۱۱۹۸۳۴۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

قطعنامه مجلس آمریکا در حمایت از اوکراین

مجلس نمایندگان آمریکا با صدور قطعنامه‌ای در حمایت از حق حاکمیت اوکراین خواستار آتش‌بس فوری شد.

ایسنا: مجلس نمایندگان آمریکا با صدور قطعنامه‌ای در حمایت از حق حاکمیت اوکراین خواستار آتش‌بس فوری شد.

به نقل از پایگاه خبری هیل،‌ قانونگذاران آمریکایی از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، تقریبا به اتفاق آراء با ۴۲۶ رای موافق و سه مخالف این قطعنامه را به تصویب رساندند. تنها سه نماینده جمهوری‌خواه با آن مخالفت کردند.

این قطعنامه که غیر الزام‌آور است، تصریح می کند که مجلس نمایندگان آمریکا "قاطعانه، متعهدانه، با افتخار و با جدیت پشت مردم اوکراین در مبارزه علیه رژیم خودکامه پوتین ایستاده است."

قطعنامه مذکور همچنین از ایالات متحده آمریکا و متحدانش خواست "برای ارائه کمک‌های امنیتی دفاعی بیشتر و فوری برای کمک به اوکراین در مقابله با تهدیدات زرهی، هوایی و سایر تهدیداتی که اوکراین در حال حاضر از سمت نیروهای روسیه مواجه است" کمک کنند.

این قطعنامه همچنین تصریح می‌کند که قانونگذاران آمریکایی "هرگز یک رهبر یا دولت غیر مشروع و غیر قانونی تحت کنترل روسیه را که از طریق زور در اوکراین روی کار آید، مورد حمایت قرار نداده یا آن را به رسمیت نخواهند شناخت."

گرگوری میکز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که از مولفان این قطعنامه بود، گفت این رای‌گیری فرصتی برای قانونگذاران است تا رسما از اوکراین پس از حمله روسیه اعلام حمایت کنند.

او در صحن مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با این قطعنامه کاملا آشکار شد که "آقای پوتین، شما نمی‌توانید پیروز شوید." ما قصد داریم مقابل شما بایستیم و قرار است دموکراسی را حفظ کنیم چون این در معرض خطر است.

این رای‌گیری روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پس از آن انجام شد که مجمع عمومی سازمان ملل به اتفاق آراء حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد. تنها بلاروس، کره‌شمالی، اریتره و سوریه از روسیه در این رای‌گیری حمایت کردند.

سنای آمریکا هم ماه گذشته قطعنامه مشابهی را در حمایت از اوکراین به تصویب رساند که قبل از حمله روسیه در ۲۴ فوریه بود. سناتورهای آمریکایی در شرایطی با این قطعنامه دوحزبی موافقت کردند که حمایت از بسته بزرگتر تحریم‌ها علیه روسیه که پشت مرز اوکراین صف‌آرایی کرده بود، ناکام ماند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج