۱۰۵۶۵۹۸
۱۷ نظر
۵۰۰۹
۱۷ نظر
۵۰۰۹
پ

وزیر راه: انتظار کاهش قیمت‌ها به‌حق است

وزیر راه و شهرسازی گفت: با ریزش قیمت دلار و تثبیت آن، انتظار جامعه برای از بین رفتن حباب‌های چند لایه قیمتی که با جهش نرخ دلار ایجاد شده بود، به‌حق است.

خبرگزاری مهر: وزیر راه و شهرسازی گفت: با ریزش قیمت دلار و تثبیت آن، انتظار جامعه برای از بین رفتن حباب‌های چند لایه قیمتی که با جهش نرخ دلار ایجاد شده بود، به‌حق است.

به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی درباره انتظار مردم نسبت به کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن با توجه به ریزش نرخ دلار، افزود: نکته حائز اهمیت این است که همواره تحولات نرخ ارز و طلا و به ویژه ارز بر روی کالا و خدمات اثرگذار بوده و با یکدیگر هم‌پیمایی مستمر داشتند. طبیعی است که امروز که جریان نرخ ارز معکوس شده و شاهد افت نرخ دلار هستیم، باید قیمت‌ها کاهش یابد چراکه قیمت مسکن و انواع کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت ارز، بالا رفته بود و رشد قیمت‌ها در بازار مسکن ارتباطی با عرضه و تقاضا نداشت و ندارد.

وی تاکید کرد: با ریزش قیمت دلار و تثبیت آن، انتظار جامعه برای از بین رفتن حباب‌های چند لایه قیمتی که با جهش نرخ دلار ایجاد شده بود، به‌حق است و باید شاهد ورود به کانال‌های واقعی قیمت‌ها در تمام بخش‌ها و کالاها و خدمات باشیم.

وزیر راه: انتظار کاهش قیمت‌ها به‌حق است

وزیر راه و شهرسازی گفت: متأسفانه دیده‌ایم که در این شرایط به لحاظ سنتی، در قیمت‌ها چسبندگی ایجاد می‌شود و با وجود اینکه ارز از قیمت بالا رها شده، اما قیمت انواع کالا و خدمات رها نمی‌شود، از بین رفتن این چسبندگی قیمت بستگی به مردم دارد که تا چه حد در این زمینه مصمم باشند و از خود اراده نشان دهند که در کنار دولت و سیستم نظارتی با این حباب‌های باقی مانده، مقابله کنند تا به شرایط عادی و طبیعی قیمت‌ها در انواع بازارها برسیم.

اسلامی درباره تحلیل‌هایی که گفته می‌شود، بازار مسکن از این تحولات و کاهش نرخ ارز دیرتر اثر می‌پذیرد و نمی‌توان بلافاصله با کاهش قیمت ارز منتظر کاهش قیمت‌ها در بازار مسکن بود، گفت: در صورتی این تحلیل‌ها می‌شود که دیدیم قیمت مسکن یک شبه بدون دلیل منطقی بالا می‌رفت و فقط به بهانه رشد نرخ دلار، قیمت‌ها را بالا می‌بردند بنابراین این تحلیل‌ها را نوعی سوءاستفاده می‌دانم.

وی ادامه داد: افرادی که در زمینه سوداگری و دلالی فعالیت دارند و خود عامل بخشی از این قیمت‌های کاذب و حباب آلود محسوب می‌شوند این تحلیل‌ها را ارائه می‌دهند.

اسلامی تاکید کرد: همانطور که یک شبه قیمت‌ها را با افزایش نرخ دلار بالا بردند الان هم باید بپذیرند که چسبندگی قیمت‌ها به هیچ وجه توجیه ندارد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره تعیین قیمت بلیت هواپیما با توجه به ریزش نرخ دلار گفت: در همان زمان که نرخ دلار رو به رشد بود با افزایش نرخ بلیت هواپیما مخالفت کردیم و اجازه افزایش قیمت را ندادیم و درخواست افزایش قیمت بلیت هواپیما را به انجام کار کارشناسی محول کردیم.

اسلامی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به موضوع رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پذیرش مسافر با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما و به ممنوعیت اقداماتی از سوی شرکت‌های هواپیمایی تاکید داشت که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مخاطره می‌انداخت.

وی گفت: با وجود اینکه قیمت قبلی بلیت هواپیما با ارز نیمایی با مبنای قیمتی یازده هزار تومان تعریف و تعیین شده بود از مدیران عامل شرکت‌ها و سازمان هواپیمایی کشوری خواستیم که متأثر از این جهش قیمت ارز تصمیم هیجانی اتخاذ نکنند و با صبر و حوصله و کارشناسی دقیق آن را بررسی و تصمیم گیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید هم به مردم بدبخت ایران بخندی جناب وزیر..

    • بدون نام

      باید هم به ملت ایران نیش خند بزنی وزیر جان..

    • بدون نام

      بسم الله
      از کارخونه های دولتی خودتون شروع کنید

    • بدون نام

      یکسری نفوذی ها هستند که نخواهند گذاشت اب خوش از گلوی مردم پائین برود و با قدرت تمام میخواهند قیمتهای خانه های احتکاریشان مدام بالا برود چه دلار بالا برود و چه دلار پائین یرود، چه ترامپ باشد و چه بایدن، بالاخره کسی هست که افزایش نجومی مسکن را به گردن او بیاندازند، فقط به دنبال سود خودشان هستند و نابودی مملکت با کاهش شدید رشد جمعیت اصلا برایشان مهم نیست و ..........

    • بدون نام

      اره به خودتون افتخار کنید که یه مشت ملت بی زبون رو‌سر کار گذاشتید

    • کوئیک R

      مشکل ما اینه وزیر راه و‌جاده می‌یاد بحث اقتصادی میکنه و‌وزیر اقتصاد از جاده و‌راه حرف‌میزنه . تا هرکس کار‌خودش را درست انجام ندهد اوضاع همسن است بی‌نظم و بی ترتیب

    • بدون نام

      دلقک جدید مردم رو مسخره کرد

    • بدون نام

      باید از این آقا پرسید که شما بعنوان وزیر چه حرکتی در جهت کاهش قیمت انجام دادی؟ وگرنه انتخابات آمریکا که انجام میشه و تاثیر خودش رو هم میذاره. ضمن اینکه اگه ترامپ دوباره انتخاب میشد باید میزدین تو سر خودتون. واقعا آدمهایی ناتوان تر از شماها در اداره مملکت تا بحال ندیدیم

    • بدون نام

      مگه دلار پایین اومده

    • بدون نام

      مطمئنی؟؟

    • بدون نام

      نه پس ناحق است، شما جزو مردم نیستین انگار

    • بدون نام

      فعلا که چیزی تغییر نکرده فقط حرف درمانی و وراجی

    • بدون نام

      وقتی مدیریت درستی درکشوروجودنداشته باشه وکسی هم جوابگونباشه اوضاع اینجوری میشه شما اون موقع که هرساعت قیمتهاافزایش پیدامیکردکجا بودین وچرا صحبتی نمیکردین .

    • سید

      دست اورد عمو جو برای ایران

    • بدون نام

      این چی میگه این وسط.

    • بدون نام

      باش تا صبح دولتت بدمد اين چند روزه بظاهر خنداني جوجه را اخر پاییز می شمارند

    • بدون نام

      وزرا و دیگر مسیولان فقط بلدن به ریش ملت بخندن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج