جاباما
۱۲۲۸۰۱۱
۴۷۶
۴۷۶
پ

بی‌اعتنایی آیفون به رکود بازار تلفن هوشمند

با این که بازار جهانی تلفن هوشمند وضعیت بغرنجی پیدا کرده، اما فروش آیفون ۱۳ همچنان خوب است و اپل انتظار دارد آیفون ۱۴ پس از عرضه به بازار، وضعیت بهتری از این داشته باشد.

منبیان نوشت: با این که بازار جهانی تلفن هوشمند وضعیت بغرنجی پیدا کرده، اما فروش آیفون ۱۳ همچنان خوب است و اپل انتظار دارد آیفون ۱۴ پس از عرضه به بازار، وضعیت بهتری از این داشته باشد.

انتظار اپل برای فروش بالاتر آیفون ۱۴، منعکس کننده باور فزاینده تحلیلگران وال استریت است که انتظار دارند فروش این شرکت حتی در صورت وقوع رکود در اقتصادهای بزرگ، بهتر از کل بازار تلفن هوشمند باشد.

اپل که گزارش مالی سه ماهه سوم خود را ۲۸ ژوییه منتشر می‌کند، همزمان با تولید آزمایشی آیفون ۱۴، انتظار خود از فروش بالاتر جدیدترین مدل این گوشی پرچمدار را در پیش‌بینی‌های اولیه خود به تولیدکنندگان قراردادی اعلام کرد.

بی‌اعتنایی آیفون به رکود بازار تلفن هوشمند

با توجه به صدرنشینی اپل در بازار تلفن هوشمند، تحلیلگران بر این باورند که تورم در کالاهایی اساسی مانند مواد غذایی و سوخت، تاثیر کمتری روی پایگاه کاربران نسبتا مرفه اپل گذاشته است. با این حال ناظران صنعت مانند شرکت فوبون سکیوریتیز بر این باورند که تقاضا برای محصولات الکترونیکی مصرفی امسال و سال آینده، کند خواهد شد.

طبق آمار موسسه تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، کندی اقتصادی در چین ضربه بزرگی به بازار تلفن هوشمند زده و فروش جهانی را در ماه مه ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داد و به ۹۶ میلیون دستگاه رساند. برای دومین بار در حدود یک دهه گذشته است که آمار ماهانه فروش، کمتر از ۱۰۰ میلیون دستگاه بوده است.

اما دو منبع آگاه در زنجیره تامین آیفون به رویترز گفتند: فروش آیفون در ژوییه با وجود سیگنال‌هایی که از افت تقاضای بازار برای سازندگان تلفن هوشمند دیگر مشاهده شد، همچنان خوب بوده است.

یکی از این منابع گفت: سازندگان دیگر از افت تقاضا آسیب دیده‌اند؛ منبع دومی هم گفته است که ارسال آیفون ۱۳ از یک کارخانه به بازار، در ماه ژوییه یک سوم بالاتر از مدت مشابه سال میلادی گذشته بود. این الگو غیرمعمول است زیرا فروش مدلهای فعلی آیفون معمولا در ژوییه و اوت که مصرف کنندگان منتظر معرفی مدلهای جدید از سوی اپل در سپتامبر هستند، افت می‌کند. با توجه به دستگاه‌های عرضه شده به بازار، می‌توان گفت فروش آیفون ۱۳ نسبتا خوب بوده است.

کریش سانکار، تحلیلگر شرکت کوئن، در یادداشتی به مشتریان این شرکت نوشت: فروش آیفون ۱۳ در اواخر سیکل این گوشی، خوب مانده زیرا تقاضای چین پس از پایان قرنطینه‌های کرونا، بهبود چشمگیری پیدا کرد و آیفون از خرید تعطیلات ژوئن در چین سود برد.

اپل طبق برنامه سالانه خود، تولید آزمایشی آیفون ۱۴ را با هدف افزایش تولید انبوه در اوت، آغاز کرده بود. بنابراین این دستگاه عرضه این دستگاه به بازار می‌تواند در پاییز آغاز شود. پیش‌بینی‌های اولیه از فروش که اپل به تولیدکنندگان قراردادی اعلام کرده است، اندکی بالاتر از برآورد فروش آیفون ۱۳ در یک سال پیش است.

بر اساس گزارش رویترز، بعضی از تحلیلگران وال استریت انتظار دارند در پایان سه ماهه مالی سوم، فروش آیفون ۱۳ با وجود عرضه حجم بالاتری از این دستگاه به بازار، کاهش نسبی پیدا کند اما تحلیلگران همچنان انتظار دارند آیفون بهتر از رقیبانش ظاهر شود. به عنوان مثال، کوئن انتظار دارد فروش دستگاه‌های اپل در سه ماهه اخیر حدود یک درصد کاهش پیدا کند، در حالی که فروش کلی تلفن هوشمند حداکثر ۱۳ درصد دچار افت خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج