جاباما
۱۱۶۸۸۶۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

علم‌الهدی: گرانی‌ها با ۱۰۰روز درست نمی‌شود

امام جمعه مشهد گفت: خطی که زندگی مردم با یک مضیقه زیستی روبرو کرده با ۱۰۰ روز درست نمی‌شود.

انتخاب: امام جمعه مشهد گفت: خطی که زندگی مردم با یک مضیقه زیستی روبرو کرده با ۱۰۰ روز درست نمی‌شود.

علم‌الهدی: گرانی‌ها با ۱۰۰روز درست نمی‌شود

علم‌الهدی:

* مشکلات ما در زندگی و معیشت مردم جز با فعالیت شبانه روزی و جهادی و چنگ و دندان کار کردن حل نمی‌شود.

* هم باید حق مردم را شناخت و هم اینکه آن را ادا کرد؛ بهترین مدیر، مدیری است که حق مردم را بشناسد و تنها به آن کفایت نکند و به دنبال ادای حق مردم باشد و این بالاترین مدیر و شیعه است. 100 روز از تشکیل دولت سیزدهم می‌گذرد و براساس معیار امام عسکری(ع) در مجموعه برنامه‌های این دولت و روش و رفتار این دولت باید نقاط مثبت و منفی را ارزیابی کنیم.

* بزرگترین تحول این دولت یک تحول گفتمانی است؛ تاکنون رسم بود مردم دنبال حکومت بدوند و اینک حکومت دنبال مردم است و گفتمان عوض شد؛ در قوه مقننه و قضائیه نیز این گونه شده؛ تاکنون مردم می‌دویدند و دستشان نمی‌رسد اما اینک برعکس شده است. حکومت در چادر سخت یخ کرده کوچ نشین پائیزی حضور یافته و با نشسته و حرف زده و نیاز را از زبان خودش شنیده و این یک گفتمان است.

* هر مسئولی که بعد از این بیاید باید دنبال مردم بدود و حرف مردم را بشنود؛ در این مدت کوچ نشین عشایر چگونه دستش به یک مسئول برسد تا حقش ادا شود؟ اگر این مهم گفتمان شود که خوشبختانه شده این امر نیز تسهیل می‌شود.

* سردمداران حکومتی اینک دنبال مردم هستند تا نیاز مردم را از زبان خودشان بشنوند و مشکلات مردم را از نزدیک توجه کنند. دولت تحول تنها تحول گفتمانی نیست و تحول عملیاتی و اجرایی نیز هست و باید زندگی مردم و جریان معیشت مردم متحول شود اما متاسفانه این تحول عملیاتی در این 100 روز انجام نشده و معیشت‌ها با تلخی اداره می‌شود و با این گرانی روزافزون مردم شب و روزشان با تلخکامی می‌گذرد و حلاوت و شیرینی تسهیلات مدیریت جدید را نچشیده‌اند. عامل اما چیست؟

* کار با 100 روز و سه ماه درست نمی‌شود؛ خطی که زندگی مردم با یک مضیقه زیستی روبرو کرده با 100 روز درست نمی‌شود اما می‌توان به طرف بهبود گام برداشت و مردم درصدی از تحول و شیرینی در زندگی را لمس کنند و کاهش فشار معیشتی محسوس شود اما چرا در عرض این تحول گفتمانی صورت نگرفته است؟

* تیم اقتصادی دولت تحت یک سرپرستی فعالانه در حال حرکت است؛ مشکلات مملکت احتیاج به اصلاحات اقتصادی دارد و مردم و اقتصاددانان این را می‌دانند و این اقتصاد بیمار برای درمان نیاز به جراحی دارد و باید جراحی شود. اصلاحات اقتصادی یک سلسله جراحی‌هایی نیاز دارد اما یک بدن نحیف را جراحی نمی‌کنند و ابتدا بدن را قوی می‌کنند. اینکه دست به اصلاحات اقتصادی بزنید اما مسئله دلالی و فساد و واسطه‌گری را از میان نبردید و قدرت‌یابی و پول‌یابی عناصر سودجود را ریشه‌کن نکرده‌اید این بدن کشش جراحی ندارد. اول التهاب اقتصادی را کاهش دهید و زیرساخت را درست کنید و دستگاه‌های قضایی با قدرت جلوی سودگیری و فساد بایستند و مفسد را براندازی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج