۱۲۰۳۰۵۷
۱ نظر
۵۳۵۲
۱ نظر
۵۳۵۲
پ

همایون شجریان با «سیاوش» روی صحنه رفت

همایون شجریان از خوانندگان پرطرفدار موسیقی ایرانی که طی دو سال گذشته اجرای زنده ای رابرگزار نکرده بود، در قالب ترکیب جدیدی از گروه موسیقی «سیاوش» کنسرت های اروپایی خودرا آغاز کرد.

خبرگزاری مهر: همایون شجریان از خوانندگان پرطرفدار موسیقی ایرانی که طی دو سال گذشته اجرای زنده ای رابرگزار نکرده بود، در قالب ترکیب جدیدی از گروه موسیقی «سیاوش» کنسرت های اروپایی خودرا آغاز کرد.

همایون شجریان با «سیاوش» روی صحنه رفت

مجموعه کنسرت‌های گروه «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان که با آغاز بهار سال ۱۴۰۱ در اروپا آغاز شده، با اجرای برنامه در کشورهای بلژیک، فرانسه وهلند پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

این کنسرت‌ها در شرایطی روی صحنه رفت که همایون شجریان با آغاز کرونا غیر یک اجرای زنده که با اما و اگرهای فراوانی هم روبه رو بود، کنسرت زنده‌ای را در ایران و کشورهای دیگر برگزار نکرده بود و این کنسرت‌ها اولین اجراهای زنده این خواننده در دوران کروناست که برنامه اجراهایش در قالب جدیدی از گروه موسیقی سیاوش که همایون شجریان پایه گذارش بوده از اروپا آغاز شده است.

مهیار طریحی نوازنده سنتور، حسین رضایی نیا نوازنده دف، آیین مشکاتیان، آزاد میرزاپور نوازنده تار و عود از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه کنسرت‌ها همایون شجریان را همراهی می‌کنند. این در حالی است که هنوز اطلاعات دقیقی درباره برگزاری کنسرت‌های گروه سیاوش در سایر کشورهای اروپایی و ایران منتشر نشده است. اما به نظر می‌آید این کنسرت‌ها پیش درآمدی برای برگزاری کنسرت‌هایی باشد که همایون شجریان تصمیم دارد در فصل تازه فعالیت‌هایش پیش روی مخاطبان قرار دهد.

این خواننده طی ماه‌های گذشته در همکاری‌هایی که با فردین خلعتبری، سعید فرج پوری و غلامرضا صادقی داشته تک آهنگ‌هایی را در قالب موسیقی تیتراژ سریال‌های مربوط به پلتفرم‌ها و همچنین تعدادی دیگر از مجموعه‌ها تولید و منتشر کرده است.

گروه «سیاوش» به سرپرستی همایون شجریان از جمله مجموعه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال‌های گذشته است که در سال‌های آغازین دهه ۹۰ اجراها و برنامه‌های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند که از آن جمله می‌توان به مجموعه کنسرت‌های «آیینه ها» به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری اشاره کرد. کنسرت‌هایی که در زمان اجرای خود با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران و علاقه مندان مواجه شد. در این کنسرت‌ها همایون شجریان خواننده، سهراب پور ناظری آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه، حسین رضایی نیا سازهای کوبه‌ای، همایون نصیری نوازنده سازهای کوبه‌ای، شهرام غلامی نوازنده عود، اصغر عربشاهی نوازنده تار، مهیار طریحی نوازنده سنتور، آیین مشکاتیان نوازنده سازهای کوبه‌ای، داریوش آذر نوازنده کنترباس به عنوان نوازنده حضور داشتند.

همایون شجریان شهریور سال ۱۳۹۱ بود که پس از تشکیل این مجموعه موسیقایی گفته بود: همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه «آوا» که پدرم آن را تاسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را «سیاوش» گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.


 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      صداشوبرای مردم تحریم کرده بود چرا اجازدادن اجراکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج