اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۳۸۱۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

رای پرونده شکایت کارگران قطعی شد

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از قطعی شدن رای هیات تخصصی این دیوان در پرونده شکایت کارگران از نرخ دستمزد سال ۹۲ خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری از قطعی شدن رای هیات تخصصی این دیوان در پرونده شکایت کارگران از نرخ دستمزد سال ۹۲ خبر داد.

علی اکبر بختیاری روز شنبه با بیان اینکه هیات عمومی دیوان در این پرونده رای به رد شکایت کارگران داده بود،گفت:بعد از صدور این رای، کارگران با ارایه نامه ای به رییس دیوان عدالت اداری نسبت به رای صادر شده اعتراض کردند که رییس دیوان به رغم اینکه در بررسی های اولیه خود رای هیات تخصصی دیوان را خلاف قانون ندانسته بودند اما به احترام جامعه کارگری کشور، به مشاوران خود دستور داده نامه اعتراضی حوزه کارگری را بررسی کنند.

مدیر کل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری افزود: به دستور رییس دیوان، مشاوران حجت الاسلام منتظری نامه اعتراضی کارگران را بررسی کردند و رای صادر شده را مغایر با قانون ندانستند و به همین جهت رییس دیوان ضرورتی برای ارجاع این پرونده به هیات عمومی دیوان ندید.

بختیاری با بیان اینکه اعتراض به آرای هیات تخصصی دیوان عدالت اداری و رسیدگی نهایی به آن، علاوه بر اعتراض رییس دیوان، با اعتراض حداقل ۱۰ نفر از قضات امکانپذیر است گفت: همچنین ظرف مدت قانونی پیش بینی شده، هیچ یک از قضات دیوان به رای صادره توسط هیات عمومی اعتراضی نکردند.

فروردین سال گذشته(۱۳۹۲) شکایتی از سوی عده ای از نمایندگان کارگری استان تهران در دیوان عدالت اداری به ثبت رسید که در قالب آن کارگران خواسته بودند تا این دیوان مصوبه افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۲ را به دلایلی از جمله تخلف در اجرای ماده ۴۱ قانون کار ابطال کند.

این شکایت برای رسیدگی به هیات تخصصی دیوان عدالت اداری ارجاع شد که در نهایت هیات تخصصی دیوان ضمن رد شکایت کارگران، مصوبه افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران را خلاف قانون ندانست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج