adexo3
۱۱۶۶۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عکس: کیم جونگ اون ناخدای زیردریایی!

تصاویر منتشر شده از رهبر کره شمالی نشان می‌دهند که وی ظاهرا در حال هدایت یک زیردریایی منسوخ شده ساخت اتحاد جماهیر شوروی است.

فرارو: تصاویر منتشر شده از رهبر کره شمالی نشان می‌دهند که وی ظاهرا در حال هدایت یک زیردریایی منسوخ شده ساخت اتحاد جماهیر شوروی است.

این زیر دریایی که از کلاس "رومئو" است حدود نیم قرن پیش از سوی شوروی سابق کنار گذاشته شد. دریاسالاران جماهیر شوروی اعلام کرده‌اند، زیردریای کره شمالی که یک غنیمت جنگی محسوب می‌شود مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است و منسوخ شده و کارشناسان غربی نیز تاکید دارند این زیردریایی قادر به غرق کردن کشتی‌های دشمن نیست. اما تصاویر منتشر شده نشان دهنده استفاده کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از این زیر دریایی و صدور فرامین جنگی است.

زیردریایی‌های کلاس "رومئو" که در دهه ۱۹۵۰ میلادی توسط جماهیر شوروی طراحی شدند تنها پس از ۴۸ ماه با زیردریایی‌های اتمی جایگزین شدند.پس از آن تمامی نیروهای دریای جهان البته بجز کره شمالی به دلیل سر و صدا و سهولت رهگیری این زیردریایی‌ها از آنها دست کشیدند. در حال حاضر کره شمالی ۲۰ فروند زیردریایی کلاس رومئو دارد که یک سوم یگان زیردریایی‌اش را تشکیل می‌دهد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، در جریان این سفر کیم جونگ اون روش‌های خوب دریانوردی و جهت‌گیری را به کاپیتان این زیر دریایی آموزش داد! کیم جونگ اون به کماندوهای خود تاکید کرده تا تنها به مبارزات فکر کنند و آمادگی‌های نظامی خود را تقویت کنند. این زیر دریایی‌ها اژدرهای Yu-۴، سلاح‌های ساخت چین دهه ۱۹۶۰ میلادی با برد چهار مایل را حمل می‌کنند. این در حالی است که زیر دریایی‌ها جنگی با قدرت اتمی کلاس لس‌آنجلس نیروی دریایی آمریکا حامل موشک‌های هارپون هستند که می‌توانند یک کشتی را در ۱۵۰ مایلی غرق کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج