۱۲۳۸۳۳۶
۹۷۵
۹۷۵
پ

۱۵ راهکار برای نمایش اعتماد به نفس خود به دیگران

اعتماد به نفس کلید موفقیت در زندگی است. افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند در محل کار و موقعیت‌های اجتماعی برجسته‌تر از همتایان خود به نظر می‌رسند و به جایگاه‌ی بالاتری دست می‌یابند.

دیجی کالامگ: اعتماد به نفس کلید موفقیت در زندگی است. افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند در محل کار و موقعیت‌های اجتماعی برجسته‌تر از همتایان خود به نظر می‌رسند و به جایگاه‌ی بالاتری دست می‌یابند. اگر به اندازه‌ی کافی اعتماد به نفس ندارید، می‌توانید با ایجاد تغییرات جزئی در زبان بدن تا حد زیادی این مشکل را حل کنید. استفاده از زبان بدن افراد با اعتماد به نفس به شما کمک ‌می‌کند که احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

کسانی که به اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) مبتلا هستند اغلب در زمان برقراری ارتباط با دیگران از کمبود اعتماد به نفس رنج می‌برند. این افراد می‌توانند این مشکل را با یادگیری و تمرین زبان بدن قوی برطرف کنند. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ قرار است با شما در مورد زبان بدن افراد با اعتماد به نفس صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

زبان بدن افراد با اعتماد به نفس

زبان بدن یکی از ابزارهای برقراری ارتباط است. شما می‌توانید با حرکات بدن، دست، حالت چهره و… با دیگران ارتباط غیرکلامی برقرار کنید. ممکن است آگاهانه از نوع خاصی از زبان بدن برای نشان دادن اعتماد به نفس خود استفاده کنید یا این کار را بدون آگاهی انجام دهید. امروزه کسانی که اعتماد به نفس‌شان را نشان می‌دهند، در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود موفق‌تر هستند. سریع‌ترین راه برای بهبود زبان بدن این است که ترفندهای زیر را یاد بگیرید و تمرین کنید:

۱. لبخند بزنید

اگر فقط می‌توانید یک چیز را در مورد زبان بدن خود تغییر دهید، روی لبخندتان کار کنید. این شکل از زبان بدن به شما کمک می‌کند که قابل اعتمادتر به نظر برسید و مردم نسبت به چیزی که می‌گویید احساس بازتری داشته باشند. علاوه بر این وقتی به کسی لبخند می‌زنید، معمولاً او هم به شما لبخند می‌زند که این کار باعث ایجاد یک مبادله‌ی مثبت بین هر دو طرف می‌شود.

۲. ارتباط چشمی برقرار کنید

۱۵ راهکار برای نمایش اعتماد به نفس خود به دیگران

ارتباط چشمی قوی احتمالاً مهم‌ترین نشانه‌ی اعتماد به نفس است. در تعاملات اجتماعی حفظ ارتباط چشمی باعث می‌شود که فردی با اعتماد به نفس بالا به نظر برسید. ارتباط چشمی مناسب به دیگران نشان می‌دهد که شما احساس راحتی می‌کنید و علاقه‌مند به گفت‌وگو و برقراری ارتباط هستید. همچنین نشان می‌دهد که شما به طرف مقابل توجه می‌کنید و به آنچه که می‌گوید احترام می‌گذارید.

سعی کنید در حدود ۶۰ درصد مواقع به چشمان طرف مقابل نگاه کنید. اگر تماس مستقیم چشمی برایتان سخت است، در ابتدا با نگاه کردن به نقطه‌ای نزدیک به چشم‌های فرد شروع کنید یا می‌توانید دو ثانیه به چشم‌ها، دو ثانیه به بینی، دو ثانیه به دهان و دو ثانیه هم به کل صورت او نگاه کنید. این روند را در طول مکالمه تکرار کنید. با این ترفند، طرف مقابل متوجه‌ی اعتماد به نفس پایین شما نمی‌شود.

۳. به جلو متمایل شوید

وقتی در حال گفت‌وگو هستید، کمی خم شدن به جلو نشان‌دهنده‌ی علاقه و توجه‌ی شما است. معمولاً کسانی که در تعاملات اجتماعی دچار اضطراب می‌شوند فاصله‌ی خود را با دیگران افزایش می‌دهند، اما این کار به سایرین این پیام را منتقل می‌کند که شما علاقه‌ای به برقراری ارتباط ندارید.

۴. صاف بایستید

پوسچر بدن و طرز ایستادن تأثیر زیادی روی دیگران دارد و نگرش آن‌ها را نسبت به شما تعیین می‌کند. وقتی قامت‌تان را کشیده نگه داشته و صاف می‌ایستید اعتماد به نفس، اقتدار و متانت خود را به نمایش می‌گذارید، در حالی که خم شدن و قوز کردن باعث می‌شود ضعیف و غیرمطمئن به نظر برسید. برای اینکه زبان بدن افراد با اعتماد به نفس را داشته باشید، پشت خود را صاف کنید و هر دو شانه را به سمت عقب بکشید.

۵. سرتان را بالا بگیرید

۱۵ راهکار برای نمایش اعتماد به نفس خود به دیگران

آیا همیشه موقع راه رفتن به زمین نگاه می‌کنید یا هنگام صحبت کردن سرتان پایین است؟ کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند سر و چانه‌ی خود را بالا نگه می‌دارند و هرگز به میز، زمین یا پاهای خود نگاه نمی‌کنند.

هنگام راه رفتن سرتان را بالا بگیرید و به جلو نگاه کنید، انگار که یک تاج روی سرتان قرار دارد که در صورت نگاه کردن به پایین ممکن است بیفتد. ممکن است این کار در ابتدا غیرطبیعی به نظر برسد، اما در نهایت به این ژست قوی و مطمئن عادت خواهید کرد. سپس می‌توانید در زمان ایستادن و صحبت کردن هم از آن استفاده کنید. این کار برقراری تماس چشمی را آسان‌تر می‌کند.

۶. پاهایتان را به حالت نیمه باز نگه دارید

وقتی پاهایتان را به هم نزدیک کرده و جفت می‌کنید، ترسو و خجالتی به نظر می‌رسید. به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، باسن و شانه‌های خود را در یک راستا قرار داده، وزن خود را به‌طور مساوی روی هر دو پا تقسیم کرده و پاهایتان را به اندازه‌ی کافی از هم باز کنید، به طوری که جهت آن‌ها به سمت بیرون و به سوی فردی باشد که با او صحبت می‌کنید. با این کار نشان می‌دهید که پذیرای شنیدن ایده‌ها و نظرات آن شخص هستید.

۷. بی‌قراری نکنید

بی‌قراری نشانه‌ی آشکاری از اضطراب و عصبی بودن است. حرکات عصبی مانند تکان دادن زانو، بازی کردن با موها یا جویدن ناخن، توجه‌ی سایرین را از صحبت‌های شما دور کرده و تمرکز آن‌ها را بر پیام شما دشوار می‌کند. وقتی این نوع حرکات را به حداقل می‌رسانید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید.

۸. سرعت حرکات خود را کم کنید

حرکات سریع شما را مضطرب نشان می‌دهد. همه چیز، از حرکات دست گرفته تا قدم زدن شما، می‌تواند روی سایرین تأثیر بگذارد. پس سرعت خود را کم کنید تا اعتماد به نفس شما بیشتر شود.

۹. قدم‌های بزرگ‌تر بردارید

همان‌طور که سرعت راه رفتن خود را کم می‌کنید، سعی کنید گام‌های بلندتری بردارید. افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند، با اقتدار راه می‌روند و قدم‌های بزرگ‌تری برمی‌دارند. این کار می‌تواند اضطراب شما را کاهش دهد.

۱۰. دست‌های خود را از جیب‌تان خارج کنید

۱۵ راهکار برای نمایش اعتماد به نفس خود به دیگران

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که دست‌هایشان را داخل جیب خود فرو کنند، به‌خصوص زمانی که عصبی هستند یا استرس دارند. قرار دادن دست‌ها در جیب یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید، چراکه باعث می‌شود یک فرد مضطرب و با اعتماد به نفس کم به نظر برسید. دست‌هایتان را از جیب‌های خود دور کنید و هرگز دست به سینه نایستید تا زبان بدن افراد با اعتماد به نفس بالا را داشته باشید.

۱۱. مراقب دست‌های خود باشید

مراقب لمس کردن صورت یا گردن‌تان باشید، چراکه هر دو نشانه‌ی این هستند که شما احساس اضطراب و ترس می‌کنید یا عصبی هستید. افراد با اعتماد به نفس این نوع حرکات را انجام نمی‌دهند. موقعیت استیپل (اتصال نوک انگشت‌های دو دست به یکدیگر و دور کردن کف دست‌ها) یا نگه داشتن کف دست‌ها به سمت بیرون می‌تواند حاکی از اعتماد به نفس باشد. کف دست‌هایتان را به‌آرامی حرکت دهید تا خونسردی و متانت خود را به نمایش بگذارید.

۱۲. محکم دست بدهید

دست دادن ضعیف یا سست نشان‌دهنده‌ی کمبود اعتماد به نفس است، بنابراین سعی کنید هنگام ملاقات با دیگران دست‌تان را محکم دراز کنید. بعد از مدتی تمرین، به این کار عادت کرده و به‌طور طبیعی می‌توانید آن را انجام دهید.

محکم دست دادن به دعوت به گفت‌وگو کمک می‌کند و نشان می‌دهد که شما هم به خودتان و هم به طرف مقابل احترام می‌گذارید. فقط مراقب باشید که این کار را بیش از حد محکم انجام ندهید، چون باعث ترس دیگران می‌شود.

۱۳. آینه‌ی زبان بدن دیگران باشید

ما اغلب ناخودآگاه حرکات اطرافیان‌مان را تقلید می‌کنیم. برای مثال وقتی آن‌ها صاف می‌نشینند، ما هم صاف‌تر می‌نشینیم یا وقتی با حرکت دادن دست‌هایشان صحبت می‌کنند، ما هم از حرکات اشاره‌ی بیشتری استفاده می‌کنیم. انعکاس زبان بدن طرف مقابل نشان می‌دهد که شما به او توجه کرده و خواهان برقراری ارتباط هستید که این امر می‌تواند باعث تقویت یک رابطه شود.

۱۴. سرتان را تکان دهید

به جای اینکه بیشتر روی خودتان تمرکز داشته باشید، سعی کنید به طرف مقابل و صحبت‌های او توجه کنید. وقتی می‌خواهید زبان بدن افراد با اعتماد به نفس را داشته باشید، باید ارتباط خود را با شخصی که با او صحبت می‌کنید حفظ کنید. وقتی طرف مقابل چیزی می‌گوید که با آن موافق هستید یا زمانی که صحبت‌های او را متوجه می‌شوید، سرتان را تکان دهید.

۱۵. آهسته و واضح صحبت کنید

۱۵ راهکار برای نمایش اعتماد به نفس خود به دیگران

عصبی بودن اغلب باعث می‌شود که در صحبت کردن عجله کرده و بخواهید نظرات خود را به‌سرعت بگویید تا گفت‌وگو را زودتر به پایان برسانید. بهتر است سرعت صحبت کردن خود را کم کنید تا مخاطب فرصت کند چیزی را که می‌گویید به‌خوبی شنیده و درک کند. سعی کنید هنگام صحبت کردن عضلات شکم خود را منقبض کنید تا صدای مطمئن‌تر و رساتری داشته باشید.

کلام پایانی

با توجه به اینکه بیشتر اطلاعاتی که ما از دیگران دریافت می‌کنیم از نشانه‌های غیرکلامی می‌آیند، باید به انواع پیام‌هایی که زبان بدن شما منتقل می‌کند توجه کنید. به یاد داشته باشید که برای تغییر رفتار خود به اعتماد به نفس بالا نیاز ندارید. اگرچه ممکن است در ابتدا این کار برایتان عجیب باشد، اما با یادگیری و تمرین زبان بدن افراد با اعتماد به نفس به‌تدریج احساس بهتر و طبیعی‌تری پیدا می‌کنید و اعتماد به نفس شما بیشتر می‌شود.

در عین حال، تلاش برای کاهش اضطراب از طریق روش‌های دیگر هم می‌تواند به بهبود رفتارهای عصبی کمک کند. شما مجبور نیستید تا پایان عمر با اضطرابی که توانایی‌تان برای تعامل با دیگران را مختل می‌کند، زندگی کنید. رفتار درمانی شناختی (CBT) و دارودرمانی هر دو می‌توانند به درمان اختلال اضطراب اجتماعی کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج