۱۱۳۶۸۱۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

شرکت برق: صادرات برق به کشور عراق نداریم

استخراج رمرزارزها خیانت به کشور است و راه‌های خوبی برای شناسایی آن‌ها در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری تسنیم: مسئولان هفته آینده را به دلیل افزایش دما هفته سختی برای برق کشور می‌دانند که چنانچه با صرفه‌جویی مدیریت شود به احتمال زیاد تابستان سخت و معضلات کمبود برق به پایان می‌رسد.

امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه اظهار داشت: حدود ۸۰۰ هزار مشترک برق در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۶۰ هزار مشترک خانگی، ۲۸ هزار تعرفه عمومی، ۸۰۲۷ مشترک کشاورزی، ۳۲۶۷ میارم صنعتی و ۹۰ هزار و ۶۰۰ مشترک تجاری هستند.

شرکت برق: صادرات برق به کشور عراق نداریم

وی عنوان کرد: حوزه خدمات‌رسانی شرکت توزیع برق بیش از 25 هزار کیلومتر در استان شامل 14 شهرستان، 330 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است و در مجموع 99/97 درصد استان زیر پوشش شبکه توزیع است.

مرآتی با بیان اینکه از 2570 روستای دارای سکنه استان 2544 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند گفت: روستاهای بالای 10 خانوار دارای کد روستا از نعمت برق برخوردارند و برخی روستاهای دارای پنج خانوار نیز که به شبکه برق نزدیک باشند روشنایی دارند.

وی افزود: 18 هزار و 450 دستگاه ترانسفورماتور در کل استان وجود دارد و طول خطوط فشار متوسط 12 هزار کیلومتر و طول خطوط فشار ضعیف 7200 کیلومتر است و 35 پست فوق توزیع در اختیار استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه مدت زمان خاموشی در استان 247 دقیقه است که نسبت به میانگین کشور پایینتر است گفت: در طول چند روز گذشته خاموشی‌ها در استان بسیار کاهش یافته و در شهر کرمانشاه به صفر رسیده است.

مرآتی با اشاره به اینکه بار شبکه از ساعت 12 آغاز می‌شود افزود: مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف حتی با خاموش کردن یک لامپ 100 واتی برای مدیریت شرایط کمک کنند.

وی گفت: عدم توازن بین تولید و مصرف در روزهای اخیر، تمام شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای کشور را مجبور به اعمال خاموشی‌ها کرد و هر روز صبح سهمیه استان دریافت و برنامه زمانبندی برای خاموشی‌ها تهیه می‌شود که البته طی چند روز اخیر خاموشی‌ها بسیار کاهش یافته است.

مرآتی با اشاره به اینکه در شرکت توزیع کرمانشاه یک مرکز پایش و مانیتورینگ کنتور ادارات راه‌اندازی شده است افزود: در تمام اداراتی که در شهر کرمانشاه قرار دارند کنتورهایی نصب شده که مصرف آن‌ها در شرکت توزیع کنترل می‌شود و نیازی به بازدید حضوری نیست هرچند بازدیدهایی به صورت سرزده انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ادارات باید مصرف برق خود را در ساعت اداری نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دهند و بعد از ساعت اداری نیز بیشتر از 10 درصد مصرف برق نداشته باشند و به طور میانگین روزانه برق 50 اداره در استان قطع می‌شود و مدیران مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

مرآتی با اشاره به اینکه کمیته‌ای در استان برای جلوگیری از فعالیت رمرزارزها تشکیل شده است گفت: تعداد زیادی پرونده در این زمینه در حال رسیدگی است و برخورد جدی می‌شود.

وی افزود: براساس گزارشات هفته آینده به دلیل افزایش دما پیک بار خواهد بود و چنانچه مردم رعایت کنند از پیک سال 1400 عبور خواهیم کرد.

اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای غرب مسئولیت تأمین و انتقال برق در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام را به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه چرخه تولید و تبدیل انرژی چند روش دارد عنوان کرد: 15 درصد برق کشور از طریق نیروگاه‌های آبی تأمین می‌شود و برق منطقه‌ای غرب نیز دو نیروگاه آبی شامل سیمره با ظرفیت 500 مگاوات و نیروگاه داریان با ظرفیت 210 مگاوات دارد.

اسدی با بیان اینکه دو نیروگاه آبی برق منطقه‌ای غرب در دو ماه گذشته به دلیل کمبود بارش باران تولید برق نداشته‌اند گفت: حدود 14 نیروگاه بزرگ و کوچک در منطقه وجود دارد که غیر از دو نیروگاه آبی مابقی در مدار تولید قرار دارند و خارج شدن یک نیروگاه از مدار برابر با خاموشی یک سوم شهر کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه از 10 روز گذشته خاموشی خانگی به صفر رسیده و خاموشی صنایع به زمان پیک مصرف محدود شده است افزود: از چند روز گذشته به صنایع نیز اجازه داده شده از ساعت 10 شب بارگیری کنند.

اسدی گفت: یک میلیون و 730 هزار مشترک در سطح سه استان وجود دارد و چنانچه هر مشترک به میزان یک لامپ 100 واتی صرفه‌جویی کند در مجموع حدود 200 مگاوات صرفه‌جویی شده و می‌تواند به صنعت و تولید کمک کند.

وی با اشاره به معضل استخراج رمزارزها عنوان کرد: استخراج رمرزارزها خیانت به کشور است و راه‌های خوبی برای شناسایی آن‌ها در نظر گرفته شده است.

اسدی بیان کرد: شبکه برق کشور سراسری است و در گذشته برق به کشور عراق صادر می‌شد اما از نیمه اول خرداد ماه با دستور هیئت دولت صادرات به عراق به طور کلی قطع شده است.

اسدی گفت: مصرف پیک غرب کشور در 20 تیر 2030 مگاوات بوده در حالی که ظرفیت تولید 3800 مگاوات است و مصرف استان کرمانشاه نیز 900 مگاوات و تولید 1500 مگاوات بوده؛ بنابراین از نظر تولید در غرب کشور مشکلی وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج