۱۲۶۹۵۹۱
۲۱۹۲۴
۲۱۹۲۴
پ

«سیاه تنگرس» چیست؟

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: سیاه تنگرس، گیاهی درختچه‌ای است که در درمان بیماری‌های مختلفی مانند دیابت، چربی خون، پروستات و ... کاربرد دارد.

ایسنا: یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: سیاه تنگرس، گیاهی درختچه‌ای است که در درمان بیماری‌های مختلفی مانند دیابت، چربی خون، پروستات و ... کاربرد دارد.

سعیده امیری اظهار کرد: گیاه سیاه تنگرس با نام علمی Rhamnus persica یکی از گیاهان خوراکی خودرو و متعلق به خانواده عناب است.

«سیاه تنگرس» چیست؟

وی ادامه داد: گیاه سیاه تنگرس بصورت درختچه‌ای پرخار است که تا ارتفاع سه متر می‌رسد و دارای شاخه‌های متناوب و جوان کرکدار خاکستری رنگ است که در حالت مسن شده گیاه به رنگ زرد، قهوه‌ای، قهوه‌ای خاکستری و خاکستری در می‌آیند.

امیری با اشاره به اینکه از این گیاه در درمان دیابت استفاده می‌شود، عنوان کرد: دیابت نوع یک هنوز درمان قطعی ندارد بنابراین از این گیاه برای درمان دیابت نوع دو استفاده می‌شود، باید بدانید که این نوع دیابت به نوع زندگی کردن و نوع غذایی که می‌خورید بستگی دارد و زمینه وراثت چندان اهمیتی در این نوع دیابت ندارد.

وی ادامه داد: این گیاه بیابانی می‌تواند برای درمان چربی خون شما مفید باشد و کلسترول موجود در خون را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌دهد و شما را از بیماری‌های وابسته به چربی خون مصون می‌کند.

امیری بیان کرد: پروستات یکی از بیماری‌هایی است که سالانه افراد بسیار زیادی را درگیر می‌کند، باید بدانید که می‌توانید با مصرف گیاه تنگرس به کاهش التهابات پروستات کمک و از عوارض بعدی آن جلوگیری کنید.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به کاربرد این گیاه در درمان سنگ کلیه، تصریح کرد: سنگ کلیه با توجه به عوامل متعددی ایجاد می‌شود که شامل آب مصرفی، محیط زندگی و نوع خوابیدن است و باید بدانید که کلیه‌ها یکی‌از مهم‌ترین ساختارهای بدن انسان است و بدون آن‌ها نمی‌توانید مواد سمی و اضافی را از بدن خارج کنید، اگر کلیه شما سنگ ساز بوده بهتر است از گیاه تنگرس استفاده کنید تا به سرعت سنگ آن را از بین ببرید.

وی افزود: این گیاه می‌تواند به عنوان مسکن عمل کرده و بسیاری از دردهای مفصلی و موضعی را کاهش می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج