۳۲۹۰۷۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ملوان زبل را به آشپزخانه بیاورید!

ملوان زبل را که یادتان می آید؟ کمی اسفناج چنان قدرتی به او می داد که کسی جلودار او نبود. این ها را گفتیم چون احساس کردیم شاید این سبزی مقوی را کمی فراموش کرده باشید. برای همین طرز تهیه دو نوع غذای خیلی خوشمزه را که با اسفناج درست می شوند را به شما آموزش داده ایم.

مجله آشپزی مثبت - مریم درودیان: ملوان زبل را که یادتان می آید؟ کمی اسفناج چنان قدرتی به او می داد که کسی جلودار او نبود. این ها را گفتیم چون احساس کردیم شاید این سبزی مقوی را کمی فراموش کرده باشید. برای همین طرز تهیه دو نوع غذای خیلی خوشمزه را که با اسفناج درست می شوند را به شما آموزش داده ایم.

خورش ساک

مواد لازم برای ۳ نفر:

  • ۳۰۰ گرم گوشت
  • چرخ شده
  • ۱ عدد پیاز متوسط
  • ۷۵۰ گرم اسفناج
  • ۱۰۰ گرم جعفری
  • ۲ حبه سیر رنده شده
  • ۱ پیمانه آب‌پرتقال تازه
  • ۲ ق س آب‌لیموی تازه
  • به میزان لازم فلفل و نمک
  • ۱ ق چ زردچوبه
  • ۶ ق س روغن
  • ۱ ق س آرد برنج
  • ۱/۴ پیمانه آب سرد
  • ۲ ق س زعفران محلول در آب

ملوان زبل را به آشپزخانه بیاورید!

طرز تهیه:

1. در کاسه‌ای گوشت چرخ شده را با پیاز رنده شده و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید و خوب ورز دهید، سپس آن را به شکل کوفته‌های ریز درآورید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. حال کوفته‌قلقلی‌ها را داخل روغن سرخ کنید.

2. اسفناج و جعفری را بشویید، در سبدی بریزید تا آب آنها کاملا گرفته شود، سپس ریز خردشان کنید. دریک قابلمه مناسب 4 قاشق سوپخوری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا سبزی‌های خرد شده را داخل آن بریزید و تفت دهید تا رنگ سبزی‌ها تغییر کند، سپس سیرهای رنده شده را هم اضافه کرده و همراه با سبزی تفت دهید.

3. در این زمان زردچوبه را همراه با مقداری نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید. مقداری آب هم اضافه کنید تا جایی که روی مواد را بپوشاند. حرارت را زیادکنید تا جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده ، صبر کنید تا سبزی‌ها بپزند.

4. حال باید آب‌پرتقال، آب‌لیمو و کوفته‌ها را اضافه کنید. حدود 45 دقیقه صبر کنید تا خورش به روغن بیفتد. آرد برنج را در مقداری آب سرد حل کنید. بعدازآنکه خورش به روغن افتاد آن را داخل خورش بریزید و به‌آرامی هم بزنید. حدود 5 دقیقه صبر کنید تا خورش آماده شود. در این زمان زعفران را هم بریزید. وقتی خورش آماده شد، همراه با برنج آن را سرو کنید.


پاستای مرغ و اسفناج

مواد لازم برای ۴ نفر:

۴۰۰ گرم پاستای فرمی
1 دسته اسفناج خرد شده
۲ عدد سینه مرغ خرد شده
1 پیمانه ریحان خرد شده
۱ ق چ سیر رنده شده
1/2 پیمانه روغن‌زیتون
به میزان لازم نمک و فلفل
به میزان لازم روغن

ملوان زبل را به آشپزخانه بیاورید!

طرز تهیه:

۱. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید، سپس پاستا را همراه با کمی نمک و روغن داخل آن بریزید. وقتی پاستا نرم شد، آن را آبکشی کرده ، کنار بگذارید.

۲. در این میان تکه‌های مرغ را آغشته به نمک و فلفل کنید، سپس آنها را در یک تابه با مقداری روغن تفت دهید. در یک تابه دیگر مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. حالا اسفناج ریز خرد شده را داخل آن کمی تفت دهید. بعدازآنکه تکه‌های مرغ کاملا پخت، آنها را به اسفناج اضافه کرده ، هم بزنید، سپس زیر حرارت را خاموش کنید.

۳. در کاسه‌ای، ریحان خرد شده را با سیر رنده شده، روغن‌زیتون و کمی نمک و فلفل خوب مخلوط کنید تا سس یکدستی حاصل شود، سپس آن را کنار بگذارید.

۴. پاستای پخته را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید. مخلوط مرغ و اسفناج را هم روی آن بریزید. در انتها سسی راکه آماده کرده‌اید روی مواد بریزید و به‌آرامی هم بزنید تا سس به خورد مواد برود. حال این غذا را می توانیدهم گرم و هم سرد سرو کنید.

* کارشناس و مدرس غذاهای سنتی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینو

      ممنون برای دستور دو مدل غذای مقوی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج