جاباما
۱۲۳۹۳۸۸
۱۲۰۸
۱۲۰۸
پ

این سارقان خوراک‌شان فقط دلار و سکه بود!

با افزایش قیمت دلار و تورم افسار گسیخته سارقان بار دیگر رو به سرقت ارز به ویژه دلار آورده و برای رسیدن به اهداف خود حتی ترسی از تیراندازی ندارند. در این گزارش به مهمترین سرقت‌ها از صرافی‌های ایران می‌پردازیم.

جامعه ۲۴: پنجشنبه گذشته روبروی بانک مرکزی و نبش خیابان تبریزی در بلوار میرداماد تهران دو موتورسوار با تیراندازی به سمت یک صرافی قصد سرقت دلار‌های این صرافی را داشتند، اما با مجروح کردن دو شهروند و شلوغ شدن خیابان از ترس پا به فرار گذاشته و بدون این‌که موفق شوند چیزی سرقت کنند متواری شدند.

البته این نوع سرقت برای اولین‌بار نیست  که رخ می‌دهد و در سال‌های گذشته نیز انواع سرقت از صرافی را شاهد بودیم. در این گزارش به مهم‌ترین سرقت‌های صرافی‌ها می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

این سارقان خوراک‌شان فقط دلار و سکه بود!

سرقت ۱۳۰ هزار دلار

به گزارش جامعه ۲۴، تیرماه سال گذشته بود که مرد صرافی به دادسرای جنایی مراجعه و از سرقت ۱۳۰ هزار دلارش خبر داد. شاکی در شکایتش به بازپرس پرونده گفت: ظهر امروز در چند قدمی صرافی بودم که یک خودرو ۴۰۵ با پلاک نظامی سبزرنگ و یک دستگاه موتورسیکلت سد راهم شدند. آن‌ها با نشان‌ دادن اسلحه، دست‌بند و کارت شناسایی خود را مامور مبارزه با جرایم اقتصادی معرفی کرده و من را بدون هیچ دلیلی سوار بر خودرو کردند. آن‌ها چند ساعتی من را در تهران چرخاندند و پس‌از این‌که ۱۳۰ هزار دلار را که به‌صورت پیاده در حال انتقال دادن به صرافی بودم ربودند، در یکی از خیابان‌های خلوت رها کردند.

با ثبت این شکایت پرونده در اداره آگاهی رسیدگی و ۱۵ روز بعد سارق اصلی به هویت فرشاد شناسایی و به همراه دو همدستش دستگیر شد.

هر سه نفر با انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کردند و فرشاد سردسته باند گفت: سعید چند سالی در بازار و صرافی کار می‌کرد و مال‌باخته را می‌شناخت و می‌دانست که مرد جوان همیشه ارز را به‌صورت پیاده حمل می‌کند تا کسی به او شک نکند. به‌همین خاطر بعد از این‌که او ۱۳۰ هزار دلار را در بازار تحویل گرفت تعقیبش کردیم و در غرب تهران و چند قلمی صرافی در یک فرصت مناسب او را ربوده و دلارهایش را سرقت کردیم.

با این اعترافات هر سه سارق به زندان منتقل شدند.

سرقت از صرافی میدان فردوسی

اواخر بهمن‌ ماه سال ۹۵ بود که آژیر خطر یک صرافی در محدوده میدان فردوسی به صدا درآمد. دقایقی بعد اولین گشت کلانتری در مقابل صرافی در خیابان کوشک توقف کرد.

با اعلام موضوع به تیم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی، کارآگاهان پلیس برای بررسی موضوع در محل سرقت حاضر شدند و تحقیقات اولیه کارآگاهان نشان می‌داد سه دزد مسلح نقاب‌دار با یک خودرو پراید مقابل صرافی توقف کرده و پس‌از ورود به داخل آن با تهدید مرد صراف قصد سرقت داشتند، اما مرد صراف مقابل آن‌ها مقاومت کرده و سارقان نیز با شلیک یک گلوله به پایش او را مجروح و با سرقت هفتاد میلیون تومان انواع ارز متواری شدند.

 

این سارقان خوراک‌شان فقط دلار و سکه بود!این سارقان خوراک‌شان فقط دلار و سکه بود!

درادامه کارآگاهان پلیس آگاهی با شناسایی یکی از سارقان در محله خانی‌آباد او را دستگیر و مرد جوان به سرقت مسلحانه از صرافی اعتراف کرد. همچنین دو همدست او شناسایی و دستگیر شدند که برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سارقان اعتراف کردند با توجه به این خلوتی خیابان و میزان ارز داخل این مغازه وسوسه شده و دست به سرقت زده‌اند.

سرقت مرگبار ۵۰۰ دلار از صرافی امین

اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ بود که آژیر خطر صرافی امین در میدان فردوسی به صدا درآمد. همسایه‌ها سراسیمه به خیابان ریخته و به داخل صرافی رفتند. آن‌ها با پیکر خونین دختر صاحب صرافی روبه‌رو شدند.

دختر جوان به نام گیتی مدعی شد سارقی به داخل مغازه آمده و بعد از این‌که او را با چاقو زده دلار‌ها را از داخل گاوصندوق برداشته و فرار کرده‌ است.

دقایقی بعد پدر گیتی سراسیمه به مغازه‌اش آمد و با دیدن این صحنه او را به چند بیمارستان برد، اما چهار بیمارستان از پذیرش او خودداری کردند و در نهایت او در بیمارستان دادگستری بستری شد، اما با توجه به این‌که مرد صراف اعتقاد داشت بیمارستان کاری برای دخترش نکرده‌ است او را به بیمارستانی دیگر منتقل کردند.

این سارقان خوراک‌شان فقط دلار و سکه بود!این سارقان خوراک‌شان فقط دلار و سکه بود!

 با انتقال دختر جوان به بیمارستانی دیگر او تحت عمل جراحی قرار گرفت و مشخص شد ضربه چاقو باعث پاره شدن کلیه، طحال و روده گیتی شده‌ است. چند ساعت بعد از عمل نیز دختر صراف به‌علت شدت جراحات جانش را از دست داد.

در تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد پسر جوانی که صورت خود را پوشانده بود وارد صرافی شده و درخواست دلار می‌کند. دختر دلار فروش نیز به‌خاطر این‌که مشتری کارت ملی همراهش نبوده از دادن ارز خودداری می‌کند، اما مرد سارق به آن‌سوی پیش‌خوان پریده و با قرار دادن چاقو و قمه زیر گلوی گیتی او را تهدید به مرگ می‌کند.

سارق وقتی می‌بیند گیتی هیچ همکاری با او نمی‌کند ضربه‌ای به شکم او زده و بعد از سرقت دلار‌ها که حدود ۵۰ میلیون تومان بود، فرار می‌کند. سارق قاتل با گذشت سال‌ها هنوز شناسایی و دستگیر نشده‌ است.

سرقت از صرافی با روش هالیوودی

بعد از تعطیلات فروردین سال ۹۴  مرد صرافی در تماس با پلیس از سرقت بزرگ از داخل صرافی اش خبر داد. با حضور ماموران پلیس آن‌ها مشاهده کردند که سارقان از طریق مغازه کناری و حفر تونل وارد صرافی شده و دست به سرقت بزرگ زده‌اند. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد سارقان با حفر تونل از مغازه مجاور وارد صرافی عماد شده و بعد از از کار انداختن سیستم‌های هشدار، دزدگیر و سرقت هارد دوربین‌ها شروع به بریدن گاوصندوق کرده و مقدار زیادی ارز را سرقت کردند.

تحقیقات از مال‌باخته نشان می‌داد نزدیک ۷۵۰ میلیون تومان ارز و طلا از این صرافی به سرقت رفته‌ است. در ادامه با بررسی‌های بیشتر کارآگاهان رد یکی از سارقان به‌دست‌آمده و او در اردیبهشت‌ ماه دستگیر شد.

مرد جوان بعد از دستگیری به سرقت از صرافی اعتراف کرد و گفت: من و همدستم می‌دانستیم که مرد صراف پول‌هایش را در داخل گاو صندوق می‌گذارد به‌همین دلیل نقشه سرقت را طراحی کردیم و روز هشتم فروردین دست‌به‌کار شدیم. با دستگاه هوابرش و حفر تونل پس‌ از چهار روز به داخل مغازه رسیدیم و روز دوازدهم فروردین ارز‌ها و طلا‌ها را سرقت و فرار کردیم. دو روز بعد از سرقت همدستم با برداشتن مقداری از پول‌ها به آمریکا فرار کرد من هم مقداری از پول‌ها را خرج کردم، اما مأموران به سراغم آمدند و دستگیر شدم.

این سارقان خوراک‌شان فقط دلار و سکه بود!این سارقان خوراک‌شان فقط دلار و سکه بود!

در بررسی مخفیگاه این سارق ۶۰۰ میلیون تومان ارز و طلا کشف و مشخص شد نزدیک به ۱۵۰ تومان از اموال سرقتی از سوی دو سارق خرج شده‌ است.

شاگرد مغازه، طراح سرقت میلیاردی

به گزارش جامعه ۲۴،  مهرماه سال ۹۷ سارقان با ورود به یک صرافی در گرگان موفق شدند یک و نیم میلیارد تومان ارز و سکه را سرقت کنند. بررسی‌های پلیس بعد از اعلام این سرقت میلیاردی آغاز شد.

در تحقیقات اولیه کارگر صرافی مدعی شد سارقان مسلح با تهدید کلید را از من گرفته و وارد صرافی شده و ارز‌ها را سرقت کرده و متواری شدند.

بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد سارقان کلید را به‌زور از شاگرد مغازه نگرفته و او خودش در این سرقت دست داشته‌ است. با بدست آمدن این سرنخ سارقان و شاگرد مغازه دستگیر و اعتراف کرده‌اند که کلید مغازه را شاگرد صرافی که از دوستان آن‌ها است در اختیار قرار داده و او هم نقشه سرقت را اجرا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج