۱۱۷۵۹۱۱
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

۱۴سال زندان در انتظار دختر فراری از ازدواج‌

یک دختر نوجوان ۱۴ ساله مکزیکی به دلیل فرار از ازدواج از پیش تعیین شده به زندان افتاد.

انتخاب: یک دختر نوجوان ۱۴ ساله مکزیکی به دلیل فرار از ازدواج از پیش تعیین شده به زندان افتاد.

به نقل از نیویورک پست، یک نوجوان مکزیکی که برای فرار از ازدواج هماهنگ شده با همسایه خود فرار کرده بود، هفته گذشته به زندان افتاد.

این دختر ۱۴ ساله که در گزارش‌های محلی به نام آنایلی شناخته می‌شود، قرار بود دوشنبه گذشته در ایالت گوئررو مکزیک در امتداد سواحل اقیانوس آرام پس از دریافت ۹۳۰۰ دلار برای ازدواج ترتیب داده شده توسط خانواده اش ازدواج کند.

مادر دختر علیرغم غیرقانونی بودن ازدواج‌های ترتیب داده شده در مکزیک از سال ۲۰۱۹، این مبلغ را دریافت کرد و باعث شد خانواده همسایه در دهکده جویا رئال ۲۶۰۰ دلار خرج کنند، از جمله با استخدام گروه موسیقی، ذبح یک گاو و تدارک یک جشن.

اما این دختر نوجوان قبل از شروع جشن روز دوشنبه فرار کرد و با یکی از دوستان ۱۵ ساله خود به نام آلفردو فرار کرد. آبل باررا، مدیر مرکز حقوق بشر تلاچینولان مستقر در گوئررو، گفت: "او فکر می‌کرد این خواهر بزرگترش است که قرار است ازدواج کند. او هرگز فکر نمی‌کرد که خودش کاندید ازدواج باشد، زیرا او بسیار کم سن و سال بود. "

باررا گفت که این دختر علی‌رغم توافق مادرش بر سر قیمت ازدواج و سایر هزینه‌هایی که پدر داماد پرداخت کرده بود، از خانه فراری شد.

باررا گفت که ازدواج‌های ترتیب داده شده در میان افراد زیر سن قانونی در مکزیک، علیرغم قانون سال ۲۰۱۹، هنوز در سراسر مناطق روستایی رایج است. باررا گفت: با دختران جوان پس از اجبار به ازدواج‌های تعیین شده توسط همسرشان به عنوان یک شیء رفتار می‌کنند.

۱۴سال زندان در انتظار دختر فراری از ازدواج‌

او باید کار کند، باید غذا بپزد، باید نظافت را انجام دهد، باید به مزارع برود و اگر به عنوان کارگر کشاورزی کار کند، پول به او پرداخت نمی‌شود، بلکه به پدر شوهر او پرداخت می‌شود.

خانواده داماد از بخش اجرای قانون کمکی جویا رئال، معروف به پلیس جامعه، خواستند تا پس از ناپدید شدن، آنایلی را ردیابی کنند، سپس او و آلفردو پیدا و به زندان منتقل شدند.

به آن‌ها گفته شد که آنایلی باید به این ازدواج پایبند باشد یا ۲۶۰۰ دلاری را که خانواده داماد برای جشن عروسی و مراسم مربوط به آن خرج کرده‌اند، پس بدهد.

نیل آریاس ویتینیو، وکیلی که به آزادی او کمک می‌کند، به رسانه‌ها گفت: "پرونده آنالیلی بسیار پیچیده است. وضعیت با او بسیار دشوار بود، زیرا او یک دختر تک زبانه و بی سواد است که حتی حداقل تحصیلات را هم ندارد. وقتی با او صحبت می‌کردیم، متوجه شدیم که او بسیار گیج است. او به سختی یک کلمه با ما صحبت می‌کرد، بیشتر اوقات ساکت بود. "

باررا گفت که پدر آنائیلی اخیراً توسط مهاجمان ناشناس کشته شده بود و مادرش را از نظر مالی در تنگنا قرار داده و از حمایت از خانواده اش ناامید شده بود.

روزنامه اسپانیایی El País در ژوئن گزارش داد که سالانه هزاران دختر جوان در سراسر مکزیک برای ازدواج اجباری فروخته می‌شوند و کودکان را به کالایی تبدیل می‌کنند که باید به قیمت ۹۵۰۰ دلار یا بیشتر فروخته شود. بر اساس این گزارش، هرگونه شکایت قربانیان معمولاً با عبارت "من برای شما هزینه کردم" مواجه می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف اون دلارا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج