اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۴۳۵۲۳
۷ نظر
۵۰۱۱
۷ نظر
۵۰۱۱
پ

از برنج ۵۰هزار تومانی تعجب نکنید

رییس مجمع هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با اشاره به اینکه قیمت برنج تابع سایر اقلام و کالاهاست، اظهار کرد: قیمت کنونی برنج در برابر دیگر اقلام و کالاها عجیب نیست چرا که در تمامی اقلام مواد غذایی، قیمت افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رییس مجمع هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با اشاره به اینکه قیمت برنج تابع سایر اقلام و کالاهاست، اظهار کرد: قیمت کنونی برنج در برابر دیگر اقلام و کالاها عجیب نیست چرا که در تمامی اقلام مواد غذایی، قیمت افزایش داشته است.

مسعود اسدی افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز و محدودیت های ارزی و کاهش سطح زیرکشت ناشی از شرایط خشکسالی در بسیاری از استان ها، افزایش قیمت برنج به مرز ۵۰ هزار تومان تعجب آور نیست.

وی درباره تاثیر ایام‌ محرم بر بازار برنج بیان کرد: برنج برای سوگواری ایام محرم به عنوان یک ماده غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و بدیهی است که قیمت آن با افزایش تقاضا با نوساناتی در بازار روبرو شود.

این مقام مسئول تورم شدید، نرخ بالای ارز و کاهش سطح زیرکشت را از علل گرانی برنج در بازار اعلام کرد و گفت: واردات بحث دوسویه است چرا که از یک طرف موضوع گرانی و محدودیت های ارزی مطرح است و از طرف دیگر منجر به نابود کردن بخش عظیمی از کشاورزان می شود، از این رو به بهانه آنکه برنج ارزان بدست مردم برسد، نباید تولید کننده داخل را نابود کنیم و تنها برای افزایش قدرت خرید بهتر است یارانه مستقیم داده شود تا تولیدکننده داخل نابود نشود.

وی با بیان اینکه امکان تامین ۱۰۰ درصدی نیاز برنج در داخل وجود ندارد، گفت: با توجه به شرایط آب و هوای کشور، تامین ۱۰۰ درصد تولید داخل به صلاح نیست و تنها باید خوداتکایی در این بخش داشته باشیم.

رئیس مجمع هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با اشاره به اینکه تولید صد درصد برنج در داخل برخلاف منافع ملی است، بیان کرد: با جایگزینی برنج در مصرف باید صرفه جویی کرد چرا که مصرف این میزان هیدروکربن به صلاح نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمی کنیم دیگه از هیچی تعجب نمی کنیم ملتی که از هویچ 20 الی 30هزار تومنی شاخ در نیاورد دیگه از هیچ چیز دیگه تعجب نخواهد کرد
      راحت باشید هر کاری دلتون خواست بکنید ما فقط نگاه میکنیم و گاها جوکی هم راجع بهش میگیم

    • بدون نام

      فقط کافیه ده نفر از مافیای گرونی رو مثل عربستان گردن بزنید.

    • افشین

      آقا فقط برنج باشه میخریم خبری نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما بدبختیم همه چیز را برگرانی باید بخوریم چکار کنیم

      • خداداد

        همه چیز هست تو شهر ما ولی پولش نیست

    • آزاده

      متاسفانه هر فردی در مورد ارزش غذایی برنج اظهار نظر می کند. برنج از جمله محصولات مهم در امنیت غذایی است که قیمت آن همانند همه محصولات از جمله خودروهای سایپا و ایران خودرو تابع نهاده های تولید می باشد. اگر کیلویی ۵۰ هزار برسد تازه بخشی از هزینه ها جبران می شود. چگونه یک کیلو لوبیا به کیلویی فلان قدر رسید ولی برنج نباید برسد؟ کشاورز حق دارد زمین را به ویلا تبدیل کند.

    • بدون نام

      نه دیگه رئیسی اومد تنظیم کنه دیگههههههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج