۱۲۴۳۳۸۱
۵۳۱
۵۳۱
پ

تحقق رویای دیرینه کهنه سرباز آمریکایی با علم

ریچارد نایدر(Richard Neider) کهنه سرباز ارتش ایالات متحده آمریکا که در عراق دچار آسیب نخاعی شده بود، به لطف یک اسکلت رباتیک بیرونی توانست بار دیگر راه برود.

ایسنا نوشت: ریچارد نایدر(Richard Neider) کهنه سرباز ارتش ایالات متحده آمریکا که در عراق دچار آسیب نخاعی شده بود، به لطف یک اسکلت رباتیک بیرونی توانست بار دیگر راه برود.

نایدر اسکلت بیرونی "ReWalk Personal ۶.۰" را از طریق یک برنامه امور کهنه‌سربازان دریافت کرد، او پس از مجروح شدن دیگر قادر به راه رفتن نبود و تقریباً ۱۰ سال را روی ویلچر گذرانده بود.

تحقق رویای دیرینه کهنه سرباز آمریکایی با علم

این دستگاه موتوردار که با باتری کار می‌کند، حسگرهایی دارد که تشخیص می‌دهند فرد چه زمانی وزن خود را از یک پا به پای دیگر منتقل می‌کند و سپس به پای دیگر سیگنال حرکت می‌دهد. بدین ترتیب فرآیند راه رفتن ایجاد می‌شود. این اسکلت بیرونی سبک، به تثبیت زانوها و لگن او نیز کمک می‌کند.

شدت جراحت این گروهبان سابق ارتش که در ماه مه سال ۲۰۰۵ آسیب دیده بود به مرور زمان بدتر شد. او اکنون می‌گوید: وقتی از این دستگاه استفاده می‌کنم لبخند از صورتم محو نمی‌شود. این یک نوع استقلال کامل است، اینکه بتوانم روی پاهایم بایستم و چشم در چشم با دیگران ارتباط برقرار کنم.

تحقق رویای دیرینه کهنه سرباز آمریکایی با علم

نایدر می‌گوید وقتی که برای اولین بار روی ویلچر نشست، افسرده و عصبانی بود و هنگامی که راه رفتن افراد را می‌دید می‌خواست سرشان فریاد بزند.

او می‌گوید: اینکه بتوانم بلند شوم و حرکت پاهایم را ببینم یکی از شگفت‌انگیزترین تجربه‌ها برای من است.

دن بوناروتی(Dan Bonaroti)، فیزیوتراپیست و مالک کلینیک توانبخشی تاچ‌استون(Touchstone) می‌گوید که این فناوری کاربردهای بالقوه گسترده‌تری برای بیمارانی همچون نایدر دارد.

او افزود: این فناوری می‌تواند برای افرادی که کاملاً فلج هستند و همچنین افرادی که در راه رفتن مشکل دارند مورد استفاده قرار گیرد. این فناوری را می‌توان برای افراد مبتلا به سکته مغزی و آسیب نخاعی ناقص گسترش داد.

فناوری اسکلت رباتیک "ReWalk" سال‌هاست که در حال توسعه بوده و حدود هشت سال قبل تاییدیه اداره غذا و داروی آمریکا(FDA) را دریافت کرده است.

این دستگاه پیشگام ۷۵ هزار دلار قیمت دارد و در برنامه کهنه‌سربازان از سال ۲۰۱۵ مورد آزمایش قرار گرفته تا افراد بتوانند آموزش ببینند، برای مدت کوتاهی آن را به خانه ببرند، تجربه خود را با آن ثبت کنند و مطمئن شوند که از آن به درستی استفاده می‌کنند.

به گفته بوناروتی، ۲۸ جلسه یعنی حدود ۲.۵ ماه طول می‌کشد تا بیمار به طور کامل برای استفاده از این اسکلت بیرونی آموزش ببیند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج