جاباما
۱۲۱۴۵۴۷
۲۵۷۲
۲۵۷۲
پ

جدیدترین حوزه‌ای که طلاب به آن ورود خواهند کرد

​حجت الاسلام والمسلمین برته با بررسی حضور مبلغان در متاورس، گفت: از آنجا که باطل به دنبال حذف جبهه حق است ، اما جبهه حق به دنبال سعادت و نجات جبهه باطل است، تا مبلغان این روحیه را پیدا نکنند، زمینه حضور موثر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و متاورس را نخواهند داشت.

برترین‌ها: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه کشور در کارگاه علمی تبلیغ جهانی دین در عرصه رسانه و فضای مجازی، در مشهد سخنرانی کرد.

خلاصه صحبت‌های وی به نقل از خبرگزاری حوزه به شرح زیر است: 

*فضای مجازی، عالم ذهن و عالم واقعی نیست. در این فضا رؤیا ساخته می‌شود و به تعبیر دیگر تصورات و آرزوهایمان را حس می‌کنیم، می‌بینیم و اثر می‌پذیریم و در نهایت عرصه‌های مختلف تجاری، فرهنگی و هنری را به اشتراک می‌گذاریم، بنابراین فرق فضای مجازی با عوالم دیگر در تحقق رؤیاهای محقق نشده است.

*وی با بیان اینکه در فضای مجازی رؤیاها محقق می‌شود، خاطر نشان کرد: در این فضا برای فرد یک زندگی جدیدی رخ می‌دهد که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن عین پنداری است و لذا واقعاً فکر می‌کند آنچه دریافت کرده است، واقعیت دارد. همچنین از دیگر جذابیت‌های فضای مجازی نامحدود بودن آن و قابلیت مشارکت غیرحقیقی، هویت‌سازی و خود آفرینی است.

جدیدترین حوزه‌ای که طلاب به آن ورود خواهند کرد

*حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته با بیان اینکه تنها موجودی که در عالم می‌تواند خودسازی کند، انسان است، یادآور شد: از آنجایی که هویت در فضای مجازی، ساختنی و اکتسابی است، پس لازم است که طلاب برای موفقیت در این فضا، مسئله آینده‌پژوهی در فضای مجازی را جدی بگیرند و جهان آینده را قبل از تحققش بشناسند و برای آن آماده شوند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به دنبال پاسخ این سوالات حرکت کرد که نقش طلاب در ۲۰ سال آینده فضای مجازی چیست؟ و چه رسالت و تکلیفی خواهند داشت؟

*مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه به تشریح هویت و زیست مجازی «متاورس» اشاره کرد و اظهار داشت: در این فضا فرد بازی نمی‌کند، بلکه زندگی می‌کند و برخلاف بازی رایانه‌ای و موبایلی، شخصیتی از پیش تعیین نشده و از قبل برنامه‌ریزی نشده، ندارید و هرکسی را که در محیط متاورس می‌بینید دارای یک حقیقت انسانی پشت سر آن است که لباس فضای مجازی را پوشیده است.

*در متاورس همه با اینکه مجازی هستند، ولی یک مدل واقعی دارند، هیچ جعل، خیال و دروغ در آن وجود ندارد و هرچقدر در محیط متاورس فعال باشیم، سطح دسترسی به دیگران و چیزهایی که می‌خواهیم افزایش پیدا می‌کند.

*حجت‌الاسلام‌والمسلمین برته در توضیح این مطلب افزود: در دنیای متاورسی، فرد غذای مجازی می‌خورد تا جایی که حتی احساس سیری می‌کند و با استفاده از فناوری متاورس می‌توان از پوست مصنوعی که دارای احساس است، استفاده کرد، ولذا به طور کلی می‌توان گفت که فرد در محیط متاورس به آرزوهای خود می‌رسد و احساس تخدیر دائمی پیدا می‌کند و به بیان دیگر متاورس یک خواب طولانی و لذت‌بخش است.

*وی با بیان اینکه طلبه و مبلغ متاورسی به ابزارها و شناخت های متفاوتی مجهز است، افزود: در جهان متاورس به دلیل محبوبیتی که در دنیا دارد، مبلغان لازم است که ورودی هدفمند و جریان ساز داشته باشند، به‌ عنوان‌ مثال لیگ های مطرح دنیا مانند لیگ آ ایتالیا و دیگر لیگ های معتبر ورزشی نسخه متاورسی پیدا می کنند.

*در عرصه فضای مجازی، طلاب در آغاز راه هستند و اگر به صورت قوی این عرصه را شروع کنیم، به نتایج خوبی خواهیم رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج