جاباما
۱۱۷۶۰۳۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

اجاره بها کاهش یافت

یک مقام مسئول گفت: هم اکنون کف نرخ اجاره مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و قیمت خرید مسکن هم تا پایان سال روند کاهش قیمت را در پیش می‌گیرد.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان: مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: بانک مرکزی با ارائه آمار‌های غلط در حوزه بازار اجاره، خرید و فروش باعث وارد شدن شوک به بازار مسکن می‌شود.

او گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی هم همواره اعلام کردند که ارائه آمار‌های اجاره تنها برای شهر تهران خود باعث ایجاد نابه سامانی و افزایش قیمت‌ها می‌شود.

خسروی ادامه داد: بازار مسکن به ویژه بازار اجاره با کاهش قیمت مسکن مواجه شده و در حال حاضر هم این بازار با ثبات قیمتی روبه‌رو شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: به هیچ عنوان آمار‌های بانک مرکزی در رابطه با اعلام نرخ‌های بازار اجاره را قبول ندارم. مشخص نیست این آمار‌ها بر اساس چه داده‌هایی اعلام می‌شوند.

او ادامه داد: زمانی که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا سیاست تعیین نرخ اجاره مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی نرخ اجاره را تعیین کردند، در همان زمان بانک مرکزی با اعلام افزایش نرخ ۳۰ درصدی باعث شد که این بازار به یک باره با افزایش ۵۰ درصدی نرخ روبه رو شود.

خسروی ادامه داد: نمی‌دانم هدف بانک مرکزی از اعلام و ارائه آمار‌های مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی نرخ اجاره در آبان ماه چیست؟ امیدوار هستیم دولت و وزارت راه و شهرسازی سیاست‌های درستی در قبال اعلام چنین آمار‌هایی به کار گیرند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر کف بازار نرخ‌های اجاره بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داشته است به طوری که در برخی از مناطق جنوبی تهران ما شاهد کاهش‌ نرخ اجاره بها تا ۲۰ درصد هم هستیم.

او گفت: قیمت مسکن تا پایان سال روند تثبیت و کاهش قیمت را در پیش گرفته و امیدوار هستیم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میرزایی

      اقا من شغلم املاکه کجا اجاره ها اومده پایین ، روز به روز بالاتر

    • بدون نام

      آره بشین تا بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج