
پیشتر مخاطبان همزمان با تماشای تصاویر فیلمهای سینمایی روی بیلبوردها، تیزرهای آنها را هم در تلویزیون میدیدند. این همزمانی باعث میشد تصمیمشان را برای تماشای یک فیلم بگیرند. حالا هم که تیزرهای تلویزیونی فیلمهای سینمایی کاهش پیدا کرده، این تیزرها در شبکههای اجتماعی منتشر میشوند و ذهن مخاطبان برای تماشای آنها آماده است.
تلویزیون به عنوان رسانه ملی، بزرگترین بنگاه برای تبلیغات است. بیشترین میزان مخاطب را دارد و حتی در بدترین حالت هم تعداد مخاطبان سینما و شبکه نمایش خانگی به پای آن نمیرسد. در این شرایط چطور ممکن است برای ترغیب مخاطبان به تماشای یک سریال، دست به دامان تبلیغات شهری شود؟ به نظر میرسد قصد مدیران صرفا خودنمایی و نمایش قدرت است. در این صورت هزینههای این امر را چه کسی میپردازد؟
نظر کاربران
خودشون هم میدونند مردم صداسیمای میلی نمیبینند
چون کسی دیگه تلویزیون نمی بینه دلیلش همینه بیلبورد زدن
هر کاری کنند دیگه کسی حوصله مزخرفات سانسوری نداره
اون یکی تکراریه به چه روزی افتاده میلی
هر سريالي که پخش میشود، حالا چه شبکهء نمایش خانگی و چه صدا سیما
اگه واقعآ ارزش دیدن داشته باشند ، هیچ احتیاجی به تبلیغ ندارند
العان شبکهء آی فیلم ، هر شب ساعت ۸ شب داره سریالِ روزی روزگاری رو پخش میکنه و بنده هر شب برای چندمین بار با لذت این سریال رو دارم میبینم و اگر باز هم تکرار بشه ، باز هم تماشا میکنم
و همین طور سریال وضعیتِ سفید
پس هیچ ربطی به صدا و سیمای ملی و یا شبکه خانگی نداره که از کجا پخش میشه ، مهم اینه که اون اثر ارزش دیدن رو داشته باشه
دست وپا زدن برای جذب مخاطب. واقعا صدا وسیمای انحصاری، تحقیر شده و مخاطبی نداره .
پاسخ ها
درش را گل بگیرند بهتره.
عمرا تلویزیون رو با مجری های حال به هم زن پررو با اون تیپ و قیافه و برنامه های متحجر و داغون و عربی ببینم
دیگه دیر شده اب در هاون کوبیدن است
پس اون 29هزار میلیارد تومان بودجه چطوری باید خرج بشه،
این نشانگراین هست که ملت دیگه به صداوسیماایران اعتمادندارد ودرنتیجه بایدهرچه سریعتربوجه اش کم وکمترشود
سریال های نامزد دریافت گولدن گلوپ و اسکار 😁😁😁😁😁
برادر من موقعی که پول انچنانی بهشون میدن دیگه بقدری، سیرن که نمیدونن چطوری خرجش کنن همه مردم میدونن صداوسیما انحصار، عده خاصی هست ومردم دیگه رغبت به، دیدن برنامه های تکراری وکارشناس های انحصاری وخودشونی که کارشون شده کوبیدن یه حذب مقابلشون هست ندارن واقعا باید درشوببندن وبودجشو خرج، مناطق محروم کنن
اینقدر مردم از تلویزیون ایران دوری کردند مجبور شدند برای سریال های شان تبلیغات کنند صدا وسیما این چندساله باعث شده اکثریت ملت ماهواره نگاه کنند بقیه هم فقط ورزش و فوتبال شو نگاه میکنند