اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۶۸۸۸۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

راغفر: گرانی‌ها اعتراضات مردمی را رقم می‌زند

سایت دیده بان ایران با حسین راغفر، اقتصاددان گفتگو کرده است و او می‌گوید: افزایش دوباره قیمت‌ها اعتراضات مردمی در سطح کشور را رقم می‌زند.

سایت دیده بان ایران با حسین راغفر، اقتصاددان گفتگو کرده است و او می‌گوید: افزایش دوباره قیمت‌ها اعتراضات مردمی در سطح کشور را رقم می‌زند.

بخشی از این گفتگو:

*ما در دی‌ماه 96 و آبان 98 شاهد افزایش وحشتناک قیمت‌ها بودیم که البته این افزایش قیمت‌ها منجر به اعتراضات مردمی شد. از طرفی دیگر این افزایش قیمت‌ها حتی اگر شامل برخی از کالاها نشود باز به دلیل بار روانی‌ای که این مسئله بر روی مردم و اقتصاد ایران می‌گذارد تفاوتی ایجاد نمی‌کند و به نوعی شاهد افزایش قیمت در همه سطوح خواهیم شد. آیا از آقای رئیسی بابت تبعات انجام این کار صحبت شد؟ و در نهایت نظر شما در خصوص سرنوشت و تبعات انجام این کار چیست؟

ما در این جلسه به یک اتفاق نظر رسیدیم و تبعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این افزایش قیمت را مورد بحث قرار دادیم. جدای از این مباحث ما در ماه‌های بهمن و اسفند شاهد افزایش قیمت ملایمی به دلیل افزایش تقاضای مردم برای خرید خواهیم بود. طبق گزارش مرکز آمار از سال گذشته تا به الان قیمت کالاهای اساسی ۷۴ درصد رشد داشته است!

در حالی‌که افزایش قیمت سطح عمومی کالاها ۵۰ و خورده‌ای بوده است این در حالی است که سهم این دسته از کالاها در سبد خرید اقشار ضعیف بسیار بالا است؛ بنابراین در آینده نزدیک شاهد نارضایتی‌ها در سطح بسیار گسترده‌ای خواهیم بود و این مسئله قطعا می‌تواند موجب بی ثباتی بیشتر در اقتصاد کلان و بی ثباتی‌های اجتماعی شود. این اظهارات، جمع‌بندی کل جلسه دو شب گذشته با آقای رئیسی بوده است؛ بنده امیدوار هستم با این توصیه‌ای که متخصصین اقتصادی به رئیس‌جمهور کردند؛ از انجام و تصویب چنین لایحه‌ای امتناع ورزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج