۱۲۵۶۰۶۷
۴ نظر
۱۸۲۹۸
۴ نظر
۱۸۲۹۸
پ

دو دشمن قسم خورده‌ که رفقای عزیزتر از جان شدند

وقتی صحبت از فیلم های اکشن می شود، سیلوستر استالونه و آرنولد شوارتزنگر از اولین نام هایی هستند که به ذهن می آیند. آن ها بیشتر از نیم قرن تماشاگران را میخکوب پرده سینما کرده اند و به نظر می رسد حالا حالاها هم قصد خداحافظی با بازیگری را ندارند.

روزیاتو: وقتی صحبت از فیلم های اکشن می شود، سیلوستر استالونه و آرنولد شوارتزنگر از اولین نام هایی هستند که به ذهن می آیند. آن ها بیشتر از نیم قرن تماشاگران را میخکوب پرده سینما کرده اند و به نظر می رسد حالا حالاها هم قصد خداحافظی با بازیگری را ندارند.

برخی دوستی ها مثل عشق در نگاه اول هستند: با هم آشنا می شوید و آن جرقه را احساس می کنید و هر قدر هم که طول بکشد تا دوباره در کنار هم قرار گیرید، می دانید که برای همیشه یک دوست دارید. دوستی بعضی هم مانند سیلوستر استالونه که حالا ۷۶ سال دارد و آرنولد شوارتزنگر که حالا ۷۵ ساله است، با رقابت آغاز می شود و دهه ها طول می کشد تا تبدیل به عشقی برادرانه شود.

در سال ۱۹۷۷ با یکدیگر آشنا شدند و دشمنی آن ها از یک مراسم آغاز شد

دو دشمن قسم خورده‌ که رفقای عزیزتر از جان شدند

استالونه و شوارتزنگر اولین بار در سال ۱۹۷۷ در مراسم گلدن گلوب با یکدیگر آشنا شدند. درام ورزشی «راکی» (Rocky) در ۶ بخش نامزد جایزه شده بود. آرنولد هم نامزد جایزه ی «ستاره ی جدید سال» شده بود. هر دو آن زمان بازیگران خوش آتیه ای محسوب می شدند. سیلوستر نگاه پیروزمندانه ی آرنولد در برابر جوایزی که «راکی» از دست داد را دید.

وقتی «راکی» بالاخره جایزه ی بهترین فیلم را دریافت کرد استالونه یک گلدان بزرگ پر از گل را برداشت و به سوی آرنولد پرتاب کرد. و اینگونه شد که دشمنی بیش از یک دهه ای آن ها آغاز شد. سیلوستر در اینباره گفته: «ما باهم در یک کهکشان نمی گنجیدیم. حتی دی‌اِن‌اِی مان هم از همدیگر متنفر بود.»

دو دشمن قسم خورده‌ که رفقای عزیزتر از جان شدند

رقابت میان آن ها نه تنها در زندگی واقعی بلکه روی پرده ی سینما هم جریان داشت

دو دشمن قسم خورده‌ که رفقای عزیزتر از جان شدند

در فیلم سال ۱۹۸۸ «دوقلوها» (Twins)، نقشی که شوارتزنگر آن را برعهده داشت به تمسخر پوستر فیلم «رمبو» (Rambo) می پردازد. استالونه در فیلم «تانگو و کش» (Tango & Cash) پاسخ شوارتزنگر را داد. در این فیلم او با مردی شبیه به شوارتزنگر زد و خورد می کند. استالونه بعدها اذعان کرد هنگام بازی در این صحنه، شوارتزنگر را مجسم کرده بود.

شوارتزنگر در اینباره گفته: «در مطبوعات هم بی رحمانه به هم حمله می کردیم. از همدیگر نام می آوردیم و از نقاط ضعف هم انتقاد می کردیم و همه اش از سر رقابت بود. آنقدر احمقانه شد که یک دفعه تبدیل به رقابتی شد بر سر اینکه چه کسی اندام عضلانی تری دارد.»

دو دشمن قسم خورده‌ که رفقای عزیزتر از جان شدند

کار به جایی رسید که شوارتزنگر از روانشناسی معکوس بر روی استالونه استفاده کرد

دو دشمن قسم خورده‌ که رفقای عزیزتر از جان شدند

رقابت آن ها تا جایی پیش رفت که شوارتزنگر حتی با فریب استالونه را وادار به بازی در یک فیلم بد کرد. شوارتزنگر در اینباره گفته: «من فیلمنامه را خواندم که خیلی بد بود. بیایید صادق باشیم. به خودم گفتم این فیلم را بازی نمی کنم.»

بعدش به سراغ استالونه رفتند و او با شوارتزنگر تماس گرفت و پرسید که آیا برای این فیلم با او صحبت کرده اند. شوارتزنگر به می گوید: «بله داشتم به آن فکر می کردم. این فیلم ایده ی درخشانی دارد.» استالونه با شنیدن این حرف های شوارتزنگر، از سر رقابت تصمیم می گیرد این فیلم را بازی کند. اما فیلم با شکست رو به رو می شود.

دو دشمن قسم خورده‌ که رفقای عزیزتر از جان شدند

دشمنی ای که به دوستی ختم شد

دو دشمن قسم خورده‌ که رفقای عزیزتر از جان شدند

در اواخر دهه ی ۱۹۹۰، زمانی که از تأثیر هر دو بازیگر بر گیشه ی سینما اندکی کاسته شد، آن ها به اختلاف خود پایان دادند و به دوستان یکدیگر بدل شدند و حتی در چند فیلم هم با یکدیگر همبازی شدند. آن ها تولد یکدیگر را در شبکه های اجتماعی تبریک می گویند و از مصاحبت و همنشینی با یکدیگر لذت می برند.

دو دشمن قسم خورده‌ که رفقای عزیزتر از جان شدند

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دقیقا همون دوره فلاکتی بود که فیلمای VHS و Beta رو از ترس کمیته تو شکممون قایم می کردیم . عمرمونو تلف کردیم تو این خرابشده .

    • ناشناس

      دو مرد دوست داشتنی من😘😘😘😘. بهترین های جهان. سیلوستر و آرنولد و جیسون و دوایین و بروس ویلس کسانی که هیچ گاه جایگزین نمی‌شوند .

    • سید حسام

      خدایی بازیگر خوبی هستن از بازیگر
      ایرانی خیلی بهتره

    • چگوارارا

      ی دوره کوتاه بود اون خیلی زود گذشت بجاش دوره ای اومد که دنیامون رو خراب کرد CD , DVD,و فلش و رم و هارد و گوشی های هوشمند که در یک لحظه به تمام سینمای جهان دسترسی داریم ولی می‌بینیم که متاسفانه فرهنگ مارو نابود کرده چون قسمت مثبت این قضیه رو استفاده نکردیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج