۱۲۱۴۸۹۶
۹۱۴۸
۹۱۴۸
پ

محتوای حمایت شده

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

مزوتراپی موی سر راه نجاتی برای ریزش موی شما تحت تاثیر عوامل مختلف است. اگر شما نیز به هر علتی دچار ریزش مو هستید یا به دنبال راهی برای بازگشت موهای از دست رفته ی خود می گردید این مطلب را از دست ندهید.

امروزه ریزش مو یکی از رایج ‌ترین مشکلات پوستی به شمار می آید که اغلب افراد در طول زندگی با آن مواجه می ‌شوند؛ زیرا این عارضه به دلیل مشکلات مختلفی بروز پیدا می ‌کند. در اغلب موارد ریزش مو ناشی از مشکلات ژنتیکی بوده و در سایر موارد به دلیل بروز بیماری و اختلالات عصبی ایجاد می‌ شود اما به‌ طور کلی اطلاعات زیادی در خصوص عملکرد دقیق ریزش مو در دسترس نمی ‌باشد؛ به‌ همین دلیل داروهای موجود در بازار برای همه افراد مؤثر عمل نمی ‌کنند. روتین درمانی ریزش مو با به‌ کارگیری از ماینوکسیدیل و مصرف داروی خوراکی فیناستراید انجام می‌ پذیرد؛ زیرا در قطع ریزش موی نیمی از مصرف ‌کنندگان تاثیرگذار می ‌باشند. در نظر داشته باشید مزوتراپی موی سر یکی از روش ‌های درمانی جدید محسوب می‌ شود که در کنار سایر روش ‌های درمانی یا حتی به ‌تنهایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همچنین در قطع ریزش مو نقش مؤثری ایفا می ‌نماید.

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

ساعات کار مطب شریعتی

تماس تلفنی و با وقت قبلی در روزهای زوج

۰۲۱-۲۲۲۵۱۲۲۵

۰۹۰۰۲۲۵۲۰۵۲

ساعات کار مطب پیروزی

یکشنبه ۱۰تا ۲۰

سه شنبه ۱۵تا۲۰

پنحشنبه ۱۰تا ۱۸

۰۲۱-۳۳۳۵۰۰۱۲

۰۹۰۰۳۱۳۵۳۳۳

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از انواع درمان‌های زیبایی و روش درمانی برای تقویت و بهبود بخشیدن به موها بدون جراحی است که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. در این روش با استفاده از تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره‌های گیاهی می‌توان به جوانسازی پوست و مو پرداخت.در مزوتراپی مواد فعال با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف به عمق حدود 4 میلی‌متری به محل مورد نظر تزریق می‌شوند.

کاربردهای مزوتراپی که تأثیر بر مو و ریزش عبارتند از:

  •  مزوتراپی مو برای ریزش ارثی ...
  •  مزوتراپی مو برای ریزش سکه ای ...
  • تحریک و تقویت فولیکول های مو ...
  •  افزایش ایمنی پوست سر ...
  •  ایجاد یک سطح PH معمولی ...
  • جلوگیری و توقف ریزش مو (مزوتراپی و ریزش مو) ...
  • کمک به ترشح سم لنفاوی ...
  • تقویت رشد مو

 

مزوتراپی مو چیست؟

در جواب سوال مزوتراپی مو چیست باید گفته شود مزوتراپی موی سر به طیف گسترده ‌ای از درمان‌ های تزریقی گفته می‌ شود که با حداقل تهاجم انجام شده و از کاربرد های متنوعی برخوردار می ‌باشد. از کاربرد های این روش درمانی می ‌توان به توقف ریزش مو و تحریک رشد مو اشاره کرد؛ زیرا در این روش درمانی، مواد مختلف تقویتی که از ریزش مو جلوگیری می‌ کنند به درون ‌پوست تزریق شده و به رشد مو سرعت می‌ بخشند. لازم به ذکر است ترکیب مواد تزریق ‌شده حاوی عصاره‌ های گیاهی، داروهای تقویتی، انواع ویتامین، هورمون و فاکتورهای رشد می ‌باشد.

اپیدرم، درم و هیپودرم سه لایه‌ ی تشکیل‌ شده در پوست بدن به شمار می ‌آیند؛ به ‌طوری ‌که بخشی از پوست قابل مشاهده، در اصل همان لایه اپی درم یا روپوست محسوب می‌ شود که ضخامتی کمتر از یک میلی ‌متر را به خود اختصاص داده و سطح آن توسط سلول‌ های مرده پوشش دهی می ‌شود. در نظر داشته باشید سلول‌ های اپی درم پیوسته درحال تقسیم ‌بندی می‌ باشند تا به سرعت جایگزین سلول‌ های مرده شوند. درم نیز که تحت عنوان لایه میانی شناخته می ‌شود، از رشته ‌های کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید تهیه شده و انعطاف‌ پذیری پوست را به ارمغان می آورد. این لایه مهم در ساختار پوستی، شامل فولیکول مو بوده و از بیست نوع سلول متفاوت تشکیل‌ می شود؛ به همین دلیل حاوی یک یا چند پیاز مو می‌ باشد. در این روش درمانی به منظور افزایش رشد مو میزان ترمیم ریشه مو، داروها و ترکیبات تقویتی توسط سرنگ به لایه درم تزریق می شوند؛ زیرا داروهای موضعی همانند ماینوکسیدیل در عبور از لایه اپی درم به درستی عمل نمی کنند؛ بنابراین در مقایسه با مزوتراپی موی سر به میزان کمتری تاثیرگذار می ‌باشند.

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

@dr_mtalebi

فواید مزوتراپی موی سر

همان طور که قبلاً ذکر کردیم وظیفه این روش درمانی اثر گذاری بر لایه‌ های مختلف پوستی همچون اپی درم، درم و بافت پیوندی بوده و سیستم ایمنی را تقویت می ‌نماید؛ به‌ طوری‌ که در درمان انواع ریزش مو تاثیرگذار می ‌باشد. از جمله فواید دیگر مزوتراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. این روش درمانی که در بهبود خون ‌رسانی نقش مؤثری ایفا می ‌کند، در محلول خود از داروهای اتساع دهنده‌ ی عروق بهره ‌مند می ‌باشد تا میزان گردش خون بافت همبند پوست را افزایش دهد.
  2. در عملکرد غذا رسانی به بافت پوست تاثیرگذار بوده و در ترکیب خود از انواع ویتامین ‌ها، آمینو اسیدها و مواد معدنی برخوردار می‌ باشد.
  3. از روند از بین رفتن فولیکول‌ ها پیشگیری کرده و حالت موها را ترمیم می ‌نماید.
  4. این روش درمانی در کنترل ترشح چربی پوست نقش مؤثری ایفا کرده و ترشح غدد سباسه را کنترل می ‌کند تا از میزان ترشح غدد اضافی جلوگیری به عمل آورد.
  5. این روش درمانی پیش ‌از کاشت مو مورد استفاده قرار گرفته و فرایند خون ‌رسانی به پوست سر را بهبود می ‌بخشد. همچنین پس ‌از کاشت نیز به تقویت گرافت ‌ها اقدام کرده و به درمان زخم ها میپردازد.
  6. بدون نیاز به جراحی به قطع ریزش مو اقدام کرده و به دوره ریکاوری یا نقاهت نیازمند نمی ‌باشد.
  7. به بیهوشی نیاز نداشته و عوارض جانبی را به حداقل می ‌رساند تا بیمار کمترین میزان درد را احساس کند.
  8. از هزینه مناسبی برخوردار می‌ باشد تا همه متقاضیان بدون دغدغه به انجام این روش درمانی اقدام کنند.
  9. به طور کلی مزوتراپی به مراقبت ‌های خاص نیاز نداشته و برای قطع ریزش مو، ترمیم چربی، برطرف کردن شوره و بهبود موهای شکننده مناسب می ‌باشد.
  10.  محلول تزریق ‌شده در این روش درمانی از مس، زینک، سلنیوم، فسفر، منیزیم و سایر مواد معدنی بهره‌مند بوده و تحت عنوان مهار کننده هورمون‌ های آندروژن عمل می‌ کند.

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

مهم‌ترین کاربردهای مزوتراپی برای مو

برای آشنایی بیشتر با مزوتراپی بهتر است با برخی از کاربردهای این روش آشنا شوید. برخی از کاربردهای مزوتراپی عبارت از موارد زیر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

مزوتراپی برای درمان ریزش مو

یکی از مهم‌ترین و مرسوم‌ترین کاربردهای مزوتراپی، استفاده از آن برای درمان ریزش مو است.در این روش با استفاده از تقویت مو و تزریق ویتامین‌های مورد نیاز، عملکرد رشد مو بهتر شده و ریزش مو به شکل چشمگیری کاهش میابد.

مزوتراپی برای درمان آلوپسی

بیماری آلوپسی شرایطی است که در آن به ‌واسطه عوامل مختلف مثل اختلال غدد، عوامل هورمونی یا عوارض دارویی بیمار شاهد ریزش موی سکه‌ای یا دسته‌ای می‌شود. یکی از کاربردهای مزوتراپی از بین بردن این اختلال و تحریک ریشه مو برای رویش دوباره موهای از دست رفته است.
 

مزوتراپی برای تقویت موی سر

افراد زیادی در جامعه هستند که از داشتن تارموهای ضعیف رنج می‌برند.مزوتراپی درمانی مطمئن برای تقویت تارهای مو است که می‌تواند سلامت موهای شما را تضمین کند.

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

افراد مناسب برای انجام مزوتراپی موی سر

ریزش مو از انواع مختلفی برخوردار می ‌باشد که مزوتراپی روش مؤثری برای درمان آن‌ ها تلقی می‌ شود؛ بنابراین اگر به ریزش مو دچار هستید به این روش درمانی اعتماد کنید.

1. ریزش مو در اثر ابتلا به استرس و تلوژن افلوویوم: به ‌طور کلی این دو عارضه هنگامی بروز می ‌یابند که بدن به استرس فیزیکی یا روانی مبتلا شود؛ به همین دلیل مزوتراپی روش بسیار مؤثری برای درمان این دو عارضه به شمار می آید. لازم به ذکر است بانوان در حین دوران بارداری در اثر تلوژن افلوویوم به ریزش مو دچار می ‌شوند اما به کمک مزوتراپی قابل ‌درمان بوده و جای نگرانی نمی ‌باشد.

2. ضعیف شدن ساقه مو: اگر بنا به هر دلیلی ساقه موی شما ضعیف می ‌باشد، مزوتراپی روش مؤثری برای درمان این مشکل در نظر گرفته می ‌شود؛ زیرا در این روش رشد موها افزایش ‌یافته و سلامت فولیکول‌ های مو حفظ می‌ شود تا ساقه مو مجدداً تقویت شده و به شکنندگی یا آسیب‌ دیدگی دچار نشود.

3. ریزش موی سکه‌ ای: این روش درمانی برای افرادی که به مشکل ریزش موی سکه‌ ای دچار هستند تاثیرگذار می ‌باشد؛ بنابراین در صورت وخیم نبودن وضعیت ریزش مو می ‌توانید از مزوتراپی استفاده نمایید.

4. کاهش روند سرعت رشد: اگر بنا به هر دلیلی احساس کردید که سرعت رشد موی شما کاهش ‌یافته است، می ‌توانید با استفاده از این روش در تقویت سرعت رشد اثرگذار شوید.

 

مزوتراپی برای درمان ریزش مو چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی به عنوان یک روش کم تهاجم دارای مراحل پیچیده‌ای نیست.برای آشنایی با این روش می‌توانیم مراحل آن را به شکل مختصر بیان کنیم:

بی حس کردن پوست سر با لیدوکائین

در بیان مزیت‌های مزوتراپی باید بدانید این جراحی نیازمند بیهوشی نیست به همین دلیل برای شروع مزوتراپی ابتدا از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. این بی‌حسی معمولا چندان عمیق نیست و از لیدوکائین برای انجام آن استفاده می‌شود.

تزریق به پوست سر (مزوتراپی)

بعد از تکمیل فرایند بی حسی، پزشک با استفاده از سوزن مخصوص موارد فعال را به پوست سر تزریق کرده و فرایند مزوتراپی به پایان می‌رسد.

 

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

مراقبت های لازم بعد از مزوتراپی موی سر

برای داشتن نتایج بهتر بعد از انجام مزوتراپی، انجام اقدامات زیر می‌تواند مفید باشد:

  • استفاده از کمپرس یخ 
  • عدم استفاده از کلاه‌
  • عدم شست و شوی مو تا 24 ساعت
  • عدم استفاده از رنگ مو تا دو ماه
  • عدم استفاده از سونا و جکوزی
  • نوشیدن آب و مایعات به میزان لازم
  • استفاده از مسکن جهت کاهش درد

مزوتراپی برای درمان ریزش مو در چند جلسه انجام می شود؟

تعداد جلسات مزوتراپی برای درمان ریزش مو تحت تاثیر عوامل مختلفی است اما به طور متوسط می‌توان گفت 3تا5 جلسه مزوتراپی برای تمامی افراد مفید است.

عوارض مزوتراپی موی سر

البته باید بدانید مزوتراپی روشی بدون عارضه نیست. برخی از عوارض مزوتراپی موی سر عبارت از موارد زیر است:

  • حدودیت در استحمام
  • ایجاد درد و سوزش
  • احتمال بروز حساسیت
  • احتمال بروز التهاب و خونریزی
  • احتمال واکنش‌های آلرژیک

برای تزریقات مزوتراپی از چه موادی استفاده می شود؟

برای بسیار از افراد این سوال مطرح است که برای تزریقات مزوتراپی از چه موادی استفاده می شود؟ در ادامه به برخی از مواد موجود در تزکیبات مزوتراپی می‌پردازیم:

  • آنتی اکسیدان گلوتاتیون

آنتی اکسیدان گلوتاتیون نوعی ماده ضد پیری است که در تمامی بدن وجود دارد اما با بالا رفتن سن فعالیت این ماده در بدن کاهش میابد. مزوتراپی می‌تواند این ماده را دوباره فعال کرده و جوانسازی را برای افراد ممکن سازد.

  • فاکتور رشد فیبروبلاست

مولکول‌هایی طبیعی با ساختار پروتئینی یا استروئیدی هستند. این فاکتورها در رشد و تمایز سلول بنیادی زیادی دخیل هستند و نوعی سیتوکین هستند.

  • فاکتور رشد اندوتلیال

این پروتئین‌ها در رشد و دگرگشت (متابولیسم) سلول‌های زیادی دخیل هستند.این عامل در رشد و ایجاد رگ‌های جدید (آنژیوژنز) مؤثر است. سطح خونی وی‌ای‌جی‌اف در آسم و دیابت بالاست.

  • ویتامین ها

همچنین باید بدانید مزوتراپی دارای ویتامین‌ها تقویت کننده زیادی برای پوست و مو است.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

باید بدانید هزینه مزوتراپی مو تحت تاثیر عوامل مختلفی است اما به طور میانگین هزینه این درمان بدون جراحی 1الی2 میلیون تومان می‌باشد.

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

دکتر مهشید طالبی

  • بیش از ۲۰سال سابقه انجام خدمات و اقدامات زیبایی
  • دارای گواهینامه های تخصصی تزریقات زیبایی
  • عضو انجمن لیزرپزشکی ایران
  • لطفا قبل از مراجعه به مطب مربوطه تماس بگیرید زیرا تمام خدمات در هر دو مطب انجام نمی شود.
  • کلیه خدمات در مطب پیروزی خیابان شکوفه قابل انجام است.
  • فقط اقدامات تزریق ژل و بوتاکس، مزوتراپی، پیلینگ، کربوکسی تراپی، کارگذاری نخ، برداشتن خال در مطب پیروزی انجام می شود.

خدمات زیبایی

  • بوتاکس پیشانی و خط اخم
  • بوتاکس لبخند لثه ای
  • بوتاکس تعریق زیربغل
  • ترریق ژل لب
  • ژل گونه
  • ژل چانه
  • فیلرخط خنده
  • فیلرزیرچشم
  • فیلرشقیقه
  • فیلرخط اخم و پیشانی
  • کانتورینگ صورت
  • تزریق ژل نواحی خصوصی بانوان
  • کارگذاری نخ های لیفت
  • کارگذاری نخ های کلاژن
  • مزوتراپی ریزش مو
  • مزوتراپی لک
  • مزوتراپی جوانسازی صورت
  • مزوتراپی تیرگی زیرچشم
  • درمان تیرگی نواحی حساس بانوان
  • تزریق مزوژل جالپرو
  • تزریق مزوژل پروفایلو
  • فشیال صورت (مطب پیروزی)
  • پلکسر کل صورت
  • پلکسر لیفت پلک
  • پلکسر کوچک کردن بینی
  • برداشتن خال و زگیل
  • آر اف فرکشنال(فقط مطب شریعتی)
  • پلاسمافرکشنال(فقط مطب پیروزی)
  • پلاسماآر اف فرکشنال(فقط مطب پیروزی)
  • میکرونیدلینگ
  • ساب سیژن
  • رفع جای زخم و جوش
  • کربوکسی تراپی (فقط مطب پیروزی)
  • لیزر موهای زاید(فقط مطب پیروزی)
  • هایفوتراپی

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

ساعات کار مطب شریعتی

تماس تلفنی و با وقت قبلی در روزهای زوج

۰۲۱-۲۲۲۵۱۲۲۵

۰۹۰۰۲۲۵۲۰۵۲

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

شریعتی، روبروی بیمارستان ایرانمهر، کوچه مرشدی، پلاک ۴، ساختمان کیانمهر، طبقه ۵، واحد۹

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

نمونه‌های بیشتر را از اینستاگرام ببینید.

@dr_mtalebi

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

ساعات کار مطب پیروزی

یکشنبه ۱۰تا ۲۰

سه شنبه ۱۵تا۲۰

پنحشنبه ۱۰تا ۱۸

۰۲۱-۳۳۳۵۰۰۱۲

۰۹۰۰۳۱۳۵۳۳۳

۰۹۹۱۵۵۸۶۲۳۳

مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟مزوتراپی مو چیست و چگونه برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود؟

پیروزی، خیابان شکوفه، روبروی فروشگاه افق کوروش، ساختمان امیرکبیر، طبقه ۵، واحد۱۰

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج