۱۰۵۶۶۱۲
۹ نظر
۵۰۱۱
۹ نظر
۵۰۱۱
پ

این چهار عامل امروز قیمت دلار را بالا بردند

قیمت دلار امروز در صرافی های بانکی و بازار ازاد با افزایشی نزدیک به دو هزار تومان روبرو شد و همین امر زمینه را برای بالا بردن قابل توجه نرخ ا در بازار آزاد مهیا کرد.

خبرآنلاین: از اولین ساعات روز با اعلام نرخ ۲۴ هزار و ۵۰۰ توان برای هر دلار در صرافی‌های بانکی، دلالان فرصت را از پس دو هفته ریزش برای قدرت نمایی مناسب دیدند و قیمت‌ها را حتی توانستند تا مرز ۲۸ هزار تومان بالا ببرند. آنچه اهمیت داشت این بود که بسیاری از صرافان شناسنامه دار در بازار می‌گویند قیمت‌ها در بازار واقعی نیست و خالی‌فروشان با به جان خریدن ریسک بالای فعالیت وارد میدان شده‌اند تا از ریزش قیمت ها پیشگیری کنند.

نرخ دلار در روزهای گذشته سقوطی قابل توجه را تجربه کرد و هر دلار امریکا حتی در مرز ۲۰ هزار تومان خریدار نداشت اما امروز با ترفند خرید و فروش صوری میان دلالان، بازار کمی عقب کشید و هر چند مردم عادی و سرمایه‌گذاران دست به خرید و فروش نمی زدند اما با این حال با دریافت سیگنال افزایش نرخ دلار به امید بالا رفتن قیمت ها روند عرضه ارز خانگی به بازار را نیز متوقف کردند.

این چهار عامل امروز قیمت دلار را بالا بردند

بازار ارز ایران در سال جاری التهابات شدیدی را شاهد بوده است. بانک مرکزی امروز به افزایش نرخ ارز در بازار واکنش نشان داد و در اطلاعیه ای تاکید کرد:با وجود روند نزولی اخیر در بازار که البته مانند هر روندی در مقطعی از زمان با اصلاح روبرو می‌شود، برخی به غلط این گونه القا می‌کنند که سطوح مشخصی از نرخ بازار، کف قیمتی بانک مرکزی است.

بانک مرکزی تاکید کرده است: نرخ‌های ارز در بازار، مطابق بنیادهای اقتصاد نیست و ریزش حدود ۲۵ درصدی قیمت ارز طی یک هفته در بازار، دلیلی برای اثبات تاثیرگذاری کاهش ریسک‌های غیراقتصادی بر روی کاهش قیمت بازار به سمت نرخ تعادلی پایین‌تر است. «برخی در صدد جبران زیان ناشی از فروکش کردن چشمگیر انتظارات منفی در بازار ارز کشور و متعاقبا سایر بازارها هستند. اما می‌توان تأکید کرد که روند نزولی شکل گرفته و ثبات در بازارهای دارایی با وجود مقاومت‌ها، تداوم خواهد داشت. »

بانک مرکزی در اطلاعیه اعلام کرد که نهادهای مسئول باید گروه‌هایی را که سعی دارند با ایجاد شایعات و القائات، نگذارند کام مردم از ایجاد فضای باثبات در اقتصاد کشور شیرین شود را شناسایی کنند.

با این حال برخی معتقدند این توقف ریزش و بازگشت قیمت‌ها ناشی از سرد شدن هیجان اخبار سیاسی است. محمدولی رییس اتحادیه طلا و جواهر با غیر منطقی خواندن نوسانات اخیر بازار سکه و ارز گفت: قیمت ها در بازار به دلیل رفع هیجان در حال برگشت است و باید توجه داشت قیمت سکه نیز تحت تاثیر ارز قرار دارد.

به هر روی برخی نیز حضور ایران در لیست سیاه اف ای تی اف و همچنین عدم رفع تحریم ها در کنار اعلام اعمال تحریم‌های جدید از سوی امریکا در دوره باقیمانده دولت ترامپ را در بروز این اتفاق موثر می‌دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو این مملکت یک اراده قوی وجود نداره به دلال بازی پایان بده هر صنفی رو که نگاه میکنی دچار دلال بازیه اخه مردم چه گناهی کردن که ۴۰ ساله اسیر این جماعتن

    • بدون نام

      آقای همتی شعار بسه .بسکه شعار دادی خسته شدیم.نمی توانی جلوی افزایش دلار را بگیری تورا بخدا استعفا بده برو.مگر شما اقتصاد دانی؟

    • شهاب

      ببین دیگه چه مملکتیه
      دلال واسش نرخ ارز تعیین میکنه
      دولت و وزیر و بانک مرکزیش مردن

    • بدون نام

      اگه تندروهاچندروزی لال بشن وطبل جنگ نکوبن همه چیزمیادپایین

    • بدون نام

      صرافیها خودشون بزرگترین دلال هستن . چراروزبعدش قیمتوبجای پایین آوردن بالا اعلام میکنن

    • بدون نام

      همه این حرفا باد هواست . دولت خودش عامل گرانی دلار هستش. مگه میشه یه مملکت با این همه دم و تشکیلات نتونن یه عده دلال رو بنشونن سر جاشون ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت.خود دولت بزرگترین دلاله.خودش دلار و کشیدبالا که سرمایه دار ضرر نکنه.

      • بدون نام

        دقیقا

    • یی سو

      ملت تقصیر ندارد می‌بیند علی رغم چراغ سبز بایدن کاسبان تحریم یا به عبارتی دلواپسان ملت خنجر را از رو بستند وهمچنان شاخ وشانه می کشند (یعنی ناامیدی به آینده)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج