۱۲۵۹۱۹۱
۲۸۱
۲۸۱
پ

بی‌اعتنایی ترامپ به احضاریه کنگره

رئیس جمهور سابق آمریکا طبق احضاریه‌ای که برایش ارسال شده بود تا در یکی از کمیته‌های کنگره حضور پیدا کند و درباره شورش شش ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی در ساختمان کنگره شهادت دهد و اسناد مربوط به آن را ارائه کند، عمل نکرد و از حضور در این کمیته امتناع کرد.

ایسنا نوشت: رئیس جمهور سابق آمریکا طبق احضاریه‌ای که برایش ارسال شده بود تا در یکی از کمیته‌های کنگره حضور پیدا کند و درباره شورش شش ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی در ساختمان کنگره شهادت دهد و اسناد مربوط به آن را ارائه کند، عمل نکرد و از حضور در این کمیته امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این کمیته در توییتی اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از پیروی از احضاریه کمیته منتخب کنگره برای ارائه شهادت و مدارک مربوط به شورش شش ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی امتناع کرد. وکلای ترامپ هیچ تلاشی برای مذاکره در مورد حضور موکلشان انجام ندادند و در طرح دعوی‌اش بسیاری از همان استدلال‌هایی که دادگاه‌ها مکررا آنها را رد کرده بودند، مجددا مطرح شده‌اند.

این کمیته در گذشته تعدادی از شاهدان را به خاطر نادیده گرفتن احضاریه‌های این هیات به اهانت به دادگاه متهم کرده و این را رد نکرده که همین کار را در مورد ترامپ نیز انجام خواهد داد. اگرچه این کمیته توانایی اندکی برای وادار کردن افراد به پیروی سریع از احضاریه‌ها از طریق سیستم دادگاه دارد.

بنی تامپسون، نماینده دموکرات و لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه که به ترتیب به عنوان رئیس و معاون رئیس این کمیته عمل می‌کنند، در بیانیه‌ای مشترک گفتند: این کمیته در روزهای آتی اقدامات بعدی و عدم تمکین ترامپ را ارزیابی خواهد کرد.

تامپسون در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز گفت: من اتهامات اهانت به کنگره علیه ترامپ را رد نمی‌کنم. این می‌تواند یک گزینه باشد و ما باید منتظر باشیم و ببینیم چه می‌شود. نخستین کاری که باید انجام دهیم این است که چگونه باید به این طرح دعوی رسیدگی کنیم. پس از آن درباره گام‌های بعدی تصمیم خواهیم گرفت.

ترامپ ۱۱ نوامبر از این کمیته به منظور مسدود کردن این احضاریه شکایت کرد و گفت، اگرچه بالغ بر دو سال است که کاخ سفید را ترک کرده اما این کمیته امتیازات مقامات قوه مجریه و اینکه وی باید از شهادت دادن مصون باشد را نقض کرده است.

با توجه به این شکایت و اینکه کمیته شش ژانویه قرار است در پایان دوره کنگره در ژانویه منحل شود، بسیار بعید است که ترامپ شهادت دهد.

اگر جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای کنترل مجلس نمایندگان را برعهده گیرند، قطعا اکثریت پیش‌بینی شده جمهوری خواه در کنگره اجازه ادامه این تحقیقات را نخواهند داد.

تامپسون و چنی گفتند: حقیقت این است که دونالد ترامپ همچون بسیاری از متحدان نزدیکش از تحقیقات کمیته منتخب فرار می‌کند و از انجام کاری که هزاران شاهد دیگر انجام داده‌اند، امتناع می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ برنامه‌ای را برای ملغی کردن انتخابات ریاست جمهوری و مسدود کردن انتقال قدرت رهبری کرد. او موظف است که به مردم آمریکا پاسخ دهد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج