۱۱۹۳۳۸۹
۱ نظر
۵۰۸۰
۱ نظر
۵۰۸۰
پ

صرافی پنکیک سواپ نیز ایران را تحریم کرد

صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ با نمایش اعلامیه‌ای در وبسایت خود اعلام کرد دسترسی کاربران ایرانی به این صرافی به زودی مسدود خواهد شد.

میهن بلاکچین: صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ با نمایش اعلامیه‌ای در وبسایت خود اعلام کرد دسترسی کاربران ایرانی به این صرافی به زودی مسدود خواهد شد.

پنکیک سواپ که یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیر متمرکز به شمار می‌رود هم‌اکنون اعلام کرد که به زودی دسترسی کاربران ایرانی به این دکس با استفاده از آی‌پی ایران مسدود خواهد شد. اگر با استفاده از آی‌پی ایران به این صرافی مراجعه کنید برای شما نوتیفیکیشنی ارسال خواهد شد. متن این اعلامیه به شرح زیر است:

از تاریخ ۹ مارس ۲۰۲۲ (۱۸ اسفند ۱۴۰۰) دسترسی به صرافی پنکیک سواپ از طریق آيی‌پی‌های متعلق به کشورهای زیر در دسترس امکان‌پذیر نخواهد بود:

ایران، عراق، بلاروس، کوبا، جمهوری کنگو، کره شمالی، سودان، سوریه، زیمباوه، شبه‌جزیره کریمه،

صرافی پنکیک سواپ نیز ایران را تحریم کرد

آیا صرافی غیرمتمرکز می‌تواند رمزارز کاربران را مسدود کند؟

رمزارز کاربران در بلاکچین قرار دارد و دسترسی به آن از طریق کیف پول ممکن است. رمزارزهایی که می‌شنویم دارایی کاربران را قفل می‌کنند داستان جداگانه‌ای دارند و در قرارداد هوشمند آنها، کدهایی تعبیه شده است که دارایی را قفل می‌کند. تتر نیز این تابع بلوکه کردن دارایی را در خود دارد. اما داستان برای صرافی‌های غیر متمرکز جدا است.

در صورتی یک صرافی غیر متمرکز می‌تواند رمز ارز کاربران را مسدود یا مصادره کند که در کدهای قرارداد هوشمند آن این قابلیت وجود داشته باشد. بنابراین اگر پنکیک سواپ نیز بخواهد چنین اقدامی انجام دهد باید در کدهای قرارداد هوشمند متعلق به سرویس‌های خود دست برده و آنها را تغییر دهد. برای این کار لازم است صرافی آي‌پی کاربران را در بلاکچین ذخیره کند که این حجم داده‌ای بسیار بزرگ است و با هر بار استفاده از وی‌پی‌ان باید آنها نیز ذخیره شوند.

از این رو پنکیک سواپ اکنون تنها قصد دارد دسترسی به سایت با آی‌پی را برای این دسته از کاربران محدود کند.

البته این اولین بار نیست که DEXها برای جلب نظر قانون‌گذاران فلسفه دیفای را زیر سوال می‌برند. در دسامبر ۲۰۱۹ صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ هم ۱۰ کشور را از دسترسی به وب سایتش منع کرد اما این موضوع نتوانست مانع کاربران شود. تیم Uniswap تنها فرانت‌اند این پروتکل را کنترل می‌کند، اما به قرارداد هوشمند آن که روی بلاکچین اتریوم قرار گرفته است می‌توان آزادانه دسترسی پیدا کرد و این بدان معناست که هر کسی می تواند یک نقطه دسترسی به پلتفرم ایجاد کند. تنها چند ساعت پس از ممنوعیت ۱۰ کشور، دقیقاً این اتفاق افتاد و چند نسخه فرانت‌اند جدید برای Uniswap ظاهر شد.

صرافی پنکیک سواپ نیز ایران را تحریم کرد

توصیه می‌شود اگر از یونی سواپ و پنکیک سواپ استفاده می‌کنید با آی پی ایران به این صرافی ها متصل نشوید. و از وی‌پی‌ان یا وی پی اس آی‌پی ثابت (VPS) استفاده شود و تمام نکات امنیتی را رعایت کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبرز

      میهن بلاکچین خیلی اطلاعات عالی میده توی این حوزه
      دمشون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج